Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niemand een idee of ik het gat van de EGR kan verkleinen zonder storing?
@stefanDTI wrote:
Die ene leiding waar jij mee bezig bent geweest is de EGR leiding die van de uitlaat afkomt.
Deze wordt gekoelt door een warmte wisselaar dat klopt.Onder de leiding die je los hebt gehad zit de lucht toevoerklep, die kan je ook loshalen .
Ze zitten vak ook helemaal dicht gekoekt.Maar om echt bij de EGR te komen moet je dieper naar beneden onder die ene leiding en luchttoevoer klep.
Thanx maar wat is dan dat ding met die elektronische moter die boven op dat gat zit?
dacht namelijk dat de EGR is?
deze bedoel ik die op dit filmpje tikt
https://www.youtube.com/watch?v=ee9lyFScD7Y” onclick=”window.open(this.href);return false;volgens ebay ook
http://www.ebay.at/itm/Opel-Astra-Sports-Tourer-J-1-7CDTI-AGR-Ventil-/251418266829?pt=DE_Autoteile&hash=item3a89b24ccd” onclick=”window.open(this.href);return false;https://picasaweb.google.com/118203479369948690334/OpelZafira?authkey=Gv1sRgCIHi2NrpmOPENw” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier een paar foto’s de eerste is het gat waar de EGR op valt daaronder zit een plaat met torx vast kan ik die er af halen om te reinigen?
de derde en vierde foto lijken wel een soort klep of zoiets om de luchttoevoer te regelen??
als dat zo is, is dan dat kabeltje de MAP?hoop dat de foto’s een beetje helpen
alvast bedankt voor de hulp
groetenheb de EGR er af gehad maar die ligt bovenop de inlaatbuis denk ik lijkt alsof de lucht uit een warmtewisselaar komt en dan naar het inlaatspruitstuk geleid wordt.
op weg er heen zit dan de EGR boven op die buis.
heb ik dat zo goed gezien?ben bezig met fotos maar moet nog uitvogelen hoe ik dat doe.
groeten
http://www.autotest.de/images/opel-zafira-4a82e824d0cca4.21959033.preview.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb geen foto er van maar ziet er uit als foto van de link.(beetje viezer misschien :D )
Egr is volgens mij aan de rechterkant met een elektrische stuurmotor(zwart) lijkt het wel.
Hallo Pixels,
bedankt voor je input had je topic al gelezen maar denk dat we toch verschillende motors hebben.
Volgens mijn papieren is de motorcode A17DTR maar aan de andere kant staat er een vermogen van 110Pk in wat duid op een A17DTJ. Zover ik weet is het dezelfde motor met verschillende vermogens.Ben eigenlijk benieuwd of iemand weet of dat verkleinen kan zonder storing te veroorzaken.
Waarmee kun je het beste reinigen?
Heb je de pakkingen hergebruikt of zijn die te vervangen?weet verder iemand of dit tikken wat je op volgende filmpje hoort in de laatste 10 seconden schadelijk is? Mijne heeft dat ook.
https://www.youtube.com/watch?v=ee9lyFScD7Y” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten