Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@AstraF23 wrote:
Als je een beetje technisch bent, kan je ook zelf een dynamo repareren.
Je moet alleen weten wat stuk is.
De gelijkrichter in de dynamo zal wel stuk zijn.
Bij mij op de stage worden Startmotors en Dynamo’s gereviseerd.ben zeker technisch ;)
heb aantal filmpjes op Youtube gevonden hoe je onderdelen kunt vervangen.
waar kun je als particulier de onderdelen krijgen ?@wim-v6 wrote:
Ligt aan je type motor (Motorcode), en type Astra.
De 8kleppers heb je gehad met Kurken pakking, en met Rubber pakking.
Verschil zit m in Aluminium klepkdeksel en Kunststof KlepdekselDe ring bij de onstekingszijde kan je alleen bij de dealer krijgen.
Willem
heb een 1.6 8klepper (SZR) waar kan ik de onderdeel nummers voor de pakkingen vinden ?
de laadspanning zit op 14,1V bij alleen lichten aan.
zet ik bijv. de ruitverwarming aan, dan zakt de spanning naar gemiddeld 13,5V, het schommelt veel.
je hoort dan ook de motor het toerental constant corrigeren.
bij alles (motor) uit is de accu spanning 12,4V. er is vorige winter een nieuwe accu in gezet.heb een autodemontage bedrijf van onderdelenlijn gemaild, ze hebben alleen gebruikte en nieuwe dynamo’s, geen revisie.
Tijdelijk opgelost !
Ik ben naar mijn garage gegaan en de monteur had er wel even tijd voor. Na wat bewegen aan de slangen werd het sissen erger en hebben we de boosdoener gevonden. Het is het rubberen bochtstukje op het gasblok van de vacuumslang ontluchtingsklep die uitgedroogd en gescheurd is. Aangezien het onderdeel een aparte vorm heeft, moet het besteld worden. de monteur heeft het bochtstukje vervangen voor een stukje rubberen slang. Motor loopt weer normaal en het storingslampje is niet meer aan gegaan. Heeft er iemand een exploded view met partnummers van de slangen ?@Andre_Ede wrote:
Ik vermoed dat het handig is als je type Astra vermeld en om welke motor het gaat.
Helemaal vergeten er bij te vermelden. Ik heb een astra g 3 deurs, motor is X16SZR,
van eind ’98.
Ik heb alle slangen en de buis en behuizing luchtfilter nagekeken. Het komt ergens bij inlaatspruitstuk vandaan.
Ik heb de auto nodig voor werk. Zal er morgen nog een keer naar kijken.nee , de bougies en kabels zien er nog ‘origineel’ uit.
is dit duur ? anders kan ik het zelf vervangen.beetje jammer dat ze de olie+filter niet vervangen hebben.
zal morgen even bellen wat ze precies wel/niet vervangen hebben.ach natuurlijk ;)
het gaat om een Astra G 3-deurs van eind 1998 met 16SZR motor en bijna 239.000 km op de teller.hmm, weet er dan iemand een adresje voor nieuwe koplampen ? ik hoorde via via dat je moet oppassen met imitatie koplampen ?
ze kunnen een afwijkend beeld geven of niet goed passend ?ik zie dat er leden zijn die nat schuurpapier en een polijstmachine gebruiken om de koplampen te herstellen. ik heb momenteel deze materialen niet.
bij het googlen zie ik dat turtle wax en meguiars ook een kit hebben voor de koplampen. heeft iemand hier ervaring mee en is het resultaat goed ?
of toch maar nat schuren en polijstmachine lenen/aanschaffen ? ik hoor het graag.hallo,
ben woonachtig in omgeving ede. die site opeloem.com is verrekte handig :D !!!
@trashmetal wrote:
Als je je zorgen maakt over de inruilwaarde kun je beter een 2e hands fiets kopen en geen auto
Ben je ontevreden over je astra? wil je er van af?
Als dat niet het geval is gewoon een kopje van de sloop er op
En ik garandeer je dat het olieverbruik over is@The general, heb er een stuk of 4 vervangen zonder vlakken (8v) en doen het allemaal nog :thumbup
oh nee hoor :) . kan de auto niet missen. wil ‘m, in dit geval, liever helemaal op rijden.
weet veel van auto’s maar aan het blok kom ik niet. koplampen wil ik zelf gaan doen.een kennis van me vertelde me dat hij een automonteur kent. hij laat het me nog weten.
schiet me nu ineens te binnen. ik rijd een tijdje ook met een defecte circulatieklep. die klep gaat de hele tijd open/dicht.
heb de stekker in de open stand er uit getrokken. nu beslaan de ramen met koude weer, zoals met de keiharde regen van gisteren.
nu heb ik sloperijen gebeld en ze hebben (of willen) geen sloop astra waar ik de klepmotor uit kan halen. heeft iemand een site waar ik deze kan kopen ? of anders het partnummer ?hallo allemaal,
ter informatie, ik heb geen gasinstallatie :) .
heb gisteren de auto opgehaald. de garage vindt het qua kosten niet de moeite waard om te repareren. gewoon 2 nieuwe banden, koplampen en remleidingen herstellen voor de komende apk en doorrijden.
okee, de astra heeft de nodige krassen opgelopen, maar ja nu maanden doorrijden en later inruilen en lage inruilwaarde krijgen lijkt mij ook niet de bedoeling…ach sorry, vergeten te melden. het motortype is 1.6 SZR . de motor schokt bij snel optrekken. dit was niet zo. zou het met de koppakking te maken hebben ?
volgens de monteur is het blok vettig door de lekke kopppakking. het expansievat voor de koelvloeistof is ook helemaal zwart aangeslagen. ik vermoed dat de olie naar de koeling lekt. ik zit er aan te denken de auto gewoon te laten repareren en de koplampen zelf te herstellen/vervangen.
ik lees ook iets over turtle wax headlight lens restorer. werkt dit spul goed ? ik kan het in de omgeving nergens krijgen. -
AuteurBerichten