Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2013 om 07:55 In reactie op: Astra H 1.7 CDTI turbo probleem of koppelingsschakelaar? #18160297
En, is het gelukt?
Ik heb ongeveer hetzelfde: Turbo doet helemaal niet mee (klepje gaat ook niet open) en zodra je echt wat power nodig hebt (bv snelweg op) gaat het motormanagement lampje aan om vervolgens pas weer uit te gaan als de motor uitgezet wordt. Ben gister terug gereden vanuit Z-Duitsland wat geen pretje is zonder turbo… :(Uitlezen moet nog, met die van een vriend mij lukte het niet (wel verbinding, maar het EGR system bleeft op WAIT staan en er komen _geen_ codes). Maar de klep dan dus ook zeker voor dit soort problemen zorgen? Als dat het zo is zou het mooi zijn :)
Een samenvatting van de afgelopen week :)
- Olie + filter vervangen
- Koelvloeistof vervangen
- Diesel- en luchtfilter vervangen
- Ruitenwissers vervangen
- Nieuwe radio ingebouwd
Beetje standaard allemaal, maar gister ook nog:
- Nieuwe vacuümpomp ingebouwd
- EGR-klep schoongemaakt
En dit leverde op dat mijn rembekrachtiging het beter doet, en de turbo ein-de-lijk weer meedoet!!
Het was mij tot vorige week niet duidelijk wat er nu precies stuk was, tot de Opel-wintercheck.Wat is dat heerlijk zeg! Die x20dtl heeft die turbo ook wel nodig, anders is ie toch redelijk sloom ;)
Ik ga na de kerst met de B op wintersport, dus kan hem in Duitsland even weer uitproberen!me= happy :)
Bedankt voor de uitleg! Ik ben vandaag op zoek gegaan naar de weerstand, maar toen ik met de afdekking bezig was, startte de motor uit zichzelf. Beetje dom dat de auto nog op contact stond, maar ik heb m’n vingers nog :)
Weer iets opgelost! Volgende: remmen schoonmaken….Ik had dit met een andere auto, en daarvan bleek de hall-sensor kapot te zijn. Uitvallen ging heel onverwacht en plots, bijvoorbeeld op de snelweg, toerenteller valt ongelooflijk snel terug naar nul, om vervolgens uit zichzelf weer terug te komen (met de auto in de versnelling te laten). Dit gebeurde af en toe, maar op een gegeven moment, wilde de motor helemaal niet meer (ik reed de carwash uit, 5 meter later, niks meer…) Heb toen de hele verdelertoren vervangen, toen was het goed.
Ik weet niet of dit bij een vectra hetzelfde kan zijn, maar het is in ieder geval een idee!Het is een Vectra B X2.0DTL uit 1997. Ik heb geen airco, dus het klopt dan wel dat die 3 leeg zijn?
Het is de kachelmotor die het niet doet. Dan zal ik even op zoek gaan naar de kachelweerstand onder de parafaan.
Wat bedoel je met b1 en b2?Oh had het even niet gezien. Dank voor je aanbod svdk. We hebben uitgevonden dat de startmotor geen stroom kreeg, inmiddels is dat opgelost!
Starten gaat nog niet helemaal lekker (diesel toevoer moet nog ontlucht worden), maar er zit al veel meer leven in!Hoe kom ik er nu achter wat mijn probleem is?
De sleutel en ecu horen bij de auto.
De auto kan wel op contact en kan worden aangesleept.Echter starten (startmotor) wil niet rondraaien. Is dit een startblokkering? Of moet ik gaan kijken of mijn startmotor stuk is (deze is nieuw)?
Zal bij de startblokkering de motor wel voorgloeien?
Veel vragen, wie helpt me?
Ok dank voor jullie reacties. Dus alleen de sleutel en ecu moeten bij elkaar horen?
Feit is, de auto start niet met deze combinatie. Zou er dan iets anders aan de hand zijn? Iets met startrelais? -
AuteurBerichten