Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2022 om 19:28 In reactie op: Vectra 3.2 v6 stotteren/ niet alle cilinders bij stationair #18466720
Hoi hoi, ontzettend bedankt voor het meedenken!
Heb mijn distributie even bekeken en oops..
Motor stond niet meer op tijd, de riem was een beetje opgegeten. (69.000km) Vond het al gek dat alle 3 cilinders niet ‘goed’ waren.
Volgens mij veel geluk gehad :praying02: Gisteren hele dag gesleuteld en nieuwe distributie erop! Loopt weer prima, bedankt! :toppie: :dank-u:
<p style=”text-align: left;”>Bougies had ik al vervangen , zaten eerst Beru in nu bosch, zal bij de volgende wissel ngk proberen!</p>Zover ik weet is het een ledje, vandaar.
Vectra C 3.2 V6 (Irmscher?)
Mijn vectra c, nu vraag ik me af of dit een echte irmscher uitvoering is.
Deur instap lijsten hebben een metalen irmscher logo, achterop irmscher en voor grill ook irmscher. Alleen de uitlaten hebben geen “i-tje” zover ik kan zien. Zijkant logo met irmscher 3.2 erop. En waar de ruitenwisser motor hoort te zitten zat een irmscher dopje die eraf gevallen is.. knap irritant geen achter ruitenwisser.
Interieur is hetzelfde als een elegance uitvoering begrijp ik, niks bijzonders, half leer half stof stoelen en deurkaarten leer, achter elektrische ramen.
De koplampen zijn niet echt mijn smaak maar zo gekocht. Zitten nu LED in i.p.v de gele halogeens. Mistlampen zijn hid/xenon ben ik net achter, zit een ballaster achter de bumper.
-Update-
Heb de zekeringkast in de kofferbakruimte losgeschroefd (1x torx 20) en relais in vak R9 vervangen, relais zitten dus achter de zekeringkast… doet het weer!
Heb zelf ook een Astra G.
Knippert het steeksleutel icoontje wanneer je de auto weer probeert te starten?
Dan is het inderdaad een sleutel probleem. (Kan idd spoel zijn)
Volgens mij wordt het knap lastig om de auto te starten zonder alles om te zeilen, dan moet je de computer vertellen om dit niet te doen, weet niet precies hoe dit werkt overigens.
Ik had een kennis met een G die de chip uit de sleutel had gehaald en gelijmd tegen de spoel aan had en toen gewoon weer door kon.
Als de sleutel eenmaal herkent wordt tijdens het starten, mag de motor hierna niet uitvallen.
Dit weet ik uit ervaring, mijn sleutel was kapot en hield de chip bij de spoel totdat ie herkent werd, weggelegd en toen gewoon met een normale sleutel een paar honderd kilometer gereden op de duitse autobahn.Mocht dit niet zo zijn, en er wordt geen andere melding aangegeven, dan ga ik denken aan bijvoorbeeld een brandstofpomp of een verstopt filter.
Persoonlijk zou ik alle codes wissen (wel onthouden en opschrijven wat ie aangeeft) en dan zal de code weer terugkomen als het weer gebeurt.
Dit zeg ik omdat ik een nieuw kontaktslot heb gemonteerd en toen ie dit ook aangaf terwijl ik niets met de chip had gedaan.Overigens zou ik erover nadenken om een goedkope OBD reader aan te schaffen, niet om nu werk van garages af te pakken maar voor elke keer dit soort dingen uit te lezen en testen is dit ideaal.
-
AuteurBerichten