Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb je een pb gestuurd..
Bij de motoren beginnend met een X is het een kwestie van een draadje leggen vanaf het lampje naar de CC module. Maar bij Y en Z motoren is dat compleet anders. Als ik het goed heb heeft de 2.2 (Z22SE) een elektronisch gaspedaal. De CC wordt dus geheel computer aangestuurd. Ik ben met mijn eigen Vectra B Caravan (Z32SE, voorheen Y26SE) hier ook mee bezig. Maar heb nog geen passende oplossing gevonden hiervoor. Als er iemand is die hiervoor een manier zou kunnen vinden dan is dat Mitchel Daams, hier bekend als ZakhooiTM. Maar ook hij had nog niet gevonden hoe het precies zat. Je kan hem eens een berichtje sturen.
Noem anders even wat onderdelen op of zet de auto inderdaad even in het MP gedeelte..
Die Zender bumper is in Duitsland alleen geleverd op de Sports Edition 2 modellen. Een 2.6 V6 of een 2.2 diesel uitgevoerd als bijvoorbeeld een CDX heeft daar gewoon een Breedbek bumper..
Is ook een Sport Editie 2 bumper, in Duitsland is dat inderdaad een andere..
Dat is een breedbek bumper, geleverd op de 2.2 diesel en de 2.6 V6
Ik heb hem er ook onder zitten op mijn (voormalige) 2.6 V6.
Hoe de lampschakelaar te demonteren had ik niet beter kunnen verwoorden. De kapjes rond het stuur zitten met meerdere schroefjes vast: het bovenste kapje met 2 die je kunt losdraaien als je het stuur steeds naar links of rechts draait en het onderste kapje met 3 schroefjes die onderin het kapje zitten.
Wat betreft de bekabeling, er lopen kabels naar de lichtschakelaars, naar je zekeringkast onder het stuur, verder nog naar alle instrumenten in je kachelunit en alles wat daar omheen zit. oja, ook nog kabels naar je stuur en richtingaanwijzers. verder zitten er nog de luchtbuizen, maar die klik je zo los. en er loopt nog wat bekaleing achter en boven je dashboardkastje naar de kiekert rechts onderin de hoek bij de bijrijder. en afhankelijk of je ze hebt, twee kabeltjes naar de spiekers die links en rechts op het dashboard zitten..
Groetjes Benjamin
5 oktober 2015 om 13:19 In reactie op: Newbe paar (aanschaf) vragen Opel Vectra type jaar 2000 #18298161Heb een Astra G station Z16XE handbak gehad en heb nog steeds een Vectra B2 station X20XEV handbak in bezit en wat verbruik betreft was de Astra zeker niet zuiniger. Op de lange afstand was deze zelfs minder zuinig dan de Vectra. Daarbij in de 5 jaar dat wij nu een Vectra B2 X20XEV rijden (eerste een sedan, tweede dus een station) weinig tot geen grote dingen gehad buiten de gewone onderhoudsbeurten.
Voor mij zou de keuze dus snel gemaakt zijn. Al moet ik daarbij wel vermelden dat ik ook 2 V6’en rijd waarvan zeker de Vectra A V6 handgeschakeld niet veel meer verbruikt dan de Vectra B X20XEV.. Voor mij dus een V6..
Groetjes Benjamin
De vectra A heeft voor het dashboard 5 bevestigingspunten, zie hier voor bijgevoegde foto.
Dat zijn er dus 1 links en 1 rechts op de hoeken van het dashboard en 3 boven op, waarvan 2 onder de speakerkapjes en een in het midden. Verder moet het stuur er af en de instrumenten eruit. Heb vrij recent mijn eigen auto nog compleet uit elkaar gehad dus mocht je verdere vragen hebben kun je ze altijd stellen.
Zo zonder het dashboard kun je de punten zelf zien..Groetjes benjamin
Slechte redenatie, B merk zegt helemaal niets over de veiligheid op de weg. Die energy savers, dat zijn pas slechte banden als ze een paar jaar oud zijn……. Heb ze al een aantal keer over tijd meegemaakt onder verschillende auto’s en dat was helemaal ruk. Grip totaal niet aanwezig.
Niet dat het me verbaasd, energy banden zijn vaak meuk, te hard rubber om zogenaamd brandstof te besparen. Na 4 jaar is dat te hard rubber……[/quote]
Heb nu 3,5 jaar Energy Savers onder mijn auto zitten, Vectra A V6, en mijn auto plakt bij droog en zeiknat weer aan de weg. Fantastische grip en slijten bijna niet af. Nog steeds zeker 5,5/6 mm profiel. En mijn auto is met deze banden zeer zeker wel zuiniger dan voorheen, ook nu nog. En ze gaan gewoon nog 3 jaar mee. Ja ze waren duur, maar 2x banden vervangen in 6 jaar zou net zo duur of misschien wel duurder zijn.. Kies de volgende keer gewoon weer voor deze banden..
@arjontje wrote:
Idd ook ik loop met een grote boog om Michel in heen.
Persoonlijk vind ik het gewoon rotzooi.
Inderdaad heel erg snel droogte scheuren, keur ze de laatste tijd ook vaak af. En totaal geen grip in de regen. Plus stiller zijn ze ook niet dan de concurrent.
En als laatste ze zijn onbeschoft duur.Had op de iaa even op de banden gelet bij de merken.
Het merendeel stond op Bridgestone banden waaronder VAG (in Nederland gooit pon elke vag op conti)Opel Mercedes BMW. Andere waren Dunlop, Continental,Hankook. Michelin bijna niet.Deze banden troep?? Waar anderen moeten afremmen in een bocht bij nat weer kan ik makkelijk nog gas bij geven. En ook wanneer ik stevig in de remmen moet hebben ze prima grip. Dus dat het zooi is is gewoon onzin…
Heb nu Michelin EnergySavers onder mijn Vectra A zitten en deze zitten er nu ruim 35000 km onder, en die gaan nog wel een 20/25000 km mee. Een hoop voor betaald, vooral omdat het een niet vaak geleverde maat is die ik heb genomen, maar heb er zeker geen spijt van. De kwaliteit is goed en dat merk je met het rijden zeker. En ook ik heb er een V6 aan hangen.. De prijs zegt dus zeker wel wat over de kwaliteit, B merken komen er bij mij niet onder…
Ik heb de mijne laten reviseren, kostte me 9 tientjes en twee jaar later doet ie het nog steeds…
Het heeft even geduurd maar hier zijn dan wat foto’s van de operatie..
Op een snikhete zaterdag ochtend samen met Willem begonnen de motor te demonteren.
Binnen twee uur de motor op een hondje, de hitte deed ons doen stoppen na dit klusje.
Even niet op zitten letten; een zwevende bumper :angel
Toch wel leeg, zo’n motorruimte zonder blok.
Het nieuwe blok stond al te wachten: Y32SE met 159.000 op de teller.
Intussentijd ook maar even 308 mm schijven gemonteerd op de voorkant(nieuwe velgen met banden liggen naast de oude te wachten).
Plaatje vanaf de onderkant.
Druk bezig om de onderdelen van de 2.6 over te zetten op de 3.2..
De Y32SE terug in de wagen.
De laatste puntjes op de i (voor een schijntje SE2 velgen op de kop getikt, gelijk maar nieuwe bandjes omheen)
De eerste keer buiten.De vrijdag en zaterdag na de laatste dingetjes vooral genoten van de nieuw verkregen power met een logisch gevolg:
Ritje Duitsland met Willem (244km/h aangetikt)Heb nog veel meer foto’s, maar veel te veel en niet alles is even interessant.
Groetjes Benjamin
@Kadett1.2 wrote:
En dan heb je natuurlijk ook nog de hemel van een schuifdak versie nodig. Is ook nogal afwijkend van een standaard versie.
Als je die niet hebt is het ook zoeken naar een speld in een hooiberg voor een goed exemplaarDaar heb je zeker gelijk in, maar heb een compleet en net dak met alles wat ik nodig heb. De bekleding van de hemel is ook nog netjes.. Als ik moest gaan zoeken naar onderdelen dan was ik er niet eens aan begonnen. Maar alles is er, dus waarom niet uitzoeken wat de mogelijkheden zijn..
@Jerremy wrote:
Originele dakplaat overzetten want idd de randen zijn omgezet naar binnen. Verder zijn de spanten (frame) ook anders in/onder het dak.
Je zal ook afvoeren moeten plaatsen die langs de A- en C-stylen naar beneden lopen, en in de bodemplaat/dorpel uitkomenMisschien kan je hier wat inspiratie opdoen; http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=181&t=6465″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Niet geheel zelfde systeem omdat geen glazen dakraam is, en in de schuifpositie gaat bij Calibra over het dak heen,
maar er is hier wel een originele plaat geplaatst.Kijk, dat is nou eens informatie. Dichterbij dan verwacht. Ik ga eens contact opnemen met deze meneer. Top, bedankt.
Is ook wel de bedoeling met de huidige A, minder mee gaan rijden.. Zoals gezegd de volgende auto een C V6 of een A 2.0 turbo.. Maar in dat geval blijft de 2.6 als daily..
Niet om alle dagen mee te rijden? Wil ik wel eens weten waarom niet.. Ervaringen van anderen zijn altijd welkom ;)
@SimpleFace wrote:
Inderdaad, vind ze nog steeds mooie auto’s. Mijn eerst auto was een Vectra A GLS uit ’93 met de 2 liter motor, gekocht toen hij ongeveer 9 jaar oud was voor 1750 euro (Auto’s waren toen een stuk goedkoper, koop maar nu een Vectra van 9 jaar oud voor 1750 euro). Toendertijd geen kaas van gegeten en niks aan gedaan, maar reed erg lekker, trok goed door. En met nauwelijks onderhoud heb ik er toch 4 jaar in gereden. Daarna de Vectra B Sports II gehad met maar een 1.6 16V maar wat een strakke wegligging, wat een fijn sportief onderstel, ongekend. De Vectra A was ook leuk met uitbrekende achterkant steeds wat erg makkelijk weer recht te trekken was met een dotje gas, flink mee mensen mee laten schrikken in de auto :P
Een V6 of Turbo staat hier nog steeds hoog op de verlanglijst. Vecta A,B of C maakt met niet uit, hoewel liever geen C eigenlijk gezien het zware koetswerk.Heb een Vectra A V6 en een B V6 en het rijdt beide heerlijk. De wegligging van de B is strakker, maar de A is veel speelser om te besturen. Is dan ook mijn trots. Wellicht in de toekomst een Vectra C V6, al is het hebben ven zo’n A 2.0 Turbo 4×4 ook wel iets wat heel hoog op de verlanglijst staat..
Blijven mooie auto’s.. Maar ben nog altijd blij met mijn V6 sedan handbak, ook nog maar 1 van de hand vol overgebleven V6’en.. De Vectra A begint sowieso zeldzaam te worden..
Jup :D
Uhmmm, lederen set is niet meer verkrijgbaar :thumb
Ik was inderdaad de enige met een Vectra A.. Maar daar zijn kennelijk geen foto’s van gemaakt.. Niet bijzonder genoeg :hmmz
@wim-v6 wrote:
Inderdaad, de 2.6 V6 heeft niet altijd 4x elektrische ramen.
Kans is groter een 2.5 V6 in de uitvoering CDX te vinden met 4x elektrische ramen dan een 2.6 V6 waarbij de CDX maar kort geleverd is.
de Elegance heeft niet standaard 4x elektrische ramen.
in nederland is het zowiezo wel dun gezaaid met vectra’s B met EL-ramen achter.
Willem
Wim, heb 3 B2’s gehad en alle 3 elektrische ramen achter… Vectra A met elektrische ramen achter vinden, dat is pas een uitdaging ;)
Niet vandaag en ook niet gisteren maar de afgelopen weken…: Voor de Vectra A meerdere onderdelen uit Duitsland gehaald, Classic Opel Parts in Trier.. Mooi ritje geweest, prima service.. Nu bezig met de isolatie mat vervangen.. Een zeer uitdagend klusje.. Daarnaast onderdelen voor de Check Control bij elkaar verzameld.
Voor de Vectra B recentelijk een complete NCDR 1500 set op de kop getikt voor een schappelijk prijsje.. Enkel nog de Telematica unit werkzaam maken, de rest zit en werkt..
Vrijdag even op en neer naar Trier gereden, met de Vectra A V6. Om wat onderdelen op te halen bij Opel Classic Parts Germany. Over Maastricht via de Belgische Ardenne naar Trier en op de terugreis even een klein uitstapje naar Luxemburg om te tanken a 1.157 per liter.. Via Duitsland en de Ardenne weer terug naar Zoetermeer. Totale reis: 843 kilometer..
-
AuteurBerichten