Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 april 2008 om 10:02 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301836
Zoiets.
Niet dat je dit gebruikt. Dit is compleet random van google gerukt.
12 april 2008 om 05:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301834origineel gepost door ALFA^ALFA
Nee het is een dikke blauwe kabel…Ze willen voor en achter de stekker nog wel is een ander kleurtje gebruiken, dat kan het soms nogal verwarrend maken.
Dikke blauwe veranderd waarschijnlijk na de stekker in dik rood of rood blauw.
Even kijken wat je al aangesloten hebt. Dan houdt je van zelf iets over.
En als laatste kun je ook nog het kabeltje terug traceren tot de computer en kijken op welke pin hij zit. Vervolgens op autodata oid kijken waar hij van is.16 maart 2008 om 17:52 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301810origineel gepost door mattemaker
alleen brandstofpomp heeft geen stroom..
ff zoeken wat dat is en klaar.. iemand idee toevallig..Bij mijn calibra deed hij het af en toe en was het een verotte kabelboom.
Bij mijn corsa deed hij het helemaal niet.
Ik had 12volt met een schakelaar op de pomp gezet en dan start en rijd hij(niet
geweldig).
Kreeg gewoon geen signaal van de comp.
Computer vervangen en het werkte.Brandstof relais etc heb je waarschijnlijk al geprobeert.
20 december 2007 om 12:34 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301639Als je allerlei dingen in de auto hebt zoals versterker centrale vergrendeling electrische ramen spiegels etc etc.
Dan is zo’n klein accutje niet echt fijn.
Maar als nou het enigste stroom wat je verbuikt de lichten en een aanjager zijn dan heb je zo goed als geen accu nodig.Accus heb je in verschillende gewichten.
Een 40ah accu kun je al hebben van ongeveer 15kg.
Terwijl bijv een 72ah accu al snel 30kg weegt.Gewichtsbesparing van 15kg door niks te doen en je houdt nog is geld over ook.
Voor een gewichtsbesparing van 15kg zou ik nog wel geld uitgeven.17 december 2007 om 18:48 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301634mijn pik hou ik ver van forums vandaan. want mensen zijn het zo vaak niet met mij eens.
vind het ook helemaal niet erg als mensen het niet met me eens zijn.er word altijd gedaan alsof een 40ah accu na 5 seconden starten leeg is.
Start zo vaak met een slechte diesels met (te) kleine accus.
Zolang de accu goed is kun je lang zat starten.
als hij daar niet op start dan is de kans dat hij wel start met een grotere klein.mijn grotere accu die ik er eerst in gehad heb woog ruim 2x zo veel als de kleine.
paar keer doorstarten… als jij 5x 30sec wil starten dan gaat dat moeilijk worden met een 40ah. maar dat gaat het ook worden met een iets grotere accu.
als je 2x 10sec bedoelt dan gaat het ook lukken met een kleine accu.
Als je langer dan doet moet starten dan is er iets mis en komt er toch al gereedschap bij kijken.Maar het is maar net wat je wilt.
Voor mij is het “beetje fijner” gevoel wat je erbij krijgt dat gigantische extra gewicht niet waard.
maar voor andere mensen is een veilig gevoel stukken belangrijker dan een “paar gram”17 december 2007 om 16:40 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301631100ah accu erin. nog 1 extra achterin dan kun je zelfs als je vergeten bent te tanken nog lekker op de startmotor verder gaan zonder dat je hoeft te douwen.
Waarschijnlijk rijdt hij er dagelijks mee dus een racer hoeft het niet te worden.
Maar meer gewicht dan nodig is hoeft ook niet.c20xe in een corsa a is snel omdat hij niet veel weegt.
Dus hoe meer gewicht hoe langzamer.
Die paar kilo meer of minder zal het echt niet aan liggen.
Maar als je er op die manier tegenaan kijkt dan heb je zo genoeg gewicht erbij dat het wel gaat uit maken.17 december 2007 om 14:42 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301629Het is niet alsof een 40ah accu naar 3x rondgooien leeg is.
Het is maar een 1.1kw startmotor daar kun je gewoon mee starten.
Het is geen diesel die als je maar lang genoeg start wel aanslaat.Maarjah als je van te voren al weet dat je motor niet goed is of dat je nooit is een nieuwe verdelerkap/bougies etc aanschaft dan ga je een grote accu nodig hebben.
Maar dan ook het liefst een 2e auto erbij kopen die wel gewoon start zodat je met startkabels kunt overstarten.
17 december 2007 om 13:28 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301626Lekker klein en licht.
zolang je niet allemaal overbodige rommel zoals versterkers etc erin hebt tenminste.40Ah is meer dan genoeg.
13 december 2007 om 18:14 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301620Heeft die niet nog een viscovin in plaats van een electrische?
Kan ook wel. Maar dat is alleen een klein beetje meer werk.
10 november 2007 om 09:48 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301589Het werkt ook als je stuurbekrachtiging hebt.
Gewoon ander stuurhuis erin of de jouwe ombouwen en die stuurbekrachtiging weg.9 juli 2007 om 15:30 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301225Even kijken of je vliegwiel bouten even groot zijn. de 2.0 had een andere M dan mijn corsa A vliegwiel. (weet niet of de B andere bouten heeft tegenover de A)
En je moet de diesel startmotor gebruiken/pas maken op het 2.0 onderblok want die heeft een andere vertanding.
De starterkrans op je vliegwiel moet op precies dezelfde plek zitten(dus de vliegwielen moeten even groot zijn). Als het maar een centimeter scheelt dan start hij niet meer.
ik gok 40 :jerry
18 juni 2007 om 17:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301138zo’n steekas had ik ook. hij ging achteruit maar toen ik voorruit wilde waren de tanden weg.
17 juni 2007 om 07:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301128Bij standaard druk doen ze het bijna allemaal wel goed. Maar met meer druk dan levert een “goede” pomp meer ltr/h dan een “slechte” pomp.
Die standaard pompen maken nogal een hoop herrie, vooral als ze bijna kapot gaan en ze gaan mij te vaak kapot. heb in 2 opels in 2jaar tijd al 5pompen gehad en volgens mij gaat deze nu ook kapot (komt met herrie zelfs boven de radio en slechte banden uit).
Dus als je toch een ombouw doet gooi er dan gelijk een fatsoenlijke pomp in.
10 juni 2007 om 10:40 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301108Origineel gepost door robbyrood
Die van mij raakt niets ! Daar in ieder geval niet, zit ongeveer 4 cm tussen!!
Dat randje is van voor die tijd. Misschien door de vorige gebruikers van het blok, dat weet Gonzo power dan wel.
Nee, alleen bovenin bij de dynamo , heeeel af en toe.Achjah misschien heb je wel verschillende type (kleinere)poelies of motorsteunen ofzo dan.
Daar raakte hij hem bij mij wel (aan de bovenkant dan, niet aan de zijkant daar heb je ruimte genoeg.) Kun je op deze foto jammer genoeg net niet zien, zit precies in het donkere gedeelte.9 juni 2007 om 22:24 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301105op jouw poelie zie je nu een mooi blank randje. die heb je ook op de onderkant van je balk, daar raken ze elkaar (maar net. het is mm werk)
Tenminste dat hoort ie te doen als je hem niet afdraait. of je hebt een slecht rubber ofzo dan hangt ie ook wat lager.6 juni 2007 om 20:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301100komt goed met die rotte corsas altijd. dan ligt binnen no time je motor op de grond.
5 juni 2007 om 15:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301097Bij een 8v heb je iets meer ruimte. ik had bij mijn SEH redelijk wat ruimte. bij de XE liep het af en toe aan.
Het blok beweegt verrassend veel in de rubbers. Een klein beetje ruimte bij je poelie is niet genoeg. die motor moet kunnen bewegen. dus gewoon even afdraaien.
Word dat ruitje de nieuwe achter zijruit zoals op de schets?
Zou het een stuk beter vinden als de te ver doorlopende spitse punt die er standaard zit.De auto word helemaal :thumbup
Vind dan alleen de spijltjes in de voorramen nog jammer. Die doen een beetje ouderwets aan.
30 april 2007 om 22:27 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301060Te laat die discussie is er nu al :P
Mijn probleem is opgelost. Als de pomp geen spanning krijgt en het relais en kabeltjes zijn goed, dan is de computer kapot.
Had zelfs nog mijn probleem met overremmen achter opgelost.Mijn corsa haalde de 100 in ongeveer 6sec. Andere doen het iets sneller of iets langzamer. Dat haalt ie vanwege zijn lage gewicht.
Een carrera 4 haalt de 100 in 5,5 dat doet hij met heel veel grip door zijn 4wd.
Je verwacht niet echt van een corsa dat hij hard trekt, dus als hij niet eerst toeren maakt voor hij wegtrekt dan valt ie hartstikke dood en is het nog maar 7 naar de 100.
Dan lig je gelijk 2 of 3 wagenlengtes voor. Als je dan ophoudt dan ben je sneller.
Maar naar mijn ervaring houden sprintjes nooit op bij de 100 en als je langer door gaat kun je die porsche niet meer voorblijven, boven de 100 heb je steeds minder voordeel van je lage gewicht en ga je merken dat je “maar” 150pk hebt.Met de corsa van 100-200 duurde zo’n 23seconden en dat is dus niet meer snel. die carrera 4 doet dat in 17seconden. oftewel bij de 160 haalt ie je weer in en gaat hij hard aan het uitlopen.
De corsa heeft een goede pk/gewichtverhouding maar kan hem niet gebruiken.
Je kunt met de corsa bij wegtrekken maar half gas geven en dan heb je 50pk op 800kg terwijl een carrera4 met zijn 4wd al zijn vermogen kan gebruiken.
Zodra je met de corsa hoge toeren rijdt in zijn 2 en hij zijn vermogen kan gaan gebruiken dan rijdt je op een snelheid waar laag gewicht al een stuk minder uitmaakt als wegtrekken vanaf stilstand.Een carrera 4 bij een stoplicht eruit trekken heb je leuk gedaan.
Maar voor blijven? dat klinkt als “ik had nog gas over” en “hij ging nog harder” :jerryOf het gaat passen onder je auto.
De grote van je naafgat en de steek van de bouten is belangrijk daarna of je de goede et hebt en of de velg/band niet te breed is zodat hij niet aanloopt bij inveren oid.Wil je comfort OF sportief, ik vind dat het niet beide kan maar veel mensen zijn het daarover niet met me eens.
sportief is herrie, trekken in het stuur en grip
comfort is comfortabeler maar wel dood als je met meer dan 50 door de bocht wil.
Maar de meeste gaan voor een combinatie tussen die 2 vanwege de hoge prijs van goede banden.HIER een link.
Worden de maten uitgelegt.Voor een opel heb je nodig naafgat 60mm of 70mm en steek 4×100 of 5×110(ligt aan je opel).
25 december 2006 om 22:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300958dynamo draad over….?
geen id wat je uitgespookt hebt maar even een multimeter ofzo op je accupolen steken en kijken of hij laait. zet je lampen blower etc aan. 11,nogwa volt en aflopend laait ie niet. 12,5/14volt laait ie wel.19 december 2006 om 11:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300948die blauwe is voor je watertemp op het dash, gaat naar het thermostaathuisje op een zendertje met steekstekkertje als het goed is.
en die andere is volgens mij een geschakelde plus(even meten als dat kan) of van de diagnose.
15 december 2006 om 19:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300946je hebt geen seh(soms ne) of 16v resevoir nodig. je moet alleen even die bypass(spruistukverwarming is het volgens mij?) weghalen. dan kun je gewoon je oude corsa resevoir gebruiken.
10 juli 2006 om 12:58 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300881die kleur op het kenteken klopt wel vaker niet en daar hebben ze hem bij mij nog nooit op afgekeurt. maar dat is volgens mij net als van gas naar benzine. even een nieuw kenteken aanvragen met de vernieuwde info en na een paar weken heb je hem.
maar dat het aantal cilinders niet meer uitmaakt lijkt me sterk. van 150kilo 4cylinder naar 500kilo v8 lijkt me “gevaarlijker” dan van 100 naar 150pk.
-
AuteurBerichten