Vapor

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • Vapor
      Lid sinds:
      5 July 2004

      Zoiets.

      Niet dat je dit gebruikt. Dit is compleet random van google gerukt.

      Vapor
        Lid sinds:
        5 July 2004

        origineel gepost door ALFA^ALFA
        Nee het is een dikke blauwe kabel…

        Ze willen voor en achter de stekker nog wel is een ander kleurtje gebruiken, dat kan het soms nogal verwarrend maken.
        Dikke blauwe veranderd waarschijnlijk na de stekker in dik rood of rood blauw.
        Even kijken wat je al aangesloten hebt. Dan houdt je van zelf iets over.
        En als laatste kun je ook nog het kabeltje terug traceren tot de computer en kijken op welke pin hij zit. Vervolgens op autodata oid kijken waar hij van is.

        Vapor
          Lid sinds:
          5 July 2004

          origineel gepost door mattemaker
          alleen brandstofpomp heeft geen stroom..
          ff zoeken wat dat is en klaar.. iemand idee toevallig..

          Bij mijn calibra deed hij het af en toe en was het een verotte kabelboom.

          Bij mijn corsa deed hij het helemaal niet.
          Ik had 12volt met een schakelaar op de pomp gezet en dan start en rijd hij(niet
          geweldig).
          Kreeg gewoon geen signaal van de comp.
          Computer vervangen en het werkte.

          Brandstof relais etc heb je waarschijnlijk al geprobeert.

          In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301639
          Vapor
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Als je allerlei dingen in de auto hebt zoals versterker centrale vergrendeling electrische ramen spiegels etc etc.
            Dan is zo’n klein accutje niet echt fijn.
            Maar als nou het enigste stroom wat je verbuikt de lichten en een aanjager zijn dan heb je zo goed als geen accu nodig.

            Accus heb je in verschillende gewichten.
            Een 40ah accu kun je al hebben van ongeveer 15kg.
            Terwijl bijv een 72ah accu al snel 30kg weegt.

            Gewichtsbesparing van 15kg door niks te doen en je houdt nog is geld over ook.
            Voor een gewichtsbesparing van 15kg zou ik nog wel geld uitgeven.

            In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301634
            Vapor
              Lid sinds:
              5 July 2004

              mijn pik hou ik ver van forums vandaan. want mensen zijn het zo vaak niet met mij eens.
              vind het ook helemaal niet erg als mensen het niet met me eens zijn.

              er word altijd gedaan alsof een 40ah accu na 5 seconden starten leeg is.
              Start zo vaak met een slechte diesels met (te) kleine accus.
              Zolang de accu goed is kun je lang zat starten.
              als hij daar niet op start dan is de kans dat hij wel start met een grotere klein.

              mijn grotere accu die ik er eerst in gehad heb woog ruim 2x zo veel als de kleine.

              paar keer doorstarten… als jij 5x 30sec wil starten dan gaat dat moeilijk worden met een 40ah. maar dat gaat het ook worden met een iets grotere accu.
              als je 2x 10sec bedoelt dan gaat het ook lukken met een kleine accu.
              Als je langer dan doet moet starten dan is er iets mis en komt er toch al gereedschap bij kijken.

              Maar het is maar net wat je wilt.
              Voor mij is het “beetje fijner” gevoel wat je erbij krijgt dat gigantische extra gewicht niet waard.
              maar voor andere mensen is een veilig gevoel stukken belangrijker dan een “paar gram”

              In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301631
              Vapor
                Lid sinds:
                5 July 2004

                100ah accu erin. nog 1 extra achterin dan kun je zelfs als je vergeten bent te tanken nog lekker op de startmotor verder gaan zonder dat je hoeft te douwen.

                Waarschijnlijk rijdt hij er dagelijks mee dus een racer hoeft het niet te worden.
                Maar meer gewicht dan nodig is hoeft ook niet.

                c20xe in een corsa a is snel omdat hij niet veel weegt.
                Dus hoe meer gewicht hoe langzamer.
                Die paar kilo meer of minder zal het echt niet aan liggen.
                Maar als je er op die manier tegenaan kijkt dan heb je zo genoeg gewicht erbij dat het wel gaat uit maken.

                In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301629
                Vapor
                  Lid sinds:
                  5 July 2004

                  Het is niet alsof een 40ah accu naar 3x rondgooien leeg is.
                  Het is maar een 1.1kw startmotor daar kun je gewoon mee starten.
                  Het is geen diesel die als je maar lang genoeg start wel aanslaat.

                  Maarjah als je van te voren al weet dat je motor niet goed is of dat je nooit is een nieuwe verdelerkap/bougies etc aanschaft dan ga je een grote accu nodig hebben.

                  Maar dan ook het liefst een 2e auto erbij kopen die wel gewoon start zodat je met startkabels kunt overstarten.

                  In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301626
                  Vapor
                    Lid sinds:
                    5 July 2004

                    Lekker klein en licht.
                    zolang je niet allemaal overbodige rommel zoals versterkers etc erin hebt tenminste.

                    40Ah is meer dan genoeg.

                    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301620
                    Vapor
                      Lid sinds:
                      5 July 2004

                      Heeft die niet nog een viscovin in plaats van een electrische?

                      Kan ook wel. Maar dat is alleen een klein beetje meer werk.

                      In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301589
                      Vapor
                        Lid sinds:
                        5 July 2004

                        Het werkt ook als je stuurbekrachtiging hebt.
                        Gewoon ander stuurhuis erin of de jouwe ombouwen en die stuurbekrachtiging weg.

                        Vapor
                          Lid sinds:
                          5 July 2004

                          Even kijken of je vliegwiel bouten even groot zijn. de 2.0 had een andere M dan mijn corsa A vliegwiel. (weet niet of de B andere bouten heeft tegenover de A)

                          En je moet de diesel startmotor gebruiken/pas maken op het 2.0 onderblok want die heeft een andere vertanding.

                          De starterkrans op je vliegwiel moet op precies dezelfde plek zitten(dus de vliegwielen moeten even groot zijn). Als het maar een centimeter scheelt dan start hij niet meer.

                          In reactie op: Mijn ontwerp #17328728
                          Vapor
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            ik gok 40 :jerry

                            Vapor
                              Lid sinds:
                              5 July 2004

                              zo’n steekas had ik ook. hij ging achteruit maar toen ik voorruit wilde waren de tanden weg.

                              Vapor
                                Lid sinds:
                                5 July 2004

                                Bij standaard druk doen ze het bijna allemaal wel goed. Maar met meer druk dan levert een “goede” pomp meer ltr/h dan een “slechte” pomp.

                                Die standaard pompen maken nogal een hoop herrie, vooral als ze bijna kapot gaan en ze gaan mij te vaak kapot. heb in 2 opels in 2jaar tijd al 5pompen gehad en volgens mij gaat deze nu ook kapot (komt met herrie zelfs boven de radio en slechte banden uit).

                                Dus als je toch een ombouw doet gooi er dan gelijk een fatsoenlijke pomp in.

                                Vapor
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  Origineel gepost door robbyrood
                                  Die van mij raakt niets ! Daar in ieder geval niet, zit ongeveer 4 cm tussen!!
                                  Dat randje is van voor die tijd. Misschien door de vorige gebruikers van het blok, dat weet Gonzo power dan wel.
                                  Nee, alleen bovenin bij de dynamo , heeeel af en toe.

                                  Achjah misschien heb je wel verschillende type (kleinere)poelies of motorsteunen ofzo dan.
                                  Daar raakte hij hem bij mij wel (aan de bovenkant dan, niet aan de zijkant daar heb je ruimte genoeg.) Kun je op deze foto jammer genoeg net niet zien, zit precies in het donkere gedeelte.

                                  Vapor
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2004

                                    op jouw poelie zie je nu een mooi blank randje. die heb je ook op de onderkant van je balk, daar raken ze elkaar (maar net. het is mm werk)
                                    Tenminste dat hoort ie te doen als je hem niet afdraait. of je hebt een slecht rubber ofzo dan hangt ie ook wat lager.

                                    Vapor
                                      Lid sinds:
                                      5 July 2004

                                      komt goed met die rotte corsas altijd. dan ligt binnen no time je motor op de grond.

                                      Vapor
                                        Lid sinds:
                                        5 July 2004

                                        Bij een 8v heb je iets meer ruimte. ik had bij mijn SEH redelijk wat ruimte. bij de XE liep het af en toe aan.

                                        Het blok beweegt verrassend veel in de rubbers. Een klein beetje ruimte bij je poelie is niet genoeg. die motor moet kunnen bewegen. dus gewoon even afdraaien.

                                        In reactie op: Mijn ontwerp #17328695
                                        Vapor
                                          Lid sinds:
                                          5 July 2004

                                          Word dat ruitje de nieuwe achter zijruit zoals op de schets?
                                          Zou het een stuk beter vinden als de te ver doorlopende spitse punt die er standaard zit.

                                          De auto word helemaal :thumbup

                                          Vind dan alleen de spijltjes in de voorramen nog jammer. Die doen een beetje ouderwets aan.

                                          Vapor
                                            Lid sinds:
                                            5 July 2004

                                            Te laat die discussie is er nu al :P
                                            Mijn probleem is opgelost. Als de pomp geen spanning krijgt en het relais en kabeltjes zijn goed, dan is de computer kapot.
                                            Had zelfs nog mijn probleem met overremmen achter opgelost.

                                            Mijn corsa haalde de 100 in ongeveer 6sec. Andere doen het iets sneller of iets langzamer. Dat haalt ie vanwege zijn lage gewicht.
                                            Een carrera 4 haalt de 100 in 5,5 dat doet hij met heel veel grip door zijn 4wd.
                                            Je verwacht niet echt van een corsa dat hij hard trekt, dus als hij niet eerst toeren maakt voor hij wegtrekt dan valt ie hartstikke dood en is het nog maar 7 naar de 100.
                                            Dan lig je gelijk 2 of 3 wagenlengtes voor. Als je dan ophoudt dan ben je sneller.
                                            Maar naar mijn ervaring houden sprintjes nooit op bij de 100 en als je langer door gaat kun je die porsche niet meer voorblijven, boven de 100 heb je steeds minder voordeel van je lage gewicht en ga je merken dat je “maar” 150pk hebt.

                                            Met de corsa van 100-200 duurde zo’n 23seconden en dat is dus niet meer snel. die carrera 4 doet dat in 17seconden. oftewel bij de 160 haalt ie je weer in en gaat hij hard aan het uitlopen.

                                            De corsa heeft een goede pk/gewichtverhouding maar kan hem niet gebruiken.
                                            Je kunt met de corsa bij wegtrekken maar half gas geven en dan heb je 50pk op 800kg terwijl een carrera4 met zijn 4wd al zijn vermogen kan gebruiken.
                                            Zodra je met de corsa hoge toeren rijdt in zijn 2 en hij zijn vermogen kan gaan gebruiken dan rijdt je op een snelheid waar laag gewicht al een stuk minder uitmaakt als wegtrekken vanaf stilstand.

                                            Een carrera 4 bij een stoplicht eruit trekken heb je leuk gedaan.
                                            Maar voor blijven? dat klinkt als “ik had nog gas over” en “hij ging nog harder” :jerry

                                            In reactie op: Centraal topic: Banden en Velgen #17304509
                                            Vapor
                                              Lid sinds:
                                              5 July 2004

                                              Of het gaat passen onder je auto.
                                              De grote van je naafgat en de steek van de bouten is belangrijk daarna of je de goede et hebt en of de velg/band niet te breed is zodat hij niet aanloopt bij inveren oid.

                                              Wil je comfort OF sportief, ik vind dat het niet beide kan maar veel mensen zijn het daarover niet met me eens.
                                              sportief is herrie, trekken in het stuur en grip
                                              comfort is comfortabeler maar wel dood als je met meer dan 50 door de bocht wil.
                                              Maar de meeste gaan voor een combinatie tussen die 2 vanwege de hoge prijs van goede banden.

                                              HIER een link.
                                              Worden de maten uitgelegt.

                                              Voor een opel heb je nodig naafgat 60mm of 70mm en steek 4×100 of 5×110(ligt aan je opel).

                                              In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300958
                                              Vapor
                                                Lid sinds:
                                                5 July 2004

                                                dynamo draad over….?
                                                geen id wat je uitgespookt hebt maar even een multimeter ofzo op je accupolen steken en kijken of hij laait. zet je lampen blower etc aan. 11,nogwa volt en aflopend laait ie niet. 12,5/14volt laait ie wel.

                                                In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300948
                                                Vapor
                                                  Lid sinds:
                                                  5 July 2004

                                                  die blauwe is voor je watertemp op het dash, gaat naar het thermostaathuisje op een zendertje met steekstekkertje als het goed is.

                                                  en die andere is volgens mij een geschakelde plus(even meten als dat kan) of van de diagnose.

                                                  In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300946
                                                  Vapor
                                                    Lid sinds:
                                                    5 July 2004

                                                    je hebt geen seh(soms ne) of 16v resevoir nodig. je moet alleen even die bypass(spruistukverwarming is het volgens mij?) weghalen. dan kun je gewoon je oude corsa resevoir gebruiken.

                                                    Vapor
                                                      Lid sinds:
                                                      5 July 2004

                                                      die kleur op het kenteken klopt wel vaker niet en daar hebben ze hem bij mij nog nooit op afgekeurt. maar dat is volgens mij net als van gas naar benzine. even een nieuw kenteken aanvragen met de vernieuwde info en na een paar weken heb je hem.

                                                      maar dat het aantal cilinders niet meer uitmaakt lijkt me sterk. van 150kilo 4cylinder naar 500kilo v8 lijkt me “gevaarlijker” dan van 100 naar 150pk.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)