vandunjan

Aangemaakte reacties

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wederom een Vectra 1.6 16v op lpgG3 met problemen #17664014
    vandunjan
      Lid sinds:
      30 October 2010

      geachte crazylegscrane

      Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn opel uit 1999 met een Landi instalatie

      problemen zijn geheel opgelost door alleen andere bougies te gebruiken vab NGK BCPR7ES

      zijn officieel geen bougies voor een opel vectra 1.6 16 V maar de motor loopt zowel op benzine als gas als een zonnetje (nu al 20.000 km) zonderproblemen

      jan

      In reactie op: Wederom een Vectra 1.6 16v op lpgG3 met problemen #17664013
      vandunjan
        Lid sinds:
        30 October 2010

        origineel gepost door crazylegscrane
        Goedendag,

        Ik zit met een heel erg irritant probleem.
        Ik heb een Opel Vectra B van 1999, met een 1.6 16v motor erin. LPG installatie is een coltec G3.

        De motor draait onder alle omstandigheden op BENZINE fantastisch!
        Echter, de irritante problemen zijn op lpg.
        Als de buitentemperatuur laag is, dan schakelt hij toch snel over op lpg, en loopt dan wat stotterig, niet zo ernstig.
        Daarna loopt hij prima.
        Maar als ik wat verder weg ben (de motor is dan door en door warm..) dan loopt hij goed bij constante snelheid maar laat ik gas los dan voel je de motor stotteren, en wil ik inhalen, dus gas erbij, dan lijkt het of hij op 3 poten gaat lopen, en verlies je trekkracht. Stotterend inhoudend etc etc…
        Dit fenomeen doet zich eerder voor naarmate de buitentemperatuur stijgt.
        Als ik bij volledige bedrijfstemperatuur, stationair draai,bijvoorbeeld in de file, en even iets gas geef voor optrekken,en dan weer loslaat, slaat de motor steevast af, en start dan erg moeilijk.(ook op benzine)
        Afslaan doet hij erg vaak………………..ook bij inparkeren slaat hij regelmatig af
        Uiteindelijk naar een lpg specialist in Amsterdam gegaan.
        Deze liet zien dat er vocht in de verdeler stond. Oorzaak was de verdamper die doorsloeg….
        Dus zowel verdamper als verdeler met de klep vervangen.
        Ook het koelsysteem wat op de verdamper is aangesloten, vervangen door grotere slangen. Ook zijn er nieuwe gas bougies geplaatst.
        aardige kostenpost inmiddels, en tja je raadt t al, geen enkele verbetering……
        Terug geweest naar de specialist. Deze zij mij dat het hoogstwaarschijnlijk de bobine is die doorslaat.
        Doordat lpg een hogere onsteekspanning nodig heeft, merk je het bij lpg wel en bij benzine lang niet zo.
        Hij raadt dan ook de vervanging van de bobine aan. Dat zou veel meer voor komen bij Opel Vectra.

        Is dit verhaal te geloven??? wat kan het nog meer zijn??

        Is er wellicht nog een ander optie denkbaar?
        Ook deze optie kost weer een aardige duit centen, en helaas….k heb nog steeds die geldboom niet gevonden!!

        Dus, als er mensen zijn die soortgelijke problemen hebben gehad, en er wel een goede oplossing voor hebben gevonden, schroom niet en laat het mij aub weten.
        Want ook alleen een bobine kost me weer bijna 200 euro!!

        Ik hoop dat iemand hier het probleem herkend en mij een goede oplossing kan geven

        Alvast hartelijk dank voor de reacties.

        Groetjes
        Martin

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)