Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helaas is er niks anders verkrijgbaar qua interieur delen in het zwart voor het vorig model Vivaro A.
De Vivaro is vanaf 2001 tot 2014 alleen met licht grijze interieur delen geleverd.
Pas vanaf het huidige model is alles zwart van binnen.
Andere delen van een andere auto past helaas ook niet.
Aangezien alles in en op de auto eigenlijk Renault en geen Opel is kun je ook alleen daar spullen van gebruiken.
Succes met de verdere aanpassingen
Gr Ralf van der Wal
Bedrijfswagen Bekleden.nl
Beste Robert
Hierbij reageer ik even op jouw bericht.
Je hebt een origineel systeem gekocht om in tw bouwen zeg je?
Ik kan je melden dat dit systeem achteraf niet in te bouwen is want de bedrading die nodig is om het systeem werkende te krijgen is niet voorbereid bij een Vivaro als er geen navigatie af fabriek gemonteerd is.
Ook de gps antenne is niet aanwezig en ook achteraf niet in te bouwen.
Er zijn ook geen verloopstekkers beschikbaar voor dit systeem, alleen als je een compleet andere radio van bijvoorbeeld Pioneer of een ander merk inbouwt zijn er speciale verloopstekkers leverbaar.
Jammer genoeg heb je nu een systeem gekocht waar je niks mee kan verder.
Ik kan je wel een keer het een en ander uitleggen als je een keer bij mij op de zaak komt, wij zijn helemaal gespecialiseerd in bedrijfswagens en alles wat er omheen hangt.Je kunt eens kijken op de site of je kunt ook bellen of mailen voor meer info.
Groetjes
Ralf van der Wal
Bedrijfswagen Bekleden.nlDat is inderdaad veel te makkelijk gedacht want het is bij de moderne auto’s compleet anders als vroeger.
Toen werd er inderdaad 1 kabelboom in de auto gelegd en de stekkers die niet gebruikt werden plakte ze achter het dashboard weg
Dan was het in veel gevallen een schakelaar erin en het werkte.Bij de AStra J is het kachelbedieningspaneel 1 unit en niet allemaal losse knopjes.
Wil je het knopje van de stuurverwarming hebben dan moet je een complete unit bestellen, een los knopje is er niet.
Dan moet je nog een ander stuur hebben waar de verwarming in zit en hoogstwaarschijnlijk is er ook geen bedrading voorbereid die dan helemaal uitgezocht, gelegd en aangesloten moet worden.
Al met al een bak werk en een bak met geld om het werkend te krijgen ben ik bang.Ik had met mijn Astra hetzelfde probleem plus nog een heleboel andere problemen.
Ook de lak weg in de sleuven van de dakrails.
Ben bij meerdere dealers geweest en doen er allemaal niks aan want Opel zegt dat het niet mogelijk is.Goeie service bij Opel :puke
23 augustus 2016 om 18:27 In reactie op: Aansluiten van raam module van gm tuning voor een Astra J #18325246Hoi
Mag ik vragen waarom je een raam comfort module hebt gekocht voor je Astra J
Mijn astra j sports tourer 1.4 turbo heeft ook een aantal keren de melding gegeven dat er dringend service nodig was.
Bij mij was het de turbo die kapot was, heel fijn.
Gelukkig zat er nog garantie op de auto waardoor het mij niks gekost heeft maar anders een heel duur geintje.Hierbij de mijne
Opel Astra J Sportstourer 1.4 Turbo 140PK Cosmo van 2011
Voorzien van origineel OPC line spoiler pakket bestaande uit dakspoiler, voorbumperspoiler en side skirts
AFL xenon, Leer interieur, Stuurverwarming, Achteruitrijcamera enz
@jwvanyperen wrote:
Wouw echt mooi/leuk valt me niet tegen
ik hik een beetje tegen die € 460 aan die het kost ( heb net de wielen gekocht )
Maar zeker iets om over te denken als ik een keer een mazzeltje heb.
trouwens heb je een Tech2 oid nodig want neem aan dat je iets miet aanpassenGr Jan
Hè Jan,
Mocht je een keer de camera en interface willen laten monteren als je een meevaller hebt dan hoor ik het graag.
Als je het eenmaal gewend bent dan wil je niet meer zonder.
Er is geen tech2 nodig voor de camera en interface want er hoeven geen aanpassingen gedaan te worden waarbij je in de computer moet zijn.
Grotendeels is het met stekkers en er moeten 3 draden achter de radio gesoldeerd worden voor de omschakeling van de beeld weergave.Gr Ralf
Hierbij de foto’s van de achteruitrijcamera met inface met beeldweergave op het originele navigatiescherm
De camera op zich
Camera gemonteerd in de kentekenverlichtings lijst
Beeldweergave van de camera zodra de achteruitversnelling is ingeschakeld
Als er een beetje aan het stuur gedraaid word komen de beeldlijnen tevoorschijn
Als er veel aan het stuur gedraaid word buigen de beeldlijnen mee voor extra hulp met achteruitrijden
Door het inbouwen van de interface creeer je een camera ingang op het originele scherm.
Maar er zitten ook nog extra uitgangen op de interface waardoor je bijvoorbeeld 1 of meerdere dvd spelers
aan kunt sluiten met eventueel ook beeldweergave op het originele scherm of op een apart scherm. :thumbHè Jan
Ziet er goed uit met de nieuwe wielen.
Dinsdagavond gaan we de camera en interface inbouwen.
Ik zal wat foto’s maken van alle dingen en natuurlijk van het eindresultaat.Gr Ralf
@opel-mark wrote:
@van der Wal wrote:
Hier nog een kleine aanpassing, even het dashboardkastje bekleed zodat de spullen die er in liggen nsoorten er kunnen rammelen tijdens het rijden. :thumb
Waar heb je dat bekleding spul vandaan ?
Deze stof heb ik zelf in mijn collectie aangezien ik een eigen bedrijf in laadruimte bekleden en betimmering van bedrijfswagens heb en deze soorten stof gebruik als ik een tussenschot aan de voorzijde moet bekleden.
@arhend
Dat zal nog lastig worden om daar iemand voor te vinden :jerry
@jwvanyperen wrote:
@van der Wal,
Ben benieuwd, het allerbelangrijkste bij ons is ieder geval dat het origineel is.
Gaan we daarna wel eens kijken of het de moeite waard is, wij zijn echt geen sleutelwonders ;)Ik heb de mijne pas iets meer als een week, en toevallig zaterdag de winterwielen eronder gezet.
Dit zijn de originele 17″ die er bij aflevering opzaten. ( zie afleverfoto)
De zomerset is 19″ maar geen Opel velgen. zie foto na het wisselen
Ik twijfel nog om ze te houden en niet naar een mooie originele set 18 of 19″set te gaan zoeken
De onderste foto van de bruine Astra is van mijn zoon die
heeft hem van mij overgenomen.Voor een Astra J is in Nederland geen achteruitrijcamera leverbaar na mijn weten.
De producten die ik bij mij in ga bouwen zijn goede betrouwbare producten en werken perfect.
De interface is speciaal ontwikkeld om op de originele navigatie systemen van de Astra en Insignia te werken.
Als dit aangesloten is zorgt de interface er voor dat het navigatiescherm automatisch omschakeling naar het camera beeld en zodra je de auto weer uit zijn achteruit haalt schakelt het scherm weer terug naar het normale beeld.
Naast de camera insturing heeft de interface ook nog meerde in en uitgangen zodat je er ook nog een dvd speler of andere schermen op aan kunt sluiten.
Als je er een dvd speler op aansluit kun je ook dvd kijken op het originele scherm.
De camera is een mooi klein compact product die onder in de lijst van de kentekenverlichting geplaatst wordt.
Bij de camera kun je kiezen uit normaal beeld of dat er nog hulplijnen in het beeld er bij komen mocht je dit fijner vinden.Gr Ralf
[img]http:/
i1103.photobucket.com/albums/g478/jwvanyperen/
IMG_2791_zps8cd7d65b.jpg[/img]@jwvanyperen wrote:
@Gsifreak wrote:
vindt die audi velgen niet verkeerd staan hoor :thumb
Als het over mijn foto’s gaat. ik heb geen idee dat het Audi velgen zijn hoor :hmmz
zou wel weer helpen als ik er vanaf zou willen als het zo zou zijn ;)Gr Jan
Hoi jan,
De 18 inch cosmo velgen die onder de astra van je zoon liggen heb ik ook onder mijn astra liggen.
Ik ben van plan om er 19 inch onder te leggen in het voorjaar en de cosmo wielen te verkopen, iets voor jouw misschien.Hier nog een kleine aanpassing, even het dashboardkastje bekleed zodat de spullen die er in liggen niet meer kunnen rammelen tijdens het rijden. :thumb
Hallo Jan
Bedankt hoor ben er ook zeer blij mee en ben er met geluk tegen aan gelopen.
Door de drukte met mijn bedrijf is het er even niet van gekomen om de camera in te bouwen
maar dit gaat wel op korte termijn gebeuren.
Het inbouwen van de camera is niet overdreven veel werk, het lastige is om de kabel van de camera vanuit de klep
naar binnen te krijgen en dan over de hemel naar voren te leggen, hier gaat de meeste tijd in zitten.
Het aansluiten op zich is normaal vrij vlug gebeurd.
De kosten voor de interface en camera zijn € 360,00 inclusief btw, het inbouwen is € 100,00Zodra ik er mee aan de gang ga zal ik even foto’s maken
Hier een paar foto’s van wat veranderingen die we aan de Astra gedaan hebben.
17 inch velgen met winterbanden
Led binnenverlichting door heel de auto
@van der Wal wrote:
Hierbij mijn nieuwe aanwinst.
Opel Astra 1.4 turbo sports tourer cosmo
OPC line uitgevoerd.
Alle denkbare opties zitten er op tot vol leer aan toeDe mensen die de Astra 2,5 jaar geleden besteld hebben hadden niet bezuinigd op de optie’s
Ook het opc line pakket bestaande uit een dakspoiler, voorbumperspoiler en side skirts zijn gemonteerd
Er zit zelfs stuurverwaming en originele AFL bi-xenon koplampen op de auto
Afgelopen week alarm klasse 3 in gebouwd want ik wil er graag lang plezier van hebben.
Gisteren 17 inch lichtmetalen wielen met winterbanden gemonteerd ( Foto’s volgen nog)
Aankomende week staat het inbouwen van een achteruitrijcamera in de planning.
Met uiteraard beeldweergave op het originele navigatiescherm.
Hierbij mijn nieuwe aanwinst.
Opel Astra 1.4 turbo sports tourer cosmo
OPC line uitgevoerd.
Alle denkbare opties zitten er op tot vol leer aan toeHey Franco49
Ik heb er bij mij de originele 20 inch opc line velgen op liggen en geen stalen velgen.
Ook al zouden er stalen velgen op de auto liggen moeten de remmen er nog niet onder lijden in mijn ogen.
Ik heb op mijn Mercedes Sprinter stalen velgen liggen en helemaal nooit problemen met de remmen gehad in de 80.000 km die ik er mee gereden heb.
Maar ja die figuren bij de garage kwamen bij mij in eerste instantie aan dat het aan de velgen lag dat er elke keer iets met de remmen was
Toen ik ze uitgelegd had dat het originele Opel velgen zijn en en geen imitatie rommel en dat hun zelf een Insignia hadden staan waar dezelfde wielen onder lagen wisten ze niet meer wat ze moesten zeggen.
Wat betreft het digitale onderhoudsboekje dat ze zeggen dat dit niet klopt is wel heel apart, het is er toch niet voor niks.
In mijn ogen proberen ze je mooi af te schuiven omdat ze wel degelijk weten dat er een hoop gezeik met de remmen van een Insignia is.
Ik had zelf bij mij ook een uitdraai gemaakt en toen ik bij de garage ben gegaan om te kijken of ze me wilden helpen met de auto terug te nemen, toen kwamen hun ook met die lijst aan en op de lijst die hun hadden was in een keer een aantal werkzaamheden die ze aan de auto gedaan hadden verdwenen die er bij mij wel op stonden, ra ra hoe kan dat?
Ik ben er wel achter dat veel garagebedrijven je mooi voor de gek houden.Ik heb geen zin om met Opel Nederland contact op te nemen aangezien ze daar niet heel vlug zijn met reageren.
Dan zit ik dadelijk een hele tijd te wachten en te hopen dat ze een oplossing hebben.
En aangezien ik hier op het forum al meerdere malen gelezen heb dat Opel vaak niet mee wil werken heb ik zoiets van laat maar.
Ik heb de auto verkocht en krijg zaterdag mijn Astra sports tourer OPC Line en dan is het voor mij opgelost.Ik weet in ieder geval wel dat de eerste series Opel Insignia veel kinderziektes hebben en dat je daar beter van af kunt blijven.
Gr Ralf
Ik heb geluk gehad dat er een jaar garantie op de auto zit anders had het al bakken met geld gekost.
Ze hebben nu al 2 keer zowel de schijven als de blokken vervangen omdat de schijven voor elke keer krom trekken en de
schijven achter elke keer geribbeld worden en groeven krijgen waardoor je bij het uitremmen op bijvoorbeeld een rotonde een fijn knarsend geluid te horen krijgt achter.
Ik heb de Insignia bij Stam in Utrecht gekocht waar ze de auto aanboden als een zo goed als nieuwe Opel, nou de mijne deus niet.
De garage zelf is ook een ballentent vind ik persoonlijk, elke keer als ik terug ben geweest zijn wel iets vergeten te maken of te controleren, afspraken nakomen zoals het hoort hebben ze daar ook nog nooit van gehoord en ga zo maar door.
Omdat ik in 9 maanden tijd al zoveel gezeik met de Insignia heb gehad ben ik vorige week naar de garage terug gegaan om eens te praten wat we er mee kunnen doen en dat ik zeer ontevreden ben met de auto en dat ik deze terug wil geven met uiteraard wat bijbetalen op een andere.
Dat vond ik zelf wel zo netjes dat hun mij ook wat tegemoet komen voor al het gedoe wat ik zowel met hun als met de auto gehad heb.
Nu kwamen ze met een voorstel om ons tegemoet te komen, ze wilde de auto terug nemen en als ik dan de Astra die ik gezien had voor de Insignia terug zou kopen hoefde ik maar een klein bedrag bij te betalen.
Nu bleek dat kleine bedrag een heel groot bedrag te zijn, toen de verkoper dat noemde vroeg ik hem of hij wel goed bij zijn hoofd was en volgens hem was dit een mooie aanbieding.
Als ik er mee akkoord zou gaan zou ik in 9 maanden tijd € 7000,00 afgeschreven hebben op de Insignia. :fy1 :wtf
Uiteraard heb ik dat niet gedaan en ben goed kwaad daar weg gegaan en mij zien ze daar nooit eer.
Durven ze ook nog overal te vermelden dat ze voor 100% klant tevredenheid gaan.Ik vind het jammer van de Insignia want het blijft een super mooie auto maar ik heb geen zin om nog meer problemen met die auto mee te maken.
En vooral niet omdat de garantie bijna verlopen is en zelf voor deze kosten op moet draaien.
De auto moet gewoon goed zijn en dat er 1 keer in de zoveel duizende kilometers een keer wat vervangen moet worden omdat het gewoonweg versleten is door het gebruik is dat niet erg maar niet voor elke keer dezelfde dingen.Bij mijn zijn de remmen vervangen omdat mijn schijven voor elke keer krom trekken en de schijven achter komen op een of andere manier groeven in waardoor je bij het remmen een fijn knarsend geluid te horen krijgt.
Het is in mijn ogen belachelijk dat de remmen zeer regelmatig vervangen moeten worden.
Ik ben zelf een normale rijder en gebruik de remmen gewoon normaal en niet heel de tijd op het laatste moment remmen.
Bij de garage was er nog iemand met dezelfde problemen met de remmen wat ze ook niet opgelost krijgen en daar hebben ze ook al van allemaal gedaan om het op te lossen maar helaas.
Ik rij voor mijn werk een Mercedes sprinter, deze heeft nu 110.000 gelopen en hier zijn pas de eerste schijven en blokken van vervangen.
Dat is heel wat anders als 5 setjes in 80.000 km.Hoi
Bij mij is de kwaliteit flink tegen gevallen van mijn insignia ik had er heel wat meer van verwacht.
Ik rijd sinds 9 maanden met een Insignia 1.6 turbo sports tourer in de cosmo uitvoering.
Auto heeft nu 80.000 gelopen.
Toen ik de auto kocht stond deze op 60.000 en werd door Opel dealer Stam uit Utrecht verkocht alleen Opel zo goed als nieuw.
In de 9 maanden dat ik nu met deze auto rijd ben ik al 6 keer terug gemoeten naar de garage omdat er elke keer wel iets mee aan de hand is.
in de 20.000 km dat ik er nu mee heb gereden hebben ze er al 2 keer compleet nieuwe remmen op gezet.
Ik heb me bij my Opel aangemeld en daar kan ik zien wat er nog meer aan de auto gedaan is en daaruit blijkt dat de auto voor dat ik deze kocht er ook al in 60000 km 3 keer compleet nieuwe remmen gemonteerd zijn dus in 80000 km zijn er al 5 keer nieuwe remmen gemonteerd.
Al 3 keer een nieuwe bobine gemonteerd met nieuwe bougies, 2 keer nieuwe stoelverwarming en nu is de passagier kant ook weer kapot.
Nieuwe knop voor de elektrische achterklep die nu ook regelmatig niet heel lekker werkt.
Spiegels die regelmatig niet terug in de juiste stand gaan na het achteruit rijden.
Inderdaad ook het irritant kraken van de middenconsole.
Nu komt er weer bij dat mijn verlichting van de tellerklok regelmatig voor een klein of groot gedeelte uitvalt en ga zo maar door.
en dan nog de 16 turbo is ook niet geweldig vind ik, een super groot turbo gat wat regelmatig met inhalen of snelheid maken op de snelweg voor irritatie zorgt omdat het heel lang duurt voordat de turbo echt goed begint te werken.
Ik ben pas gelede richting de Spaanse grens geweest en in de bergen had hij het vaak moeilijk dat ik regelmatig flink terug moest schakelen om weer snelheid te kunnen maken bergopwaarts.
Ik weet niet hoe dit bij de 2 liter is maar de 1.6 heeft er flink moeite mee.
Ik ben er in ieder geval klaar mee en heb de Insignia afgelopen woensdag ingeruild op een Astra sports tourer opc line.
Hopelijk heb ik hier meer geluk mee.Gr Ralf
Dat is inderdaad het alarm wat er bij mij ingebouwd is.
Super goed en fijn alarm.Hoi
Achteraf alarm inbouwen in een insignia is helemaal geen probleem.
Je hebt geen andere kabelboom of computer nodig.
ik heb zelf een insignia st en heb hier een alarm achteraf in laten bouwen.
Klasse 3 met certificaat.
je moet alleen zorgen dat er wel een can bus alarm gemonteerd word om storingen en gedoe te voorkomen .
Het merk wat je het beste kunt pakken en die ook helemaal up to date zijn met het can bus verhaal is het merk Defa.
Deze heb ik er bij mij ook in zitten en ben er super tevreden over.
zelfs als je een automatische achterklep hebt herkend het alarm dit en schakelt het systeem het alarm tijdelijk uit als je alleen de achterklep opent.
Mocht je niet percee een certificaat nodig hebben voor de verzekering dan heb ik wel een collega die het alarm voor je in kan bouwen voor een leuk prijsje.
Deze collega werkt overdag bij een alarm inbouw center en bouwt deze dingen in de avonduren en weekenden in voor zichzelf.
Hij is hier helemaal in thuis en weet er alles van, heeft mijn alarm ook ingebouwd.
Als je interesse hebt hoor ik het wel.Greetz ralf
-
AuteurBerichten