Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Samen met de Ascona:
@jojonopel wrote:
Neen, Ascona C heeft ET49 velgen, ET37 is voor Manta ed, die velgen zijn niet diep
genoeg , komen tegen de remklauwen !
Origineel was de grootste maat 185-70 SR 13.Volgens mij andersom….! Et37 komt verder naar buiten dan Et49….
Dus een probleem met de remklauwen kan er bijna niet zijn. Het verstandigste is, als je het niet zeker weet, om vooraf te passen!@Duurt wrote:
Als het bij een A-tje kan moet het met een B zeker lukken.
Hulp / tips / tricks —> alles is welkom.
Zoals gezegd, motorisch / mechanisch redden we ons wel, v.w.b. plaatwerk / verbouwingen aan de carrosserie zijn we wat voorzichtiger…. Uitgangspunt is en blijft om tegen een beheersbaar budget e.e.a. te doen.
Als iemand (die zo’n ingreep eerder gedaan heeft) zich geroepen voelt de helpende hand te bieden….Inderdaad, is er nog genoeg vloeistof in het reservoir?
Goeie volgorde aangehouden bij het ontluchten?@Keesjr wrote:
Met “normaal” naar achteren plaatsen moet je toch ook het kachelhuis aanpassen of verplaatsen.
Kachelhuis / kachel zit al lang niet meer in de auto.
Alleen een verbouwing van meer dan 25 cm naar achteren vind ik wel erg rigoreus. Zoals ik al schreef, met plaatwerk heb ik niet veel ervaring, dus dit wordt al een mooie uitdaging!He Keesjr,
Dat zijn de reacties waar ik wat mee kan! Deze auto heeft inderdaad bij Wimedo heel wat rondjes gedraaid, alleen daar heb ik ‘m niet voor gekocht. Allereerst voor de fun, daarnaast als drift / circuitauto. Uit veiligheids- en esthetische overwegingen wil ik de neus voor het oog gewoon weer zo goed als origineel hebben. Een halve meter met de motor naar achteren lijkt me wat te veel van het goede, ik denk dat een centimeter of 15-20 al voldoende is… Tips m.b.t. bodem / schutbord / tunnel verbouwen zijn altijd welkom!
@Jo1 wrote:
Gewoon zo laten “MADMAX”.
En wil je bling-bling, dan verchroom je de bumper, en de radiateur effe koper-poetsen….ROFL
Maar niet helemaal de bedoeling wat mij betreft.
@mallemalle wrote:
dus motor naar achteren gaanie werken, maar wie zegt dat de rad op de standaard plaats moet zitten ;)
2 kleine kan je ook kwijt, zit dat blok zover int voorfront?
Helaas wel!
@mallemalle wrote:
creatief is het wel
uit nieuwsgierigheid,hoeveel ruimte heb je nog naar achter voordattie tegen schutbord zit, en is er geen kleinere rad in te zetten met 2 extra electrische ventilatoren?
is iig minder werk dan de hele motor verplaatsen
Ruimte naar het schutbord is zo ongeveer 2 cm. Wij hebben er begin dit jaar een andere bak achter gehangen en om het bellhouse vrij te krijgen moest de motor dus los van de steunen. Tussen de krukaspoelie en de voorbalk past net één vinger! Ook al zou je het blok nog wat (1,5 cm) achteren plaatsen, dan nog is er echt niet genoeg ruimte om iets van ventilatoren en een radiateur te monteren.
[rquote=1833457&tid=35040&author=Urny]Ok, snap ik.
Alleen de bak die er achter zit is van een 4 cilinder en de bak die er achter komt is ook van een 4-cilinder.
Ik was dus eigenlijk van plan om te zien of de boel heel blijft in deze opzet. [/rquote]Bak zit er inmiddels in. Klusje viel heel erg mee, de- en montage in een half ochtendje…
Ok, snap ik.
Alleen de bak die er achter zit is van een 4 cilinder en de bak die er achter komt is ook van een 4-cilinder.
Ik was dus eigenlijk van plan om te zien of de boel heel blijft in deze opzet.[rquote=1828106&tid=35040&author=peter12]de 6 cilinder 4 bakken hadden een groter lager om de prise as,dus aangezien dit lager word opgesloten door je koppelingshuis,zitten hier ook verschillen in.
even de moeite waard om op te letten als je ze gaat wisselen.[/rquote]
Combinatie bak / blok is al niet origineel. Vorige eigenaar heeft een 2.8 uit een Commodore in de Ascona gelepeld met behoud van de 4-bak. Dus we hebben het hier over de combinatie 6-pitter met een 4-bak van de Ascona. Ander lager om de prise-as is dus volgens mij niet aan de orde?[rquote=1828106&tid=35040&author=peter12]de 6 cilinder 4 bakken hadden een groter lager om de prise as,dus aangezien dit lager word opgesloten door je koppelingshuis,zitten hier ook verschillen in.
even de moeite waard om op te letten als je ze gaat wisselen.[/rquote]
Combinatie bak / blok is al niet origineel. Vorige eigenaar heeft een 2.8 uit een Commodore in de Ascona gelepeld met behoud van de 4-bak. Dus we hebben het hier over de combinatie 6-pitter met een 4-bak van de Ascona. Ander lager om de prise-as is dus volgens mij niet aan de orde?Nou, de mijne ook dan maar:
:angel
[rquote=1700460&tid=128732&author=bettus accu]
origineel gepost door GSE
Waarom doe je er 10W/40 op als die niet zo goed schijnt te zijn en doe je niet eerder onderzoek…10W/40 is na mijn idee te dun voor een 6 cil,en zeker in de zomer,nu moet je met een 6 cil 20w/50 nemen.
Kan je bijna op een briefje geven dat je druk problemen krijgt met echt warm weer na een lange afstand op de autobaan,door die dunne saus die je nu erin hebt.
ik sluit me hierbij aan…:thumbup[/rquote]
Heel herkenbaar….
Wij rijden circuitdagen met een Ford Sierra XR4i (= ook een ouderwets V6 blok) en met minder dan 20w50 heb je vooral ‘s zomers na een paar rondes al een oliedruklampje dat aangaat. Nadat we 20w50 gingen gebruiken nooit meer gehad. In de 2.8 H die we in de drift Ascona hebben zitten dus na verversen ook 20w50 gedaan. Kost wel wat meer maar we willen het risico niet lopen dat we met te weinig oliedruk gaan rijden.Kijk, het begint me duidelijker te worden!
Ik ben vanmiddag onder de auto geweest, is inderdaad een gietijzeren bakje met een code 75 en een 4. Òf ik moet héél voordelig tegen een Getrag bak aanlopen, òf ik ga inderdaad in op het aanbod van 2000.origineel gepost door 2000
Ik heb nog wel een 4bak liggen uit een manta 1.8s, bellhouse zit er niet bij. Pook weet ik eigenlijk niet, maar daar is de prijs ook naar (25 euro)……Nou ben ik qua uitwisseling van de diverse Opel-bakken een complete nitwit (kan er maar beter eerlijk over zijn;)), maar past dit achter een 2.8S? Ik ga er dan vanuit dat ik het bestaande bellhouse over zet. Splines hetzelfde? Bakmaat hetzelfde? Mijn huidige bak komt uit een 2.0….
origineel gepost door McLambo
Zo’n complete 4-bak vind je op veel plekken voor tussen de 25 en 50 euro. Misschien goedkoper om het hele ding te vervangen.. ?Ja, daar dacht ik ook al aan…
Wat zijn de tips & trics om op te letten?
Zijn er naast MP, Speurders etc. nog meer specifieke plaatsen waar deze aangeboden worden?Dank je Henk.
Ik ben al wat aan het rondkijken voor onderdelen en het ziet er naar uit dat juist deze keerring inderdaad schaars is. Ik heb de laatste keer dat ik onder de auto keek niet naar het bak-nummer gekeken, maar een 4-bak uit een Ascona achter een CIH , is dat altijd een Getrag 2.. ?Foutje dubbele post….
Zo, hallo allemaal.
Ik heb een weekje of drie me zitten inlezen in de verschillende CIH topics, maar kan het complete antwoord dat ik zoek nog niet vinden helaas. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hier dan toch de vraag:
Ik heb sinds kort een Ascona B (drift- en circuitauto) met hierin een 2.8S blok van een Commodore. Hierachter zit een 4-bak (Ascona?). Alles werkt op zich prima, alleen na een stukje rijden lekt er erg veel olie uit de bak (blanke olie, zeker geen motorolie, na een minuut of tien ligt er een behoorlijke plas). Bij aankoop gaf de vorige eigenaar aan dat de bak begin dit jaar vervangen zou zijn (hij was geen sleutelaar, dus verder vragen bleek zinloos). Daarnaast begint de koppeling redelijk z’n einde te bereiken (lange pedaalslag en heel hoog aangrijppunt).
V.w.b. de olielekkage denk ik aan 2 mogelijkheden: óf de vorige eigenaar heeft er veel te veel olie in gedaan óf de voorste keerring van de bak is overleden? Bij de achterste keerring is de boel redelijk droog, deze zweet alleen een beetje. Iemand ervaring hiermee of tips?
V.w.b. de koppeling, wat voor koppelingsplaat moet ik hebben bij vervanging?
Dank voor jullie moeite om naar het toetsenbord te grijpen! -
AuteurBerichten