Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor uw mooie review en nog veel plezier van de tuning!! :thumb
@Shane_Astra_g wrote:
Strakke lijnen! Heeft het alleen wel nut de begrenzer te verlegen? aangezien vermogen inkakt bovenin toeren.
@UT lezen jullie bij alle opels lambda waardes uit dan?
Thanks!
Toeren verleggen heeft inderdaad niet heel veel zin aangezien het koppel en vermogen al snel terugzakt bij de 6500rpm. Ik zie het altijd als een leuke gadget die we vrij makkelijk kunnen toepassen. Leuk voor de 0-100 run en de in de sprintjes, meer niet.
Bedankt voor je mooie review!
Je hebt een mooie, niet afgetrapte OPC. Dat was ook wel te zien aan het feit hoe makkelijk de motor zich liet tunen (na het plaatsen van de juiste bougies ;) )
Hieronder nog de grafiek voor de mensen die dat interessant zouden vinden. Ongetwijfeld dat “Haasje17” hier nog wat over te zeggen heeft?? :D :DDeze dynoplot/tuning is er 1 uit het boekje. De lijnen lopen super strak, er zit een mooie gladde bolling in wat betekend dat de vermogensafgifte over het hele toerengebied super strak is. Tevens hebben we de rpm limiter een klein stukje opgeschoven zodat je hem iets verder kan doortrekken tijdens een sprint.
Alle tuning setups die we schrijven, net als bij deze OPC, worden de lambda waardes gemeten tijdens de run. We kunnen deze waardes tijdens de run live volgen en waar nodig bijstellen. Stel dat de AFR waardes niet optimaal waren geweest dan had de lijn er ook nooit zo mooi uitgezien (vraag maar aan Haasje17).
Ons specialisme is Opel, Ford en Renault.
Bedankt voor je post en veel plezier nog van de tuning!
In dit geval is het gaspedaal eerder losgelaten inderdaad. Het toerental naar beneden brengen heeft natuurlijk geen enkele zin.
Verder doortrekken is meestal overbodig, de motor heeft daar toch al z’n vermogen niet meer.Hey Nick,
Bedankt voor je review en nog veel plezier er van!!
@Haasje17: Bij een handgeschakeld auto meten wij het vermogen op de krukas. Bij een automaat is niet mogelijk om de weerstand goed te meten dus daarbij meten we de waardes op de wielen. Vervolgens geven we de klant een indicatie van het verlies in procenten zodat het toch duidelijk is hoeveel vermogen men op de krukas heeft.Bovenstaande Astra was handgeschakeld. De waardes zijn dus ook de waardes netto op de krukas :thumb
Thanks Valentijn!
Maar wat lees ik nu?
Opel gek?
Niet kunnen bijhouden?:jerry
Damn, ze heeft gelijk! :wtf
Thanks!!!
Jij weet niks Valentijn lolllz
Ik weet niet man, zal het aan Biancaatjeeee vragen… Ze zit naast me lol
@biancaatje wrote:
hahahaha ach ik maak gewoon geen goeie virtuele indruk blijkbaar :jerry
echte naam is idd altijd beter dan een forum naam ;)
Het gaat er toch om hoe je in het echt bent?
En das gesjelli hihihiLeuk spul,
De speakers, composets en versterkers zijn echt top!
De subwoofers zijn leuk voor het geld, een lijn na de instaplijn kom je op het niveau van de versterkers en speakers.Mocht je een niet al te groot budget hebben, wat niet raar is in deze tijden, is Excursion een perfecte oplossing. Loepzuiver, gaat hard en is betaalbaar. Ben er heel erg over te spreken.
Wil je echte sound quality met echt echt veel warmte, Audison en Hertz zijn daar uitmuntend in inderdaad.
Is goed, pak ik wel een keer op, komt goed :thumb
Afgelopen weekend bij OPN trouwens 150.64 op 28hz gedraaid, zonder drukkers lolllz
De week ervoor een dag met de kist bezig geweest, 3 draadstangen tegen het flexxen. Hield m’n scores tegen.Nu alleen nog de kist van de binnenkant flowen, de kofferklep aanpakken en eind van het jaar nieuwe woofers haha :thumb
Even een keer wat extra dempen. Gaat echt nergens over haha :jerryNo problemo, sorry voor de late reactie. Ziek.
Nee, ondersturing aka ondervermogen vind je set niet lekker en gain is zeer zeker geen volumeknop. Je draait de versterker zwaar de clip in en je dwingt de woofers capriolen uit te halen die deze eigenlijk niet kan met dit vermogen. Kapot draaien dus.
Minimaal gelijk draaien, het liefst oververmogen geven. Meer controle en woofers van goede kwaliteit kunnen meer op muziek dan aangegeven, laat staan op een sinustoon kort.
De gain is niets meer of minder dan het uigangssignaal van je RCA uitgang. Geen volumeknop.
Ik ken wel een werkwijze waarbij je als laatste de gain draait om een goede afstelling te doen. Dus wel als volumeknop zon beetje.
MAAR IS HET NIET.
En niet mijn favoriet.Als er animo is voor een topic met mijn install erin, ga ik die maken! :thumb
Ben trouwens in Amersfoort te vinden 5 oktober, Opel Power Nederland meeting.
Ik voer de metingen uit en doe ook mee. Demo’s ook no problemo :thumb@turbosix wrote:
149,4 is echt netjes!
Ik was zelf meer met SQ bezig, maar daarbij sneuvelde vooral al steeds mn interieur verlichting, komt dat jou ook bekend voor Johan?
Heb jij ook een topic van je instal?
Thanks man, tegenwoordig 149.9dB op 26hz :D
Nog niets aangepast, kofferklep moet nog helemaal aangepakt worden. De kist van binnen moet nog helemaal geflowed worden, extra accu erbij, demping enz.Maar qua demo’s, waar de set eigenlijk voor gebouwd is, gaat het nu al 100% naar wens.
Uitstappende mensen, hairtricks, mensen met de vingers in de oren, erna even moeten zitten of knikkende knieën enz. enz.
Wel cool haha!En dingen die kapot gaan? Hou op schei uit, ik blijf bezig lollz :ass
4 september 2014 om 21:04 In reactie op: tuning bij unlimited tuning mijn klacht was verwijderd!!!! #18240904En nog steeds willen we je helpen :thumb
Beetje té, alles gaat kapot aan de bAsstra :cry
Dus die gaat geborgd worden. Waarschijnlijk ook met een lexaan ruit erin. Nu flext m’n kofferklep en straks niet meer en waar komt dan de druk op te staan? Juist, het ruit.
Audiogekte :puke
De kofferklep komt met mensen er bovenop nog een cm. naar boven. Is ook nog eens op low bass (26hz) heheh king:
Ter informatie: Unlimited Tuning doet niet aan car audio.
Ik (Johan van Essen) heb dit in m’n vrije tijd als passie erbij en doe ook mee aan veel dB wedstrijden. M’n oude record ligt op 149.4 echte decibels (Term-Lab meter) toen m’n subs nog niet los waren. M’n kofferklep moet aangepast worden en dan ga ik over de 150dB heen (hopelijk).
Heb ook m’n eigen groep samen met de grootste namen van NL in de audio wereld.
https://www.facebook.com/pages/A-Z-Car-Audio-NL/628673937181480″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mocht je vragen hebben, kan dat daar en via PB.
Ook Silence van dit forum is een mooie bron van informatie, weet er erg veel vanaf :thumb
Dit woofertje gaat trouwens een stuk beter:
http://webshop.magtwatharder.nl/9002392/shx-12-d4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Nieuw merk in NL, maar heb al zo veel van dit spul geinstalleerd en afgesteld.. Gaat super!
-
AuteurBerichten