Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kunt heel makkelijk testen of dat het probleem is zonder dat je de EGR klep er af haalt.
Je kunt gewoon het stekkertje van de EGR klep los trekken, je krijgt dan wel een motor storing en het lijkt alsof je auto in noodloop gaat, maar dat laatste is niet zo (ik rij al ff met kapotte EGR klep)
Met de stekker er af gaat de EGR klep helemaal niet open (wat veel beter is voor je motor, maar je hij voldoet dan niet aan de ECO norm) en kun je dus zien of het plaatje uberhaupt iets oplevert.
Bedankt voor jullie reacties.
Echter hoor ik steeds dat ik het niet moet doen, maar dat was eigenlijk niet wat ik vroeg.
Ja ik ken de risico’s, maar als ik niet weet wat het inhoud kan ik daar ook niet een goede schatting in doen.
Ik hoor geen echte argumenten, betekend het dat niemend het weet (op cabriobully na, maar daar begrijp ik het wel van, dat is zijn werk)@cabriobully: ik snap je reactie hier in, ik denk ook dat je het chippen seriues neemt, en ik denk dat als ik het door een extern bedrijf laat doen dat ik het bij jou laat doen.
Hoe meer geheimzinnig er over gedaan word, hoe meer ik het idee krijg dat het flashen niet zo moeilijk is alleen er kleven wat risico’s aan dat het verkeerd kan gaan, en die risico’s die wil ik misschien wel nemen.
dank jullie voor de reactie.
Ik besef me dat er risicos aan verbonden zijn.
Mij gaat het gewoon om de motor gewoon weer standaard te maken m.a.w er gewoon een Z19DTH van te maken, zoals het bij het ontwerp ook de bedoeling was.Nu is alleen de vraag, hoe kan ik dat doen? welke software heb ik nodig, eventueel waar kan ik die vinden.
Wat betreft de EGR klep, die staat bij mij al uit (is overleden)
Nou het gaat niet helemaal op, soms doet de cc het helemaal niet, kun je remmen wat je wilt, gaat het niet doen todat je remt en de cc schakelaar in duwt (tegelijk) daarna doet ie het weer.
P.S korte stop bedoel ik idd om even te tanken, dus motor even uit.
Tja de egr plaatjes van Fiat zijn al binnen, heb van het weekend de egr klep al schoon moeten maken, had geen storing maar wel een hoop gezeik (geen vermogen, veel rook)
Dus van het weekend gaan de fiat plaatjes er in.
Maar het uitschakelen van de egr, voldoet de auto dan nog wel aan de norm? Hij moet nog wel door de APK komen.OK, maar lijkt me een dure oplossing?
Iemand ervaring mee? Waar moet ik op rekenen?
Er is geen handige truuk voor?
200 pk hoeft nu ook weer niet.Hey ik heb ‘m maar geleend, ook de EPC heb ik maar even geleend.
Daar kan ik trouwens ook weer niets van de intercooler vinden.
Ik heb zoiets soortgelijks van mijn andere auto, maar moet toch eerlijk bekennen dat dat iets duidelijker is.
Het lijkt wel of zowel in tis als in epc maar de helft (of nog minder) aan onderdelen en beschrijvingen staan.Ik denk dat de intercooler ook wel gelijk is in de astra, maar het zou zo maar kunnen dat in de vectra de afmetingen net ff anders zijn, helaas kan ik dus geen info vinden.
Bedankt.
Ebay wou ik ook gaan zoeken, maar dan moet ik iets meer info hebben.
Ik weet niet of bijvoorbeeld elke Z19DTJ dezelfde intercooler heeft (inbouw maten e.d) en misschien zijn er meer automerken die dezelfde intercooler gebruiken.Bedankt,
Ga ik naar kijken.En zal me ook even voorstellen.
-
AuteurBerichten