Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1854026&tid=141383&author=GSI Racer]mooi om te horen!!!
Welke flush heb je gepakt?
Dat spul van Forte?Een vertegenwoordiger van Forte komt altijd bij ons op het werk, hij kan echt uuuuuuuren praten over motorvervuiling enz enz enz….:P[/rquote]
yes van Forté motor flush, werkte wel prima.
Hij loopt als een zonnetje (hopen dat het zo blijft)@ Mayhem ook wel een goed punt om over na te denken het kan inderdaad wel overal achter blijven maar goed dat het wel heeft gewerkt:P
[rquote=1853253&tid=141383&author=GSI Racer][/rquote]olie is op pijl, heb de juist olie erin.
Olie druk kan ik wel controleren goede tip!mischien dat nog eens proberen scheelt wel wat centen.
als het dan toch moet moet het he:thumbup[/rquote]Niet te lang mee door blijven rijden iig;)
Als je oliedruk daadwerkelijk te laag is gaat dit alleen maar meer schade opleveren!
Dus zo snel mogelijk je oliedruk (laten) controleren.
Bij koude en bij warme toestand!!
Als je olie warm is zakt de druk wat in namelijk;)
Als de druk oke is, zou ik eens beginnen met flushen.
Dit is altijd eens goed voor je motor, maakt ook de zuigerveren mooi gangbaar e.d
Als dit niet helpt moeten er toch nieuwe stoters in, maar je motor is dan iig wel mooi schoon van binnen:D[/rquote]ik heb de druk gemeten zowel warm als koud prima.. ben gister toen maar aan een motor flush gegaan nieuwe olie en filtertje daarna en niks meer aan het handje:D.. was dus gewoon vuil:D
en hij klinkt nog mooier als eerst ook
hopelijk blijft het zo:agent
Bedankt voor de tips!:thumbup top
[rquote=1852594&tid=141383&author=Vinci]Ik ken iemand die dit had doordat zijn uitlaat te veel tegendruk gaf. Bij hem door een stukje van te kleine diameter te gebruiken, maar dit kan dan ook misschien door verstopping komen. Zit er een kat tussen?
En toevallig recent olie vervangen?
EDIT: er was mij al iemand voor…[/rquote]
Heb op dit moment c20xe tot kat daarna corsa 1600 uitlaatOlie is niet recent vervangen maar nog wel schoon.
Auto rijd alleen zomer maanden, ik rij er in de winter meestal in het weekend geregeld mee.2 weken geleden geen probleem, deze week lekker getik..
Gaan maar is jullie tips uitproberen als het werkt (of niet)
horen jullie van me:DBedankt Alvast!
[rquote=1852593&tid=141383&author=GSI Racer]voordat je de stoters gaat vervangen.
is je olie op pijl?
heb je de goede olie erin?
is je oliedruk nog goed? (ook als de olie warm is)Als dit oke is kun je de motor eens laten flushen.
De klepstoters gaan ook vaker tikken doordat ze vervuilt zijn, met flushen is dit te verhelpen.
Als de stoters echt stuk zijn helpt alleen vervangen nog;)[/rquote]
olie is op pijl, heb de juist olie erin.
Olie druk kan ik wel controleren goede tip!mischien dat nog eens proberen scheelt wel wat centen.
als het dan toch moet moet het he:thumbupvolgensmij schmidt space line
Hahaha.. cool man!
dankje:), moet het alleen nog even goed reinigen.. heeft een tijdje zo gelegen in die loods die stoffen dus is wat vies.
weet iemand een goed middel voor het leer.. en moet ik voor het onderste stuk skai iets anders gebruiken?
gr.
Gister me interieur afgemaakt:D
hier wat pics:
origineel gepost door harryastra
origineel gepost door tychogsi
Kleppendeksel en bougie afdek kap gespoten en me nieuwe oliedop en boutjes erin gezet:D chrome:Dhier een foto:
Ook nieuwe accu of interieurfilter geplaatst? Omdat je parafaan eraf ligt:P
Vandaag ff wd 40 in de sloten gespoten tegent bevriezen.
Ja ff een volle accu, anders schiet het niet op he..
Kleppendeksel en bougie afdek kap gespoten en me nieuwe oliedop en boutjes erin gezet:D chrome:D
hier een foto:
origineel gepost door OLdStyLe
Originally posted by tychogsi
vandaag alles weer inelkaar gezet en een test rondje gereden.. pfoe dat was al weer een jaar of mischien nog wel langer geleden dat m’n corsa heeft gereden.. toch wel leuk zon 2.0 16v:worsNice.
Ik heb net mijn eerste ritje met mijn corsa b turbo er op zitten , dat na twee jaar stil te hebben gestaan na flinke voorschade. :thumbup
voelt weer anders he.. dagelijks rijd ik sloom of corsa 1.4 8v of bmw 320 4cil uit 77′ ook niet echt snel.. haha, dus was voor mij wel weer even leuk. zal jij ook wel ff hebben gehad.
ik heb zelf ook dat bovenste stuur met airbag in mijn corsa B.. maargoed wat hierboven staat.. iets aanpassen voor jou wagen.
vandaag alles weer inelkaar gezet en een test rondje gereden.. pfoe dat was al weer een jaar of mischien nog wel langer geleden dat m’n corsa heeft gereden.. toch wel leuk zon 2.0 16v:wors
Zat ik in eerste instantie wel aan te denken, maar zag overal dat het alleen met die drukregelaars werd opgelost.
even kijken wat ik doe, kan het beide even uittesten.
bedankt.!
ik ga is kijken, bedankt in iedergeval:thumbup
super strak met die witte randen op de band “Old Skool” :thumbup
je haalt dat kapje los waar ecotec op staat en dan zie je 4 bougie doppen op de kabels zitten, die haal je er af daar zitten je bougies onder.
verder heb je een bougiedop/sleutel nodig.
kan in maat verschillen weet niet welke maat.mijn vriendin rijd in een corsa uit 98′ 1.4 8v niet echt problemen mee gehad alleen wat standaard onderhoud en hij had lekke dempers toen we hem kochten.. ze rijd al 2 jaar zorgeloos rond..
gewoon goed kijken.. onderhoud e.d. wat is gedaan wat komt er aan.. roest of niet..
precies, als je dan je auto eroverheen tilt gebruik dan niet de ketting van die takel maar ff een oude autogordel ofzo, scheelt lakschade.
dat moeten we ook maar is gaan doen dan.
he, bedankt.. top die handleidingen altijd leuk om te hebben:thumbup
mischien olieschraap ringen of klephoedjes vervangen dan.. met 500 km 1 liter olie..
ben nieuw hier, dus zal hier ook gelijk mijn corsatje zetten, buitenkant moet nog vanalles aan gebeuren om hem netjes te maken.. blijft verder stock aan de buitekant.. alleen nog velgjes
-
AuteurBerichten