Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2012 om 05:21 In reactie op: corsa b s1.2 sz e2 start goed stottert onder het rijden. #17908959
Dit is misschien iets ver gezocht maar kijk eens of er geen gekkigheid in je benzinemengsel zit. Een maat van me heeft zijn koppakking lek en er komt nu koelvloeistof en olie bij het benzinemengsel in, als hij normaal 50 probeert te rijden dan is het net alsof er een auto je steeds aan duwt achterop de bumper
@trashmetal wrote:
heb em ff gewassen en onder de kap 25 jaar aan vuil weggewerkt
en linksachter het binnenpaneeltje losgehaald en gezien dat het verichte laswerk maar halve bak is gedaan, zo ook het bestuurdersportier :swear
Dat ziet er weer netjes uit Trashmetal!
Me vader en ik hebben gisteren een plank MDF op maat gezaagd en geschuurd als vervanger voor me hoedenplank. Dit omdat de speakers die erin moeten komen veel te zwaar zijn voor de standaard corsa hoedenplank. Nu alleen nog gaten boren, zagen en aansluiten op de versterker.
Tot mijn grote verbazing kwam ik dit gisteren tegen. Over zeldzame corsa’s gesproken
@OrangeArrow wrote:
koppakking misschien kapot, dan maken ze een borrelend geluid in de kachel. Hoe loopt de auto direct na de koude start? Even op 3 cilinders?
Dit moet de koppakking zijn. Ik heb dit geluid ook inderdaad en hij loopt bij mijn blok op dit moment dan even op 3 cilinders en laat de auto behoooorlijk trillen. Ook blijven de toeren op 2000 hangen. Even uit en weer aan dan is het weer goed.
Als je met z’n twee of mee bent moet er even gekeken worden naar de uitlaatgassen. Zodra er spierwitte rook uit de uitlaat komt dan is de kans heeel groot dat de koppakking lek is. Dit is namelijk bij mij nu wel het geval (wat binnenkort verholpen gaat worden)
20 maart 2012 om 05:04 In reactie op: Zoek Foto Corsa B met Borbet A & Corsa A met BBS RM of lenso #17844335Ik zou niet weten hoe die dingen eruit zien dus hierbij, alstublieft: Zoekresultaten
19 maart 2012 om 20:44 In reactie op: Zoek Foto Corsa B met Borbet A & Corsa A met BBS RM of lenso #17844333Dat durf ik niet te zeggen.
Zo ver ik weet:
Centreerringen zorgen ervoor dat je velg niet alleen rust op je bouten maar ook op de naaf. (wat ook de bedoeling is) zonder de centreerringen is de kans dat er een bout af knapt of rubbers verslijten groter. Wat het dus kan zijn is dat er een bout kapot aan het gaan is oid. Dit kan komen door noodstoppen, scherp sturen oid. Ik weet wel bijna zeker dat het hobbelen van de voorkant komt. Als je harder als 50 gaat rijden word de weerstand minder omdat de auto “de lucht” word ingetrokken door de snelheid.
Dat zou voor mij een logische verklaring zijn maar of ik gelijk heb weet ik niet zeker.
@blackstation wrote:
past een sebring einddemper van een corsa 1.6 16v onder een 1.4 16v.
groetjes
Een kennis van me die handiger is met een lasapparaat als ik heeft me monteerpunten overgezet en klaar was het. Hij steekt wel ietsje uit en ik wou hem graag schuin hebben. Hier het resultaat:
Sinds vandaag staat me teller op 110.000 ipv 237.000 dmv een motorswap
Van 1.4SE naar 1.4SE gegaan. Het is een fijn blok voor een auto van 850kg. Met het nieuwe blok is ook erg te merken dat me oude compleet afgetrapt was.
Ik heb zelf sinds ik me 15 inch velgen eronder heb liggen al stukken minder ruimte en hij is verlaagd met 3 tot 4 centimeter. Hij hangt nu precies goed, de wielbakken komen precies overeen met de banden en zakken er net niet in.
Persoonlijk vind ik als je een sportievere demping wil om voor een verlagingsset te gaan. Oftewel een schroefset.
Ik zou zelf expres voor verlagingsveren gaan omdat het wel zachter rijd. Maar wat ik wel heb gemerkt is dat je lang niet zo zwaar je auto kan belasten als eerst met bagage.@Coiler wrote:
Ziet er leuk uit, wou dit ook doen kan alleen nergens meer de lampjes vinden.
Ben bang dat 1 van de ouders ze per ongeluk weg heeft gegooid :swear :swearDank je!
Dat is erg jammer aangezien deze lampjes 7 euro per 3 waren. Oftewel ik heb er nu ook nog 1 als reserve. Binnenkort op de sloop een nieuwe kabelboom of TID fixen voor mijn auto. Sommige kabels zijn erg broos geworden of hebben een breuk. Net zo als de kabel van me TID, hij slaat niet meer de tijd en datum op zodra deze word ingesteld (zie foto :P)Vandaag heb ik me interieur maar een LED transformatie gegeven. Ook het lampje bij het instappen is nu in deze kleur. 4 Ledjes sterk maakt een wereld van verschil. Binnenkort de tellerringen er maar opzetten :)
Waar je ook even op moet/kan letten (waar ik zelf bijna te laat achter kwam) pak niet een te brede velg. Zelf ben ik van een 165 band naar een 195 gegaan en hij komt nog net niet (scheelt 3 of 4cm) me wielbak uit.
Als je een te grote velg pakt dat je wiel niet vast komt te zitten in je wielbak. Oftewel als jij je stuur helemaal naar links of rechts toe stuurt dat je band niet je wielbak gaat raken. Met 15 inch moet het geen probleem zijn, 16 ook niet (denk ik) maar als je nog groter gaat dan hier zeker op letten!
Dames en heren!!! Vandaag word het 18 graden met heeeel veel zon! Dat word foto’s maken! :D
Wel de goeie banden aan de juiste kant gedaan ivm het uitbalanceren?
Zelf heb ik er op dit moment geen centreerringen er tussen zitten en heb 3mm speling op de naaf. Het is bij mij alleen merkbaar als ik als een lompe idioot bochten ga nemen of met 160 over een recht stuk heen baan.
Begrijp me niet verkeer ze komen er bij mij ook nog onder en ik ga ze hier bestellen:
(De link begint al bij naaf 56,6, even op de gok genomen dat jij ook die naaf op je auto hebt)
Hier DusIk heb nu al 3 corsa’s gezien waarvan 2 in mijn eigen bezit geweest te zijn dat ze onder het reservewiel roesten. In mijn eigen corsa heb ik op dit moment ook een rond gat van ongeveer 5cm diameter zitten wat binnenkort weer dicht gemaakt moet worden. Kortom: Ik ken ze niet anders :jerry
Nouja heb vandaag iets voor me corsa gedaan.
Nieuwe velgjes opgehaald. Nu alleen nog naafverbreders halen van 56 naar 60
Kon het toch niet laten om er even 1 op te leggen. Wat een verschil van 13 naar 15 inch en vooral van 175 naar 195.. wat een sloffen zeg
@wim-v6 wrote:
16klepper is een kwestie van Motor en kabelboom, voorpijp en Kat Scoren, en inbouten die hap..
een 8klepper kan je zelfs op je eigen Computer en boom aansluiten..
Willem
Dank je wel!
De “monteur” en ik gaan binnenkort eens op de sloop kijken of we daar een leuk 1.6 blokje kunnen lospeuteren met weinig kilometers. De autosloop daar is namelijk erg georganiseerd en zodra we een motor hebben kunnen hun ons vertellen of die loopt, zoja hoe goed enz. Doet die het achteraf niet krijgen we een compleet ander blok mee. Maar als we dan toch het nieuwe blok aan het loshalen zijn dan nemen we gelijk de computer en de bak mee. Mits uiteraard er rare dingen in de bak ligt en misschien scoor ik mezelf nog wel een goeie drukgroep + koppelingsplaat.
Het liefst een 16 klepper maar een 8 is ook goed
@CQPV6 wrote:
neem aan dat jullie ipv krukaslagers drijfstanglagers bedoelen… symptomen zoals ts beschrijft past idd goed bij versleten drijfstanglagers… Wat is de km-stand?
235.000
Hij begint nu ook slecht te schakelen als die koud is ( 1 naar 2) (3 naar 2) dus ik denk dat dat het probleem moet zijn. Verder tikt me motor wel bij stationair maar dit kan ook het injectiesysteem zijn die oud is. Volgens een kennis niks om me zorgen over te maken. Alvast van te voren. Ja ik mis een klein deel van me kap vd distributieriem. Zie ook: Youtube Link
Een kennis zegt dat het wel eens de druklager van de koppeling kan zijn die speling heeft. Iemand dit ooit eens ervaren?
Dat is heel mooi om te horen! Nu alleen nog een goed blok (minder kilometers als nu) vinden met versnellingsbak en computer enz. Oftewel een complete motor voor weinig geld. Iemand die toevallig in de schuur/garage liggen? :angel
@joop1970 wrote:
Ah, als het er maar weer afkomt dan ;)
Door een beetje regen en het heen en weer bewegen van de band (door het rijden) is het er al bijna af
@joop1970 wrote:
Resustaat is gezien hoe het was niet slecht! Ik had persoonlijk alleen de band wat meer afgeplakt :jerry
Wat je op ziet zitten is niet van het spuiten maar van het schuren.
De banden hebben een likje tireshine gehad en hierdoor bleef alles prima plakken :swear@joop1970 wrote:
Wat voor een spullen heb je qua verf voor de velg gebruikt? Nog een primer oid?
Wat ik heb gebruikt voor de velgen aan verf is:
– Spuitbus: Motip Primer Grijs
– Spuitbus: Motip Velgen GrijsTrouwens primer is veel doffer, op de foto is het op sommige stukken nog nat, zie: Afbeelding Velg Primer Velg Na
-
AuteurBerichten