Tuureke

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Rekord D sportiever maken #18253167
    Tuureke
      Lid sinds:
      6 October 2007

      @kywieman wrote:

      Geen ervaring met andere schokbrekers.

      Heb nog wel een set mistlampen voor liggen. (Commodore B/ Rekord D)
      Belang bij?

      Nee sorry, geen interesse in de mistlampen ..

      In reactie op: Rekord D sportiever maken #18253165
      Tuureke
        Lid sinds:
        6 October 2007

        Niemand? :(

        In reactie op: Rekord D sportiever maken #18253164
        Tuureke
          Lid sinds:
          6 October 2007

          stuurspeling is volledig weggeregeld :)

          Nog een vraagje over de schokdempers:
          Net de voorste en achterste demper uitgebouwd, nu is de achterste van inbouwmaat hetzelfde als een Manta A. Zou ik Bilstein dempers kunnen kopen voor een Manta A, deze zij veel goedkoper.

          Hebben jullie enig idee welke demper er overeen zou komen vooraan? De montage onderaan is verschillend van de Manta A, maar de inbouwmaat lijkt me hetzelfde.

          In reactie op: Rekord D sportiever maken #18253162
          Tuureke
            Lid sinds:
            6 October 2007

            @Tuureke wrote:

            Gisteren naar de oldtimerkeuring geweest, probleemloos gekeurd… :-)

            Weten jullie waar ik nieuwe schokdempers kan vinden? Ik denk dat het wel mooi zou zijn als hij iets lager tegen de weg komt.

            Ik heb gezien dat het stuurmechanisme idd veel punten heeft waar speling op kan komen, is er een mogelijkheid om het stuurhuis zelf bij te regelen om daar al mee te beginnen?

            Op het eerste zicht weinig te vinden op het internet om hem ‘sportiever’ te maken. Bilstein B6 schokdempers aan hoge prijs gevonden, dus daar ben ik nog even over aan het twijfelen.

            Stuurspeling heb ik nagekeken en het lijkt volledig op het stuurhuis te zitten, de rest lijkt me nog in orde. Kan ik dit bijregelen met de regelbout bovenaan het stuurhuis?

            In reactie op: Rekord D sportiever maken #18253161
            Tuureke
              Lid sinds:
              6 October 2007

              Gisteren naar de oldtimerkeuring geweest, probleemloos gekeurd… :-)

              Weten jullie waar ik nieuwe schokdempers kan vinden? Ik denk dat het wel mooi zou zijn als hij iets lager tegen de weg komt.

              Ik heb gezien dat het stuurmechanisme idd veel punten heeft waar speling op kan komen, is er een mogelijkheid om het stuurhuis zelf bij te regelen om daar al mee te beginnen?

              In reactie op: veren samenspannen manta B #17938254
              Tuureke
                Lid sinds:
                6 October 2007

                @eddepet007 wrote:

                zijn wel spanners voor
                als ik goed heb zelfde als wat ze voor mercedes gebruiken die span je van binnen uit

                bij een manta A kan je ze langs binnen spannen, omdat je hier de schokdemper eruit kan halen, bij een manta B is de constructie anders en gaat dit dus niet..

                In reactie op: veren samenspannen manta B #17938252
                Tuureke
                  Lid sinds:
                  6 October 2007

                  ik heb ze er ondertussen uit liggen, zoals ik al zei, als de as er onderuit is dan is het niet zo simpel te doen door er een krik onder te zetten, maar bij deze is het toch gelukt en zijn er geen gewonden gevalle, toch bedankt voor de reacties !

                  In reactie op: veren samenspannen manta B #17938250
                  Tuureke
                    Lid sinds:
                    6 October 2007

                    @*Jurgen* wrote:

                    misschien een beunhaas oplossing, maar kun je niet 2 spanbanden met ratel gebruiken en zo de veer iets indrukken en er tussen uit nemen?

                    ja dit zou allemaal wel gaan (ook wel vrij moeilijk denk ik) maar ik begin te begrijpen dat er niet echt juist gereedschap voor bestaat, ik ga het nog is bekijken en hopen op een goede afloop!

                    In reactie op: veren samenspannen manta B #17938248
                    Tuureke
                      Lid sinds:
                      6 October 2007

                      niet veel reactie precies, echt niemand met een concreet gereedschap? of is het kwestie van een goede verzekering?

                      In reactie op: veren samenspannen manta B #17938247
                      Tuureke
                        Lid sinds:
                        6 October 2007

                        @Tiedo wrote:

                        veer vastbinden met een dik stuk touw of spanband aan de vooras(niet aan de draagarm), en dan gewoon de onderste fusee los maken.
                        dan kan de veer nooit ‘wegspringen’.
                        monteren is hetzelfde verhaal; veer vastbinden en vervolgens de draagarmen met een dikke spanband naar elkaar toe trekken
                        succes

                        Je moet de veer toch ook nog ontspannen als de onderste fusee los is? als je dit met een spanband doet heb je toch veer kans op wegspringen ofzo…??

                        In reactie op: Het was allemaal niet gepland #17904354
                        Tuureke
                          Lid sinds:
                          6 October 2007

                          nog een kleine update:

                          voor dat ik verder kon met de rechtse A-stijl moest ik vanaf de chassisbalk beginnen, deze zit er nu voor het grootste stuk onder zodat ik de kriksteun en later ook de A-stijl kan afwerken

                          Eerst de binnenste chassisbalk roestvrij gemaakt en behandeld (binnenkant moet later nog gebeuren):

                          kriksteun + overzetstuk behandeld langs binnenzijde

                          Overzetstuk in positie gebracht en gelast:


                          Onderkant rechtse deur roestvrij gemaakt, roestomvormer erop en nadenkit ertussen

                          De kriksteun geschilderd waar er niet gelast word, zodat hij er morgen op kan:

                          Het dakstukje kan er morgen ook in:

                          En tenslotte al 2 nieuwe stukjes:

                          In reactie op: behandelen van plaatwerk #17894049
                          Tuureke
                            Lid sinds:
                            6 October 2007

                            Die inox spray, zijn er hier nog mensen die hier ervaring mee hebben? het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd :hmmz

                            In reactie op: Het was allemaal niet gepland #17904349
                            Tuureke
                              Lid sinds:
                              6 October 2007

                              hier zijn we weer met lichte vorderingen:

                              stuk van de oude A-stijl behandeld en erin gezet

                              nog een stukje nagemaakt

                              de raamkader al een stuk dichtgemaakt:

                              het gat bovenaan de rechter koplamp is ook weer dicht:

                              een gardebou opgehaald:

                              De onderste hoek van de A-stijl uit de ascona stukken geboord, de kriksteun ga ik hier ook vandaan halen:

                              Het gat in de motorkap uitgeslepen, behandeld en al een plaatje op maat gemaakt (nu nog hopen dat de kap niet gaat trekken door het lassen

                              In reactie op: Het was allemaal niet gepland #17904343
                              Tuureke
                                Lid sinds:
                                6 October 2007

                                @kermitmanta a wrote:

                                Hey manta maatje,
                                Toen ik dieje blauwe bij u zag staan dacht ik harde bak,draait precies toch een beetje anders uit!
                                Maar dit is wel een goede oefening voor als je aan je A-tje begint hè,al vorderingen gemaakt ondertussen?

                                Greetz Gert.

                                Met de A nog geen vorderingen momenteel, bij de B zijn er nog een paar plekjes bijgekomen, zie foto’s:

                                bij deze dan ook de vraag naar een linkse gardebou en een rechtse kriksteun







                                In reactie op: Het was allemaal niet gepland #17904339
                                Tuureke
                                  Lid sinds:
                                  6 October 2007

                                  @GTS2.2DTI wrote:

                                  Goed bezig, maar die wielrand. Waarom heb je die er toen helemaal ingezet? Levert je zo enorm veel strakmaak werk op en is in de meeste gevallen niet nodig. Devies is om het uit te stukken deel zo klein als mogelij is te houden, daar krijg je het beste resultaat mee. Heb wel respect voor het werk wat je eraan doet…

                                  hier zijn 2 foto’s van de originele wielrand, ik had dit soort werk ook nog nooit eerder gedaan, dusja je doet maar he…


                                  nu denk ik wel dat ik met de ascona wielrand een vele mooier resultaat ga hebben, ik ga hem er echt in lassen, dus niet meer met een verzetje werken enzo…

                                  In reactie op: welk plaatwerk #17809001
                                  Tuureke
                                    Lid sinds:
                                    6 October 2007

                                    [rquote=1857823&tid=141765&author=Arjen]Ja, er zijn in 2 merken; Klokkerholm en van Wezel. Het van Wezel plaatwerk is grijs en het Klokkerholm plaatwerk zwart. Dus waar je het koopt maakt niet uit. Maar om het wat moelijiker te maken kopen deze bedrijven bij elkaar. Dus je kan van Wezel plaatwerk treffen met een Klokkerholm sticker en andersom. Als je van Wezel plaatwerk krijgt met een Klokkerholm sticker is het alleen 2x zo duur. Bijvoorbeeld de achteronderplaat en de eindstukjes. Je had vroeger ook NOR en Europarts. Deze bedrijven zijn overgenomen door Klokkerholm. De ex directeur van Europarts is nu verkoopdirecteur bij Klokkerholm.[/rquote]

                                    Dus gewoon wat uitkijken naar de prijzen en bestellen maar?

                                    Ik zal voor de zekerheid op het forum eens vragen of er niemand iets heeft liggen dat ik kan en mag gebruiken.

                                    bedankt voor de info!

                                    In reactie op: welk plaatwerk #17808999
                                    Tuureke
                                      Lid sinds:
                                      6 October 2007

                                      [rquote=1857766&tid=141765&author=Arjen]Klokkerholm is al jaaaaren zwart hoor Paul ;) Maar de kwaliteit daalt enorm en de prijzen zijn de afgelopen half jaar ongeveer verdubbeld. Dorpels zijn van Klokkerholm, kriksteunen heeft ARTAparts in eigen beheer na laten maken, spatbordranden zijn van van Wezel, eindstukjes ook, balkjes op het binnenscherm Klokkerholm, achteronderplaat van van Wezel. Dat is het wel zo’n beetje denk ik. ARTAparts levert Klokkerholm alleen nog op verzoek omdat de kwaliteit matig tot slecht is, de prijzen belachelijk hoog zijn en de levertijd lang is.[/rquote]

                                      dus stel nu, ik bestel bij Dr Manta spatbordranden, dan krijg ik dezelfde dan dat ik ze van artaparts zou bestellen?

                                      In reactie op: invoeren naar belgië #17778698
                                      Tuureke
                                        Lid sinds:
                                        6 October 2007

                                        [rquote=1850309&tid=138914&author=jblfreak]Geachte heer Van Dijk

                                        In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

                                        Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice
                                        RDW

                                        het is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen[/rquote]

                                        Ik ben echt blij dat je er zoveel moeite voor doet, zelf wist ik niet goed waar te beginnen, nu moet ik alleen nog de keuze maken of ik dit allemaal wil doen, of dat ik gewoon met de 1.6 naar de keuring rijd, en daarna wel zie wat ik er mee doe…

                                        Bedankt alvast voor de vele reacties!

                                        Hopelijk passeert er nog eens iemand die daadwerkelijk deze methode van invoeren heeft toegepast, zou mooi zijn als ik bewijs had dat het daadwerkelijk kan!

                                        In reactie op: invoeren naar belgië #17778689
                                        Tuureke
                                          Lid sinds:
                                          6 October 2007

                                          ja dit wist ik maar de oldtimerkeuring heeft serieuze beperkingen ivm het gebruik van de wagen, niet als het donker is, max. km van huis etc…

                                          en het zou gewoon mooi zijn als de 2200 op papier staat..

                                          In reactie op: invoeren naar belgië #17778686
                                          Tuureke
                                            Lid sinds:
                                            6 October 2007

                                            Dus volgens jou zou het dus wel kunnen lukken? Het is raar dat je op het internet hier geen kant en klare antwoorden over vind. Er moeten toch nog mensen in deze situatie geweest zijn?

                                            In reactie op: invoeren naar belgië #17778682
                                            Tuureke
                                              Lid sinds:
                                              6 October 2007

                                              niemand verduidelijking?

                                              In reactie op: invoeren naar belgië #17778681
                                              Tuureke
                                                Lid sinds:
                                                6 October 2007

                                                Ja ik ben ook zeer benieuwd, ik hoop dat er iemand op het forum is dat er een duidelijke uitleg voor heeft

                                                In reactie op: invoeren naar belgië #17778679
                                                Tuureke
                                                  Lid sinds:
                                                  6 October 2007

                                                  Dus volgens jou is het niet mogelijk?

                                                  Wat ik ook al gehoord heb is een attest door Opel te laten afleveren waarin ze zeggen dat het kan en mag.

                                                  Of is dit in de praktijk niet mogelijk?

                                                  In reactie op: invoeren naar belgië #17778677
                                                  Tuureke
                                                    Lid sinds:
                                                    6 October 2007

                                                    laten we er maar vanuit gaan dat ik de nederlandse kast ga laten keuren, heb mijn post ge-edit.

                                                    dacht eerlijk gezegd dat er alleen de chassisnummer in stond..

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)