Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@kywieman wrote:
Geen ervaring met andere schokbrekers.
Heb nog wel een set mistlampen voor liggen. (Commodore B/ Rekord D)
Belang bij?Nee sorry, geen interesse in de mistlampen ..
Niemand? :(
stuurspeling is volledig weggeregeld :)
Nog een vraagje over de schokdempers:
Net de voorste en achterste demper uitgebouwd, nu is de achterste van inbouwmaat hetzelfde als een Manta A. Zou ik Bilstein dempers kunnen kopen voor een Manta A, deze zij veel goedkoper.Hebben jullie enig idee welke demper er overeen zou komen vooraan? De montage onderaan is verschillend van de Manta A, maar de inbouwmaat lijkt me hetzelfde.
@Tuureke wrote:
Gisteren naar de oldtimerkeuring geweest, probleemloos gekeurd…
Weten jullie waar ik nieuwe schokdempers kan vinden? Ik denk dat het wel mooi zou zijn als hij iets lager tegen de weg komt.
Ik heb gezien dat het stuurmechanisme idd veel punten heeft waar speling op kan komen, is er een mogelijkheid om het stuurhuis zelf bij te regelen om daar al mee te beginnen?
Op het eerste zicht weinig te vinden op het internet om hem ‘sportiever’ te maken. Bilstein B6 schokdempers aan hoge prijs gevonden, dus daar ben ik nog even over aan het twijfelen.
Stuurspeling heb ik nagekeken en het lijkt volledig op het stuurhuis te zitten, de rest lijkt me nog in orde. Kan ik dit bijregelen met de regelbout bovenaan het stuurhuis?
Gisteren naar de oldtimerkeuring geweest, probleemloos gekeurd…
Weten jullie waar ik nieuwe schokdempers kan vinden? Ik denk dat het wel mooi zou zijn als hij iets lager tegen de weg komt.
Ik heb gezien dat het stuurmechanisme idd veel punten heeft waar speling op kan komen, is er een mogelijkheid om het stuurhuis zelf bij te regelen om daar al mee te beginnen?
@eddepet007 wrote:
zijn wel spanners voor
als ik goed heb zelfde als wat ze voor mercedes gebruiken die span je van binnen uitbij een manta A kan je ze langs binnen spannen, omdat je hier de schokdemper eruit kan halen, bij een manta B is de constructie anders en gaat dit dus niet..
ik heb ze er ondertussen uit liggen, zoals ik al zei, als de as er onderuit is dan is het niet zo simpel te doen door er een krik onder te zetten, maar bij deze is het toch gelukt en zijn er geen gewonden gevalle, toch bedankt voor de reacties !
@*Jurgen* wrote:
misschien een beunhaas oplossing, maar kun je niet 2 spanbanden met ratel gebruiken en zo de veer iets indrukken en er tussen uit nemen?
ja dit zou allemaal wel gaan (ook wel vrij moeilijk denk ik) maar ik begin te begrijpen dat er niet echt juist gereedschap voor bestaat, ik ga het nog is bekijken en hopen op een goede afloop!
niet veel reactie precies, echt niemand met een concreet gereedschap? of is het kwestie van een goede verzekering?
@Tiedo wrote:
veer vastbinden met een dik stuk touw of spanband aan de vooras(niet aan de draagarm), en dan gewoon de onderste fusee los maken.
dan kan de veer nooit ‘wegspringen’.
monteren is hetzelfde verhaal; veer vastbinden en vervolgens de draagarmen met een dikke spanband naar elkaar toe trekken
succesJe moet de veer toch ook nog ontspannen als de onderste fusee los is? als je dit met een spanband doet heb je toch veer kans op wegspringen ofzo…??
nog een kleine update:
voor dat ik verder kon met de rechtse A-stijl moest ik vanaf de chassisbalk beginnen, deze zit er nu voor het grootste stuk onder zodat ik de kriksteun en later ook de A-stijl kan afwerken
Eerst de binnenste chassisbalk roestvrij gemaakt en behandeld (binnenkant moet later nog gebeuren):
kriksteun + overzetstuk behandeld langs binnenzijde
Overzetstuk in positie gebracht en gelast:
Onderkant rechtse deur roestvrij gemaakt, roestomvormer erop en nadenkit ertussen
De kriksteun geschilderd waar er niet gelast word, zodat hij er morgen op kan:
Het dakstukje kan er morgen ook in:
En tenslotte al 2 nieuwe stukjes:
Die inox spray, zijn er hier nog mensen die hier ervaring mee hebben? het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd :hmmz
hier zijn we weer met lichte vorderingen:
stuk van de oude A-stijl behandeld en erin gezet
nog een stukje nagemaakt
de raamkader al een stuk dichtgemaakt:
het gat bovenaan de rechter koplamp is ook weer dicht:
een gardebou opgehaald:
De onderste hoek van de A-stijl uit de ascona stukken geboord, de kriksteun ga ik hier ook vandaan halen:
Het gat in de motorkap uitgeslepen, behandeld en al een plaatje op maat gemaakt (nu nog hopen dat de kap niet gaat trekken door het lassen
@kermitmanta a wrote:
Hey manta maatje,
Toen ik dieje blauwe bij u zag staan dacht ik harde bak,draait precies toch een beetje anders uit!
Maar dit is wel een goede oefening voor als je aan je A-tje begint hè,al vorderingen gemaakt ondertussen?Greetz Gert.
Met de A nog geen vorderingen momenteel, bij de B zijn er nog een paar plekjes bijgekomen, zie foto’s:
bij deze dan ook de vraag naar een linkse gardebou en een rechtse kriksteun
@GTS2.2DTI wrote:
Goed bezig, maar die wielrand. Waarom heb je die er toen helemaal ingezet? Levert je zo enorm veel strakmaak werk op en is in de meeste gevallen niet nodig. Devies is om het uit te stukken deel zo klein als mogelij is te houden, daar krijg je het beste resultaat mee. Heb wel respect voor het werk wat je eraan doet…
hier zijn 2 foto’s van de originele wielrand, ik had dit soort werk ook nog nooit eerder gedaan, dusja je doet maar he…
nu denk ik wel dat ik met de ascona wielrand een vele mooier resultaat ga hebben, ik ga hem er echt in lassen, dus niet meer met een verzetje werken enzo…
[rquote=1857823&tid=141765&author=Arjen]Ja, er zijn in 2 merken; Klokkerholm en van Wezel. Het van Wezel plaatwerk is grijs en het Klokkerholm plaatwerk zwart. Dus waar je het koopt maakt niet uit. Maar om het wat moelijiker te maken kopen deze bedrijven bij elkaar. Dus je kan van Wezel plaatwerk treffen met een Klokkerholm sticker en andersom. Als je van Wezel plaatwerk krijgt met een Klokkerholm sticker is het alleen 2x zo duur. Bijvoorbeeld de achteronderplaat en de eindstukjes. Je had vroeger ook NOR en Europarts. Deze bedrijven zijn overgenomen door Klokkerholm. De ex directeur van Europarts is nu verkoopdirecteur bij Klokkerholm.[/rquote]
Dus gewoon wat uitkijken naar de prijzen en bestellen maar?
Ik zal voor de zekerheid op het forum eens vragen of er niemand iets heeft liggen dat ik kan en mag gebruiken.
bedankt voor de info!
[rquote=1857766&tid=141765&author=Arjen]Klokkerholm is al jaaaaren zwart hoor Paul ;) Maar de kwaliteit daalt enorm en de prijzen zijn de afgelopen half jaar ongeveer verdubbeld. Dorpels zijn van Klokkerholm, kriksteunen heeft ARTAparts in eigen beheer na laten maken, spatbordranden zijn van van Wezel, eindstukjes ook, balkjes op het binnenscherm Klokkerholm, achteronderplaat van van Wezel. Dat is het wel zo’n beetje denk ik. ARTAparts levert Klokkerholm alleen nog op verzoek omdat de kwaliteit matig tot slecht is, de prijzen belachelijk hoog zijn en de levertijd lang is.[/rquote]
dus stel nu, ik bestel bij Dr Manta spatbordranden, dan krijg ik dezelfde dan dat ik ze van artaparts zou bestellen?
[rquote=1850309&tid=138914&author=jblfreak]Geachte heer Van Dijk
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice
RDWhet is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen[/rquote]
Ik ben echt blij dat je er zoveel moeite voor doet, zelf wist ik niet goed waar te beginnen, nu moet ik alleen nog de keuze maken of ik dit allemaal wil doen, of dat ik gewoon met de 1.6 naar de keuring rijd, en daarna wel zie wat ik er mee doe…
Bedankt alvast voor de vele reacties!
Hopelijk passeert er nog eens iemand die daadwerkelijk deze methode van invoeren heeft toegepast, zou mooi zijn als ik bewijs had dat het daadwerkelijk kan!
ja dit wist ik maar de oldtimerkeuring heeft serieuze beperkingen ivm het gebruik van de wagen, niet als het donker is, max. km van huis etc…
en het zou gewoon mooi zijn als de 2200 op papier staat..
Dus volgens jou zou het dus wel kunnen lukken? Het is raar dat je op het internet hier geen kant en klare antwoorden over vind. Er moeten toch nog mensen in deze situatie geweest zijn?
niemand verduidelijking?
Ja ik ben ook zeer benieuwd, ik hoop dat er iemand op het forum is dat er een duidelijke uitleg voor heeft
Dus volgens jou is het niet mogelijk?
Wat ik ook al gehoord heb is een attest door Opel te laten afleveren waarin ze zeggen dat het kan en mag.
Of is dit in de praktijk niet mogelijk?
laten we er maar vanuit gaan dat ik de nederlandse kast ga laten keuren, heb mijn post ge-edit.
dacht eerlijk gezegd dat er alleen de chassisnummer in stond..
-
AuteurBerichten