Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zitten gaten in voor overdruk, heeft elke dop voor kvs
Waar het kvs blijft is niet zo’n moeilijke vraag, dit verdampt. Om aan te geven hoe erg; het stoom kwam bij het julianaplein onder de motorkap vandaan :s
Na de eerste x is er water in gegooid, daarna heb ik hem zo goed als leeg gehad en gevuld met kvs, echter zal er vast wel wat water in gebleven zijn. Ga morgen het vloeistaf aftappen vanuit radiateur en er nieuwe in gooien.
Opmerkelijk was zostraks dat het koelvloeistof niet circuleerde bij ca. 95 graden, terwijl deze bij 92 open moet gaan staan. Zal morgen mn reeds bestelde thermostaat eens opzoeken en alsnog vervangen…
Dat is inderdaad wat wij ook dachten, maar het koelvloeistof begint bij 92 graden wel gewoon te circuleren
Nope, geen lek te bekennen.. na de eerste keer dacht ik dat de thermostaat stuk was, maar om deze te vervangen moet je netzo ver gaan als wanneer je de distributieriem wilt vervangen… maar als die het 3 maanden goed doet en dan weer het zelfde heeft…
Jep, die draait zelfs na wanneer ik de auto neer zet en de motor af sla
Mensen, bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik meer even langs de sloop ga, mochten mensen nog wat hebben, het is een 3 deurs.
Mensen, het bleek toch de dynamo te zijn, dr uit gehaald en naar dr sloop geweest om hem om te ruilen, de riem heeft inderdaad een automatische spanner.
Heb alles doorgemeten en alles weer goed, de ruitenwissers gingen trouwens ook langzaam maar gaan nu ook weer goed!
Bedankt voor jullie hulp!
Geen idee wanneer die is vervangen heb de auto sinds februari, hij zag er nog goed uit voor t oog (heb hem er even helemaal af gehad om te kijken.. Alleen hij zit nu iets losser(niet veel) als bij de oude… Heb geen brug dus kon niet iets vinden waarbij hij gespannen kan worden.
Moet even kijken als ik weer thuis ben naar de spanning
Tis de astra g uit 1999 met motor code x16szr, heb inmiddels een nieuwe (orginele) besteld, als het goed is komt ie volgende week woensdag… Ik hou jullie op de hoogte
Foutcode is bekend… het is de P1405 (EGR klep)
Iemand een idee wat t verschil is tussen een orginele en een goedkope? het scheelt namelijk meer dan 50 euro..
Heb een obdlink SX gekocht om dit zelf uit te lezen, helaas werkt hij niet. Bij de renault megane van mn ouders doet hij het wel en de ford focus van de buurman ook. De + en – bij de obd2 van de auto gemeten en was goed. Obdwiz is het programma waarmee ik het heb geprobeerd, deze werdt met licentiecode mee gestuurd.
Iemand een idee? Misschien communicatie storing?…
Bedankt voor je antwoord, niet iedereen weet dit en kon dit niet zosnel vinden op internet. Tevens is er misschien iemand die dit ook op deze manier heeft gehad. Moet hem dus even laten uitlezen. Bedankt
Bedankt voor de snelle reactie, ik zag dat hij het meest actief in het forum is bij ‘astra’ dus ik wacht af wat hij er van zegt.
-
AuteurBerichten