Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1890605&tid=143894&author=JHR]je had ook gewoon de kiekert er tussen uit kunnen halen!!!
maar jammer dat we het niet meer aan de praat hebben gekregen.
groetjes jurrian[/rquote]
Nee, ik had de deuren opengezet en vervolgens nog een keer geprobeerd of de CV bleef werken. Maar hierna blokkeerden weer alle deuren (safelock) en gingen niet meer open.
Achteraf had ik na het opengaan van de deuren de zekering eruit moeten halen (of kiekert) maar ik had een beetje hoop dat het bleef werken :angelBij het openen van de deur sprongen de andere deuren spontaan weer van het slot. Vervolgens heb ik alle deuren opengezet en nogmaals geprobeerd of de deuren open en dicht gaan via de CV, maar helaas weer bleven alle deuren in de safelock hangen.
Dus ik heb van alle deuren de bekleding eraf gehaald en de moter van de CV afgezaagd om zo de deuren met de hand te kunnen openen en sluiten.
Het is niet de meest mooie oplossing maar ik werd er gek van van waar het probleem van kwam (of komt)
Dus mocht er nog iemand opzoek zijn naar een kiekert, ik heb er 2 nu liggen :DEn hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Gisteren een Kiekert gehaald op de sloop, maar helaas geen enkel verschil.
Ik ga zo meteen eens door meten welke singalen er op welke PIN van de kiekert komen en waar het signaal vandaan moet komen voor het openen van de deuren.Is er toevallig iemand die weet welk signaal er op welke pin van de kiekert moet komen?
[rquote=1887758&tid=143894&author=JHR]heb bij mij op de sloop met zelf los halen 5 euro betaald en kon er wel 10 of wel meer krijgen.[/rquote]
Was vandaag in Tilburg langs de sloop gegaan, nr1 had ze niet meer (niet het goede type) daar kreeg ik nog wel een adres waar 2 aderen sloop bedrijven zaten maar die waren al dicht toen ik er kwam. Dus morgen nog eens proberen.
Toevallig iemand die in de omgeving, Eindhoven, Tilburg, DenBosch Waalwijk een goed(koop) adresje weet waar ik een nieuwe/ tweedehands kiekert kan halen?
En wat is een reel bedrag voor een tweedehands kiekert?Waalwijk (NB). Ik zag net je jouw profiel dat je uit Epe komt. Licht niet echt om de hoek helaas. Maar bedankt voor het aanbod.
Ik ben al druk opzoek naar een Kiekert ergens in de buurt maar het schiet nog niet echt op. Mocht iemand dus nog een adresje weten héél graag.
Vandaag weer druk bezig geweest. Op de mirco switch op de deur voor het activeren van de safe lock heeft 3 draden (1 COM, NO en NC) en loopt in de originele bedrading uit de deur.
De draden aangesloten op de CV actuator hebben we losgehaald en op zowel de + en – aangesloten maar hierbij gebeurde er niks.
Als ik de draden van de CV actuator los haal veranderd er niks, als ik de micro switch op het slot indruk hoor ik nog steeds de andere deuren blokkeren.Hier een schema: http://img7.imageshack.us/i/deur.jpg/
Omdat dit het probleem niet oploste heb ik ook de kiekert opgezocht, hier kan ik eigenlijk niks aan zien. Wel zit er iets op de print dat rammelt. (Foto’s: http://img690.imageshack.us/g/foto0249h.jpg/ )
Is er een manier om de kiekert te testen?Ik zal het zo eens gaan proberen met 2 draden vanaf de accu naar de 2 aangesloten (groene en blauwe) en kijken wat er gebeurt.
Maar hoe zou de CV motor ooit iets goed kunnen hebben aangestuurd als ik nu met een extra draad vanaf de accu zou moeten proberen? Wat de V heeft een tijdje ‘gewerkt’Als ik in het begin de zekering eruit haalde en vervolgens weer terug deed kon ik de deuren weer open maken. Dat was in de winter dus toen had ik zoiets van ik wacht wel op beter weer (en er hoefde toen toch nooit iemand mee te rijden) maar daar heb ik nu wel spijt van…
@tiesto-nl; nee, dat is het kenteken niet ben wel benieuwd wat daar dan mee is?Die schakelaar (een micro switch) heeft de bedrading vast erin gegoten zitten, deze kan ik dus niet los halen. Deze microswitch schakelt de safe mode in, als ik deze handmatig indruk hoor ik ook de andere deuren (nogmaals) blokkeren.
Er gaan 3 a 4 draden naar deze mircoswitch, maar ik kan er geen enkel ander contact vinden.Vervolgens heb ik de actuator van de CV bekeken, hier was alleen de Groene en Blauwe draad aangesloten. De andere draden (Wit, bruin, en ik dacht zwart) zaten bij elkaar getapte. Ik heb de tape van de groene en blauwe eraf gehaald en tegen elkaar gehouden maar hierna gebeurde er helemaal niks.
Ik heb dus de schakelaar gevonden die de deuren blokkeert (en deze werkt ook goed) alleen ik kan niet vinden waar het signaal voor het openen van de deur vandaan komt. Zit er nog een micro switch op het sleutel contact waar ook de mircoswitch zit voor het blokkeren van de deur (En zo ja waar kan ik die dan vinde, ik heb het slot toch goed bekeken?) Of moet ik het meer naar de actuator van de CV zoeken, en wat kan ik daar dan doen?
[rquote=1884696&tid=143894&author=JHR]schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.
zou die 2 draden kort op mekaar doen en kijken of die los springt.
[/rquote]Bedoel je hiermee de draden die op de deur ‘klink’ (laatste foto) zitten? En zo ja heb je enig idee hoe ik dat stekkertje los kan halen. Er is namelijk erg moeilijk bij te komen en er zit een ijzeren klemmetje omheen, ik kan niet zien hoe ik hem los kan krijgen?
Ik heb zojuist de bekleding van de deur afgehaald en dat was weer een verassing. Meneer B. Haas heeft ooit eens aan de auto geknutseld (De CV actuator is aangesloten met bedrading van een speaker…)
Foto’s: http://img268.imageshack.us/g/foto0236k.jpg/Moet ik nu draden van de CV motor (/actuator) door verbinden of moet ik kan ik dit het beste doen bij de stekker van het slot (laatste foto)
En welke draden moet ik door verbinden?Oke, bedankt voor de tip.
Ik ga morgen eens kijken of het werkt en dan laat ik het hier weten.Dat zou inderdaad ook goed kunnen dat de schakelaar kapot is (niet eens aangedacht, maar zou inderdaad wel erg logisch zijn)
Ik zal hier morgen eens naar kijken.Ziet er inderdaad erg strak uit.
Het enigen ‘min’ puntje is dat het patroon net iets afwijkt van het gaaswerk net onder je gril.Safelock was inderdaad ook iets wat ik tegen ben gekomen (Ik weet niet of het op mijn astra zit, hoe kan ik hier makkelijk achter komen) , zou dat dan de reden zijn dat de andere deuren volledig blokkeren (en wat houd deze functie exact in, wat is het nut ervan?)
Ik kan momenteel echt alleen de bestuurders deur openen, ook met de sleutel van buiten af krijg ik de bijrijders deur niet open (ik kan de sleutel niet rond draaien)
Hoe zou ik de safelock eraf kunnen krijgen?
Als ik met de sleutel in de bestuurders deur een open draai (naar links) opent alleen de bestuurders deur en hoor ik ook geen andere deuren. Als ik de sleutel naar rechts draai sluit de bestuurders deur en hoor ik bij de andere deuren ook geluid (deze worden dus weer gesloten)Hmm, leuk….
Weet je dan toevallig welke stekker ik los kan halen? Dan kan ik de kapotte kiekert nog gewoon laten zitten (die kan ik later makkelijker verwijderen als de deur open kan) en eerst het probleem met de CV oplossen.
En verwacht je dat ik dan de deuren handmatig kan openen of moet er dan een andere kiekert op aangesloten worden voordat de deuren van de blokkering afkunnen?En ik ben wel nieuwsgierig naar de functie van het kastje dat er hangt, wat doet die?
Poging gedaan mijn CV voor de deuren te repararen. Helaas nog niet echt iets opgeschoten…
-
AuteurBerichten