Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tipje van mijn kant nog en tevens mijn dank (want ik reed al bijna 2 maanden met deze foutmelding rond en kon het probleem niet vinden):
Bij een Meriva B krijg je dezelfde foutmelding (code 22) en beschrijving in het instructieboekje. En dan blijkt dus niet je zijmarkeringslamp rechtsvoor kapot te zijn maar je rechterachterlicht.
Best lastig te zien dat je achterlicht kapot is omdat er 2 lampen naast elkaar in zitten.
Zonder jullie tip was ik nu nog aan het zoeken geweest; dus hartelijk dank!Hallo,
Hierbij het laatste nieuws van mijn kant:
Stap 1:
Ik heb contact gezocht met Opel Nederland via hun website. Ik heb een vrij onbeschofte mail van ze terug gekregen waarin ze zeggen dat ze niets voor me gaan doen omdat ik een voorraad auto heb gekocht (de auto die ik gekocht had stond al in de showroom). Ik had het volgens Opel Nederland dus kunnen weten. Ik moest maar bij mijn dealer aankloppen.
Stap 2:
Dat heb ik dus gedaan. Het ging nogal moeizaam en uiteindelijk ben ik met de directeur van het bedrijf gaan praten. Die gaf me niet helemaal ongelijk; “maar hij kon er eigenlijk ook niets aan doen”. Ze krijgen de auto’s nou eenmaal zo uitgeleverd…. Verder vond hij dat zij als dealer in mijn geval niet echt een referentiekader hadden omdat ik ergens anders een proefrit heb gemaakt. Niet helemaal onbegrijpelijk, maar ook wel een beetje slap natuurlijk want elke auto (van hetzelfde type) hoort gelijk te zijn; ik betaal bij elke dealer toch uiteindelijk ook gewoon dezelfde prijs.
Stap 3:
Ik heb gezegd dat ik er toch niet akkoord mee ga en daarop is hij toch contact gaan zoeken met Opel Nederland. Die wezen hem dus weer de deur.
Uiteindelijk hebben ze me bij de dealer nu een gratis onderhoudsbeurt aangeboden. De dealer wil dus wel een oplossing proberen te bieden; binnen de mogelijkheden die ze hebben.
Stap 4:
Ik heb het aanbod toch afgewezen omdat ik het standpunt van Opel Nederland ronduit belachelijk vind. Een auto die in 2010 voor het eerst is gebouwd wordt in 2011 ineens met minder functionaliteit aangeboden. En daarvan hoef je dan de klant niet op de hoogte te stellen?? Ik zou het me eventueel nog voor kunnen stellen bij een nieuwe versie van een model; maar niet bij een model van nog geen half jaar oud. En als je het wijzigt specificeer je het gewoon. Het riekt naar verlakkerij.
Stap 5 (toekomst):
Ik ben dus van plan om eens te kijken of de consumentenbond hier iets mee kan. Ik ga het in ieder geval proberen in de publiciteit te brengen omdat ik op het forum ook heb gelezen dat er meer modellen van Opel zijn waar dit bij gebeurt.
Aan jullie allen dus de volgende vragen:
1. Zijn er meer mensen die proef hebben gereden in een Edition of Cosmo model met een uitgebreide boordcomputer die nu een auto geleverd hebben gekregen met een boordcomputer met beperkte functionaliteit en kwalitatief minder display?
2. Zijn er hier mensen die voorbeelden kennen van andere type Opels waar zoiets mee aan de hand is? En dan bedoel ik dus wijzigingen aan de specificaties van de auto die niet vermeld worden; hoeft dus niet persé het display te zijn.
3. Als jullie hier voorbeelden van hebben zouden jullie dan hier svp. willen reageren en/of me een personal message sturen? Ik ben namelijk van plan de voorbeelden hiervan te verzamelen en te kijken of ik er iets mee kan richting Consumentenbond of Kassa. Een stukje publiciteit kan geen kwaad lijkt mij.Verder vraag ik me nog steeds waar de dagteller in een Selection model van de Meriva is onder gebracht. Opel (mijn dealer) beweert dat er geen boordcomputer in een Selection model zit. Maar waar zit de dagteller dan?
Alvast bedankt voor de informatie.
En vanzelfsprekend: ik zal natuurlijk zorgvuldig met jullie meldingen om gaan.Groeten,
TheoHallo,
Contact met de dealer over de boordcomputer leverde hetzelfde resultaat op als hier in het forum ook al vermeld is: het heeft met het model te maken. De modellen uit 2011 worden met de kleinere boordcomputer uitgeleverd die ook minder functionaliteit heeft. Ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga. Ik vind het niet meer dan normaal dat dat even vermeld wordt voor aankoop. Dan kan ik op dat moment beslissen of ik er mee akkoord ga of niet.
De dealer heeft me beloofd hierover contact op te nemen met Opel Nederland. Als daar resultaten uit komen horen jullie het.Intussen vraag ik me af of de Selection modellen ook een boordcomputer aan boord hebben? Mijn dealer meldt dat de selection modellen helemaal geen boordcomputer hebben. Maar dat lijkt mij wat sterk. Als ik het instructieboekje er op na sla lijkt het er op of alle modellen een boordcomputer hebben. Waar wordt de functionaliteit van de dagteller anders onder gebracht?
Kan iemand met een Selection model misschien melden of daar een boordcomputer in zit en zo ja welke functionaliteit daar in zit? Als in de Selection hetzelfde type boordcomputer zit kan ik Opel namelijk vertellen dat ze zich niet aan de leveringsafspraken houden. De boordcomputer staat namelijk apart gespecificeerd bij de Edition en Cosmo uitvoeringen.
Alvast bedankt.
Mvg,
TheoHallo,
Ik heb ook hetzelfde fenomeen als Rekobos beschrijft. Proefgereden in een Meriva Edition met een uitgebreid infodisplay waarop allerlei informatie te zien was (deuren goed gesloten, waarschuwing gladheid, etc). Mijn pas geleverde Meriva (vorige week) heeft een ander display. Ik mis een dagteller en verder zijn er nog wat basisfuncties aanwezig. Verder is het display van een minder goede grafische kwaliteit.
Ik ga morgen de dealer er over bellen. Ik vind dit niet kloppen. In de tussentijd ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zal jullie op de hoogte houden. Hopelijk doen jullie dat ook.
Groeten,
Theo -
AuteurBerichten