Oei, oud topic, ik weet het.
Maar het probleem zoals beschreven in de openingspost is precies mijn probleem.
Ik heb hetzelfde type motor in mijn auto liggen. Lampje brand snel of enige tijd na een koude start en na warm starten gaat hij niet branden. Verder geen klachten en hij loopt als nieuw. Wel merk ik dat hij de laatste maanden wat meer olie verbruikt dan voorheen, al is het nog verwaarloosbaar wat erbij in gaat gezien de kilometers die ik rij. Olie ligt niet onder de auto en blok is ook droog.
Auto is enkele maanden geleden al eens uitgelezen en gaf foutmelding P1113. Dealer kon er op dat moment niet zoveel mee en ze dachten dat het uit mijn LPG-installatie voortkwam.
Niet echt in geloofd, lampje ging ook niet weer branden dus ik ben niet bij een gasboer langs geweest (ik weet het, eigenwijs en geen zin om onnodige kosten te maken, dus het eerst maar aangekeken). Hij begint nu echter weer met hetzelfde geintje en ik nu kwam toevallig dit topic tegen.
Willem, zou je mij kunnen vertellen wat je precies bedoelt met een storing in de twinport kleppen? Of beter, hoe je dit oplost?
Is dit op te lossen door kleppen te stellen of bedoel je echt een storing?
En kan deze storing het olieverbruik beinvloeden?