Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De meest recente “smart” watch die ik gezien heb van enkele honderden euro’s blijkt toch nog opvallend groter te zijn dan de grootste horloge van duurste en goedkoopste merken.
‘t Is bijna 14e van een samsung S4 formaat :???: waarom uberhaubt met zo’n onding rondlopen .. maarja aandacht is aandacht denk ik dan maar :agent :Din zijn slaap
die is wel erg raar afgesleten .. op maar 1 plek van 2.5 / 3 cm, weet je zeker dat het een normale slijtage is ? en niet ergens een stuk wiel kap los hebt hangen en dat geschaafd heeft?
of hij staat erg doorgezakt erbij dat de banden zo staan: /
ben dit nog nooit tegen gekomen zo erg versleten, wel van halverwege slijtage, maar niet zo’n klein stukje
@GTS Vectra: dat blijft hier ook het probleem van de dag, terwijl andere auto’s minder last van hebben :jerry
vraag me toch echt af hoe dat kan :hmmz198.234 op de klok .. de 200.000 zal ik met m’n veccie niet meer maken.
Morgen is de dag dat ik hem inruil en dan officieel geen opel meer heb.Vandaag al het nodige spullen eruit en er weer in wat bij de Vec hoort, tegen 13:00 / 13:30 rij ik voor het laatst met de vec op de A2 richting eindhoven.
en jij denkt..
dit is zóóó bekend he :jerry :jerry
14 juni 2015 om 08:13 In reactie op: even voorstellen (total_recall stopt even met sl..opel) #18249567Zover ik weet, in de buurt enkel in België maar dat is denk ik voor Nederland niet rechtsgeldig.
En dan zal hij alsnog niet door de keuring komen als ze die zelfde punten gaan vinden.Maar we blijven gewoon hier komen op t forum om te helpen waar mogelijk :D
13 juni 2015 om 22:30 In reactie op: even voorstellen (total_recall stopt even met sl..opel) #18249565Die gooi ik elke 4000 km er al in dan pas tank 3kwart vol, en zo hoog mogelijk toeren blijven houden waar mogelijk.
Maar na een halfjaar nog niet schoon genoeg ? :shock:
Ja de 1e garage zei me dat, dat de K.V.S te warm werd (dashboard meter lol) en teveel druk had .. wat ik ook vreemd vond teveel druk?
In ieder geval had ik al aangegeven dat de waarde verkeerd gelezen kon worden in de dashboard omdat het een massaprobleem betreft.De 2e garage zei me alleen: De slangen moeten wel allemaal vernieuwd worden die vertonen diepe scheurtjes,
waar een lek kan ontstaan door verdere uitdroging en of corrosie van de k.v.s slangen.
was geen afkeur wel advies setje slangen koste me 70 euro
K.V.S Warmte was volgens garage 2 ook lulkoek want bij de 4 gas meting zeker wel 8 minuten tussen de 3000 en 3300 toeren gehad.
Motor werd niet warmer als 95 graden volgens de meter. (uitlezen op ecu was niet nodig)
Pas bij het ontsteken van verlichting of interieur ventilator inschakelen vloog ie naar de 100 en toch af en toe terug naar 95 met radiator ventilator die aansprong.
Bij het uitschakelen van de motor en enkel terug op contact netjes 93 / 95 graden volgens de meter.Airbag lampje die blijft branden is inderdaad een aandachtspuntje. daarom getest met nieuwe airbag module na het uitlezen en geen reactie kwam.
Toen bleef het lampje weg, dus moet die ook vervangen worden, omdat de huidige waarschijnlijk niet werkt.Zijn veel simpele punten mee eens, maar het geld er voor hebben is deel 2.
Al moeten veel dingen op de brug gebeuren die ik niet heb
dan zijn er nog: 4 nieuwe velgen, stuk uitlaat, remkabel, remblokken, schokdempers, en de grootste kostenpost: Distributie+rollers+multiriem+waterpomp+ K.V.S voor dat wat wegloopten wat ik nog vergeten ben of hierboven niet vernoemt heb * ben het verslag kwijt van garage 2 :???: *
maar die kon veel punten van garage 1 niet thuisbrengen in ieder gevalkun jij hem niet nemen die vec? :agent
haha welkom hier op t forum :D13 juni 2015 om 16:58 In reactie op: even voorstellen (total_recall stopt even met sl..opel) #18249562@total_recall wrote:
Gisteren APK gehad,
Ben nu dringend op zoek naar een andere auto, liefst een opel.
Ben niet echt tevreden over afkeur punten en dat vreet aan me :swear
keuze: opel Astra 1.8 station metallic blue van 1999 OF Renault 1.6 station 2000 metallic silver
Of toch een herkeuring ander garage? :hmmzVandaag toch ff wat mild los getrokken, merk niks aan de motor of auto.
toch mankementen volgens de garage:
co2 te hoog (vandaag laten checken mag 0.30 zijn, is 0.36 stationair, vergeten te vragen wat ie mag hebben op hogere toeren)
handrem achter remt slecht, stuurkogel links en rechts voor tussen 1 en 0.5 mm speling mag maar 0.2 mm zjn liefst helemaal niets?
remleidingen rot, koelvloeistof word erg warm–> toch nog een massa probleem misschien <– hebben ze volgens mij niet echt door want blijft met rijden zonder lampen en kachel vent. uit op 89 /90 graden hangen.
met lampen aan op 100 maar zakt wel weer regelmatig.
Teveel druk op waterleidingen<– teveel :hmmz ? bij mijn weten moet ie op druk komen staat zelfs op het expansievat!?
Airbag lampje blijft branden.
EDIT: Garage zegt waarschijnlijk koppaking lek of kapot want er lekt olie.. hij zweet een beetje maar al 2000 km is de peil nog niet gezakt.
What to do? :hmmzHerkeuring gehad.. met eigen ogen gezien :cry
Opel rijden is even voorbij, MAAR ik blijf wel actief om te helpen!! :angel
CO2 te hoog zal een probleem blijven geven op 3000 toeren (zoals ik het gezien heb 0.5 mag het hebben en zit op 0.9)
Stationair ligt redelijk maar ook te hoog 0.3 mag het hebben 0.38 heeft ie.
Rem leidingen zijn degelijk wel toe aan vernieuwing.
Water-koelvloeistof-systeem moet bijna allemaal vernieuwd worden slangen staan op springen van corrosie.
Distributie moet vervangen worden.
Uitlaat moet een deel worden vervangen
Remblokken achter en handrem-kabel moet worden vernieuwd.
1 velg lek dus moet 4 nieuwe hebben.
Airbag lampje blijft branden .. nieuwe airbag erop getest lampje gaat uit .. nieuwe Airbag nodig.
Geen roest op carrosserie ziet uit als nieuw op wat lichte krasjes na zei monteur zelf :thumbup
Massa probleem nog altijd niet op kunnen lossen.
Achter rechter verlichting werkt naar behoren.
schokdempers voor zijn goed, achter niet dus ook 2 nieuwe..
Co2 kan verholpen worden met wellicht veel onderzoek .. van het ergste uitgaan: reparatie 1000 euroAlles bij elkaar kost het me tussen de 2500 en 3000 euro en dat geld heb ik niet, het is de carrosserie wel waard!!
Besloten zeeeerrr lang twijfelen:
Auto in te ruilen als (sl)opel helaas :cry maar t veccie rijdt nog SUPER !! beter als ik hem kochte mar goed, als inruil voor een..
Suzuki Baleno station 1.6 16v aanstaande weekend gaat de ruil van kracht, ben even klaar met opel na 2 kat-in-zak gekochte auto’s :swear
de Astra en Renault als andere optie kwamen bij het zien ook bedrogen uit foto’s waren mooier maar goedTot zover de update van m’n Veccie, die ik toch best ga missen nu die voor mij gezien beter presteert als ooit.
handrem werkt slecht, pas bij helemaal omhoog opgetrokken remt ie maar bij een beetje kracht zetten kun je hem vooruit duwen. dus dat word spannen of nieuwe kabel +blokken werd me verteld
maandag nog is naar de andere garage om te kijken wat hun kunnen doen. vandaag eerst is kijken of een van de andere 2 ook een kandidaat zijn voor mogelijk iets anders.
heb nog tot 1 juli met mn veccie.
ik kan veel maar heb geen brug en niet overal ee ervaring in.Gisteren APK gehad,
Ben nu dringend op zoek naar een andere auto, liefst een opel.
Ben niet echt tevreden over afkeur punten en dat vreet aan me :swear
keuze: opel Astra 1.8 station metallic blue van 1999 OF Renault 1.6 station 2000 metallic silver
Of toch een herkeuring ander garage? :hmmzVandaag toch ff wat mild los getrokken, merk niks aan de motor of auto.
toch mankementen volgens de garage:
co2 te hoog (vandaag laten checken mag 0.30 zijn, is 0.36 stationair, vergeten te vragen wat ie mag hebben op hogere toeren)
handrem achter remt slecht, stuurkogel links en rechts voor tussen 1 en 0.5 mm speling mag maar 0.2 mm zjn liefst helemaal niets?
remleidingen rot, koelvloeistof word erg warm–> toch nog een massa probleem misschien <– hebben ze volgens mij niet echt door want blijft met rijden zonder lampen en kachel vent. uit op 89 /90 graden hangen.
met lampen aan op 100 maar zakt wel weer regelmatig.
Teveel druk op waterleidingen<– teveel :hmmz ? bij mijn weten moet ie op druk komen staat zelfs op het expansievat!?
Airbag lampje blijft branden.
EDIT: Garage zegt waarschijnlijk koppaking lek of kapot want er lekt olie.. hij zweet een beetje maar al 2000 km is de peil nog niet gezakt.
What to do? :hmmzLijkt het op deze draad?
http://en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_cable#/media/File:RG-59.jpg
zo ja:de eerste bedrading is hier in een lange streng gemaakt dat is handig als je deze aansluiting erop moet zetten:
http://media.conrad.com/medias/global/ce/3000_3999/3700/3790/3797/379758_BB_00_FB.EPS_1000.jpgEDIT: die lange streng kan ook voor een aparte aansluiting zijn:
Waarschijnlijk heb je die niet..
einde EDITde middelste koperkabel leg je ook bloot, en als ik me niet vergist kun je deze met behulp van de draaisluiting (die je als eerste over de kabel moet doen).
zo vastdraaien en heb je weer verbinding, met een beetje inzicht dan lukt het wel ;)
de eerste koperdraad is de randaarde en de middelste voor de ontvangst (althans zo zou het theoretisch zijn maar ligt eraan hoe het aan de andere uiteinde is bevestigd.
ik heb al eens anders meegemaakt :hmmzprobeer eens met een nieuwe antenne kabel op de radio of je dan wel beter ontvangst hebt?
of speel iets met de huidige antenne kabel of het dan wat beter is qua ontvangst of juist helemaal niet?
Is het helemaal niet dan lijkt het me een randaarde probleem
Of toch een kabelbreuk misschien :hmmzheb van mn corsa Destijds de stekker vervangen die was half los en rot leekt het .. na vervangen was het weer top
9 juni 2015 om 18:19 In reactie op: Compleet schema zekeringen a.u.b.(storing in sig.-aansteker) #18048616Zijn je insteek punten niet voorzien van kleuren QuinJ ?
zoals hier op voorbeeld van een astra hier van het forum.
wauw dat was een coole meet up :D
jammer ik was jarig 7e en dus kon ik niet (komen kijken) :( verplicht thuisblijven voor familie enzo :angel
Wel goed te zien dat t mooi weer was :DBekabeling gecheckt op gebreken of losse stekkers?
Hey kimmiej666,
Daar zat ik ook al aan te denken dat er al iets mis mee moest zijn, het is gisteren vervangen en alles werkt weer naar behoren :thumb
Ook al is het achter en bijrijders portier handbediening .. ze gaan weer voor de APK open.Deur mechanisme links achter vervangen, was in safelock geschoten en kapot gegaan
foto’s zijn in deze topic:http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=191407Zo ook direct alles van de centrale vergrendeling gegooit (stekkers los gekoppeld) op benzineklep EN bestuurders deur na.
gaat me niet nog eens overkomen ..
“Safelock zet je op je portomonnee of knip, MAAR niet op een auto deur!! :afro ” :swear :argueEen nieuwe (2e hands) deur mechanisme links achter
Toevallig al gekeken of de bedrading aan de achterzijde van de aansteker niet los geschoten is?
of ergens een breuk in de kabel, of doorgebrand als de zekering niet gereageerd heeft met kapot springen?
als alles nog heel is dan toch ergens kijken of er niet een apart zekering er tussen zit.Ook zit er een zekering in de stekkerpunt van je tomtom-kabel (is dacht ik bij alles die op aansteker punt gaan)
losdraaien of los klikken moet dan mogelijk zijn.Edit: Voor zekerheid je met stroomdraden begint na te kijken ff accu loskoppelen ivm een tik krijgen van stroom of kortsluiting maken
graag gedaan :thumb
Blij dat het opgelost is!
Veel rij plezier weer ;)
Achter de motor vlakbij de injectie rail .. maar zie je wel op de foto
Of dit de EGR betreft .. geen idee lijkt er wel opik hoop dat ik je hiermee geholpen heb :thumb
foto invoegen kan via http://nl.tinypic.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; bestand kiezen–> filmpje kijken en dan zie je een korte tijd (filmpje volledig bekijken niet nodig duurt 80 sec ofzo :shock: ) later een code die invoeren en uploaden is gelukt kies daarna een regel voor forums .. iets met [img]De kleine slang vanaf de dat kleine potje bedoel je? daar kan ik je morgen antwoord op geven het is nu te donker voor een goede omschrijving te geven waar die hoort.
staan onwijs veel bomen en flats hierzo :???:
Betreft het en X16XEL motor ? -
AuteurBerichten