Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zeker te weten Holden…staat hier voor mijn deur, achter zijn oudere zusje…:P
Hmmm, Commodore, Diplomat, Rekord…Big Opel..:hmmz
Beetje vanalles eigenlijk…in ieder geval wel BIG ! ! ! :thumbup
Origineel gepost door fredje
@Torana,Wanneer kom je nou langs met die holden???
Heb ondertussen ook een big opel, namelijk een admiral uit 73.Ps: de katten doen het goed, en de rood witte kadett is er ook nog steeds
Gr Ferdie
hah, ben inderdaad twee keer met de Ute bij je langs geweest, maar je was er idd niet…
Ik ben nog steeds op zoek naar de goede koplampen, die van de Espero leken te passen, maar de groot-licht-units waren te diep en kwamen tegen de draagbalk van de radiateur…kon ik niet verwijderen en zonder groot licht keurt de RDW hem af..ga het volgende week proberen om er units van een 1996 Mazda 626 in te zetten…laatste alternatief zijn de units van de Chrysler Voyager type 3, die passen waarschijnlijk helemaal, maar zijn erg smal en dan heb ik zo’n lelijk gat naast mijn koplampen…dus eerst even de Mazda lampen afwachten…
wordt vervolgd..
Oh ja, ik heb ook een aantal van mijn model-auto’s uit de voorraad geruild tegen een echte vierdeurs Holden HK Kingswood met Monaro front uit 1968 ,,,oftewel een oversized Opel Rekord B met een veel te grote 3 komma nogwat liter zes-cilinder-lijn-motor erin…met Nederlands kenteken, maar wel nog een hoop werk…
Groetjes aan de family en de katjes..
een 3.8 liter V6, dat is de kleinste motor die leverbaar waren in de VR Commodore…
had ook een 5.0Liter V8 in kunnen zitten,
maar ik ben al dik tevreden met deze…
Binnenkort zal ik nieuwe foto’s plaatsen.Groetjes, Ger
Nee, gewoon ebay.co.uk , daar staan ook zo nu en dan Holdens te koop,
vaak van Australiërs die naar Engeland geëmigreerd zijn en de auto meenemen.
Deze heb ik ook van een Australiër gekocht die er negen jaar gewoond heeft
en in december terug ging naar Australië en er dus gewoon vanaf moest.Groetjes, Ger.
Nou, in dit geval dus wel naar hier hoor…hij staat gewoon voor mijn voordeur..:)
Het is de Holden VR Commodore Ute, hetzelfde chassis als de Omega A,
de wielkasten achter verraden het een beetje,
ook de deuren en voorruit zijn uitwisselbaar met de Omega,
de stationcar-uitvoering is op de neus na identiek aan de Omega-A.
Onder de kap is inderdaad een ander verhaal,
deze Holden ( ik heb de lichtste uitvoering )
is uitgerust met een 3,8Liter V6 met 130kW,en heeft een koppel van 295Nm, wat goed is voor een aanhangertje
van 2120 kilo.
Verder was hij nog leverbaar met een 5,0 liter V8 met 165 of 185kW, afhankelijk van de uitvoering…
Latere versies waren ook leverbaar met een 5,7Liter V8,
de specificaties hiervan heb ik niet,
Ik weet wel dat er ook een 320kW uitvoering van is…
In Australië is dit niet uitzonderlijk, de lichtste Astra,
die daar trouwens ook gewoon Astra heet,
ligt een 1.8 liter injectie, de normen liggen daar gewoon wat anders dan hier…
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met mijn Opeltje,
ook al staat er dan Holden op de neus…:thumbupGroetjes, Ger.
De Holden Commodore met hetzelfde chassis als de Omega A dateert al van 1988 ( VN Commodore ),
dus nog voordat de B omega er was, of de Calibra,
het front van de VR en VS is gebruikt vanaf 1993 en is totaal anders als van een Callibra,
ook al lijkt het er wel een beetje op,
hierdoor heb ik wel ontzettend veel moeite om passende koplampen te vinden…
Het zou zomaar pardoes kunnen zijn dat de B-Omega Caravan wat afgeleid is van de Holden…
het is allebei gewoon GM hoor,
Holden heeft sinds 2000 een paar honderd-duizend 4-Cylinder motorblokken voor GM Germany gebouwd…
waar zouden die nu toch in zitten..?
ze zijn lager en breder dan van een Omega A en ook breder als van een Calibra.
Standaard is deze VR uitgerust met een 3.8 Liter V6,
de kleinst leverbare machine voor de Commodore,
er zijn ook 5.0 en 5.7 Liter V8 uitvoeringen geweest,
maar ik ben tevreden met mijn V6-je…Big Opel…euhm…ja en nee…toch…?
….’tis in ieder geval een Commodore…
Ben ik nu wel of geen Omega…?
-
AuteurBerichten