Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bedankt dennis . de sleutel doet het weer een helle mooie tip bedankt
:thumb :thumbZo dan ….. de Vectra staat weer voor de deur.
Een maat van mij die een eigen bedrijf heeft en tevens automonteur heeft zich een beetje verdiept in de Vectra.
E.e.a. kwam naar boven:– Distributieset was aan vervanging toe (de riem vertoonde aardig wat haarscheuren)
– Waterpomp begon licht te zweten, lekken (deze is dus ook vervangen)
– Oliefilter was niet vervangen zoals ze besproken hadden
– Krukassensor was stuk (alsnog bedankt iedereen voor de goede tips)
Nieuwe olie, koelvloeistof en arbeidsloon.Totale kostenplaatje van €. 515,= euro in de BTW
En dat terwijl je denkt dat je een goede auto koop bij een bedrijf die in je ogen goed staat aangeschreven (volgens de online “komplimenten”)
Hij heeft zeker al de negatieve kommentaren verwijderd.Degene die mijn auto heeft gerepareerd was zeker niet te spreken over hoe deze garage auto’s verkocht aan nieuwe eigenaren.
Gezien hij hem ook kent ging hij hem zeker hier over aanspreken: niet dat het wat iets uitmaakt maar toch …..Draait momenteel weer als een zonnetje dus daar zijn we weer over te spreken.
Nu nog even nakijken hoe het zit met de achterklep (kabelbreuk of slot wat stuk is) en de ophangrubbers van de dwarsbalken.
Voorlopig wel weer even voldoende uitgegeven waardoor we gaan kijken of we dit zelf allemaal kunnen oplossen.Zeer slechte ervaringen dus met:
Autobedrijf Tesselaar BV
Spoorstraat 136
1723 NG Nrd-ScharwoudeHet is dan geen auto van 10 ruggen maar ze kunnen tenminste wel eerlijk blijven naar nieuwe klanten toe door te melden welke kleine mankementen de auto heeft.
De kleine reparaties die ze hadden moeten doen werden ook gewoon geweigerd want daar hadden ze geen tijd voor of dat was teveel werk.
De rubbers wilde ze dan ook niet vervangen, ook niet tegen betaling, iets wat ik belachelijk vond destijds.
En een auto APK goedkeuren met een gebroken koplampbevestiging waardoor deze wat trilt tijdens het rijden zegt wel voldoende, achteraf, over wat voor een garage het wel niet mag zijn.Ik zal zeker vrienden en kennissen deze garage afraden.
Iedereen alsnog bedankt, ik zal zeker nog vaker gebruik maken van jullie kennis en ervaringen.
Mvrgr
Ton@wim-v6 wrote:
Dit heb ik net meermaals al geplaatst, die bij de LMM ergens (boven de dynamo dus) is voor de krukassensor.
Deze is 3 aderig.Die onder het Ecotec kappie is de nokkenassensor, ook deze is 3 aderig.
Als de krukassensor stuk is.
Moet de motor gewoon aanslaan als je deze stekker los koppelt.Als de nokkenas sensor stuk is moet de motor gewoon aanslaan als je de nokkenassensorstekker los haalt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Mijn dank is groot Wim.
Sorry dat ik zo door bleef vragen :thumbIk kom hierop terug om te laten weten hoe het verlpen is.
@wim-v6 wrote:
Alleen zit de stekker van de toerental sensor niet daar, deze zit op de achterzijde van de motor boven de dynamo met een steuntje aan het inlaat.
De toerental sensor heeft maar 3 draden (1x spanning, 1x signaal, 1x ontstoring).
Zo ook de nokkenassensor heeft maar 3pinnen.
Ik kan me zo gauw ook niet echt voor me halen waar een brede stekker tussen de motor en radiateur voor zou dienen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Misschien ben ik een beetje onduidelijk Wim, mijn excuses hiervoor.
Ik heb even een plaatje opgezocht om te proberen iets duidelijker te zijn.Links van het woord Ecotec staat het logo van Opel
Links daar weer van, z’n 10cm schat ik, zie je een zwarte kabel lopen/liggen die van voren naar achteren gaat.
Er werd een stekker aan de achterkant losgekoppeld die aan deze zwarte kabel vast zat.
Ergens achter in de buurt van de LMM of daaronder, kon het niet zo snel zien.
Men zei dat het de krukassensor was: klopt het?
Hopelijk ben ik nu iets duidelijk geweest.Nogmaals … bedankt voor alle hulp dat ik tot op heden al heb mogen ontvangen.
Mag ik nog een twijfelachtige vraag stellen?
De ANWB man trok een stekker los aan de onderkant van de auto (5 of 6 pins dacht ik), de bekabeling loopt van achteren naar voren aan de linkerkant van het blok als je er voor staat en gaat dan weer naar beneden tussen blok en radiateur.
Is dat dus de nokkenassensor?
@bmwdennis wrote:
Het zal niet vanzelf gaan, met een beetje logisch verstand is het niet moeilijk maar is het wel even sleutelen.
Dus het klopt dat het achter de kunststof kap van de distributieriem zit?
Klusje met de auto op een brug neem ik aan?@bmwdennis wrote:
Krukassensor zit om en nabij krukaspoelie of vliegwiel
Nokkenassensor zit bij het kleppendeksel in de buurt van nokkenastandwielKan bijna niet missen. Kun je zelf vervangen
Beide onderdelen?
Misschien teveel gevraagd om een plaatje te posten?Begreep dat de krukassensor, van de ANWB man, ergens achter de deksel van de distributieriem zat, aan de zijkant van het blok dus
en dat ik daarvoor aardig moest klussen. Heeft hij gelijk?Een laatste vraagje van mijn kant.
Ik wil graag deze auto leren dus:
– Waar zit de nokkenassensor
– Waar zit de krukassensorKan ik zelf beide vervangen of moet dit door een specialist gedaan worden?
Moet ik rekening houden met bepaalde types/merken of wat dan ook?
Wat is jullie advies hierin?Alvast alweer bedankt van deze glaszetter :D
Ben een glaszetter Kano, geen automonteur ;)
Zonder gekkigheid ….. bedankt voor de antwoorden, zal deze doorspelen aan iemand die meer kennis heeft van motoren/auto’s dan ik. :thumb
Ik zal naar beide sensoren laten kijken en de aangegeven test laten uitvoeren.
@wim-v6 wrote:
X18XE meestal is daar de nokkenassensor de boosdoener.
Controleren:
Ecotec kapje los.
Stekkertje links los klikken.
Starten.
Loopt ie, stukjecrijden.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wim,
met alle stekkers nog aangekoppeld wil hij gewoon niet meer aanslaan en als dat lukt dan prutteld de motor en wil niet goed aanlaan om dan vanzelf weer uit te vallen.De ANWB man heeft ook de bougiekables nagekeken op vonken en de eerste kabel, links van voren gezien, gaf even een vonk en daarna was het over: deed het bij iedere keer dat de motor even werd gestart.
Op de tweede had hij volgens mij niet eens een vonk of ik kon het niet goed zien.In het begin heeft hij ook de LMM gedeelte losgekopped van het luchtfilterhuis waarna hij een goedje erin spoot en de motor gestart moest worden: gebeurde niet erg veel al leek het een paar keer wel te willen lukken om aan te slaan.
Heeft ook de dop losgedraaid waar je de olie in moet doen, er moest gestart worden, heeft gekenen en zei dat het goed was (geen idee wat hij daarmee kon zien).
Nogmaals ….. ik waardeer het echt van jullie de antwoorden, hopelijk valt de schade mee.
Bedankt voor de uitleg heren :thumbup
De motor sloeg niet aan met de krukassensor nog gekoppeld.
De ANWB man heeft met een gele meter (grote draaiknop met diverse meetwaardes) volgens mij de spanning gekontroleerd en die was nihil.De nokkenassensor is niet gekontroleerd.
De auto’s is, voordat de ANWB man kwam, metpijn en moeite een paar keer aangeslagen maar bij het gas geven viel deze direct weer uit: één keer bleef het stationair draaien om dan plotseling hoog in de toeren te gaan en dan in één keer omlaag en uit ging het weer. Pruttelen bij het gas geven, inhouden en in het begin dat we onderweg gingen een korte en krachtige stotter/inhoud beweging.
Het betreft een 1.8i-16V GL uit 1998.
En daar stond je dan ….. even met aanhanger een kast ophalen in Assendelft.
19:00 uur vertrokken om op 23:30 uur weer thuis te zijn, het had normaal gesproken maar een uurtje tijd in beslag moeten nemen.
Alles was geladen toen we weer richting huis wilde gaan.
Starten leverde flink problemen op, stationair draaien ging wel maar voordat je het wist gingen de toeren omhoog en daarna helemaal naar beneden te gaan waardoor de motor uitsloeg. Weer proberen starten hielp niet, startmotor bleef ronddraaien maar de motor wilde niet aanslaan. Even geduld hebben, weer proberen, starten maar bij het gas geven flink problemen.
Dan maar de ANWB man bellen.Volgens de ANWB man is de krukassensor, nadat hij diverse waardes had gemeten, overleden.
Uiteindelijk is de auto weggesleept en heb ik mijn zoon gevraagd om met zijn auto even langs te komen om alsnog de aanhanger met kast op plaats van bestemming te brengen.Kan iemand mij vertellen wat een krukassensor precies doet?
Wat zijn de kosten voor deze sensor?
Is het makkelijk of moeilijk om te vervangen?Alvast bedankt.
PS
Dit zal mogelijk de oorzaak kunnen zijn van het motormanagement lampje.@Timothydevisser wrote:
Alternator het begeven….
En wat mag dat zijn?
Waar bevindt zich dat ding?
Hoe kan ik testen of het daadwerkelijk dat onderdeel is?
Is het makkelijk te vervangen?
Enig wat zoiets nieuws zou moeten kosten?
En is het zeker dat hij de oorzaker is?Nieuw probleem: motormanagement lampje brandt.
Start ik de eerste keer de auto blijft deze branden, herstart ik deze weer gaat het lampje uit.
Vandaag heeft mijn zuster ermee gereden en het volgende vertelde ze mij:
– licht uit
– motor af
– deur open
–>> piep piep piep piep, etc.– sleutel in kontakt
– auto gestart
– licht weer aan
– licht weer uit
– motor uit
– sleutel er uit
– deur open
–> piep piep piep piepUit de auto gestapt, koplampen bekeken, bestuurderskoplamp klein lichtje zichtbaar.
Deur gesloten, met sleutel op slot oftewel niet via AB, geen piep meer.
In beide gevallen stond de deur wel open maar geen lichten aan en geen sleutel in kontaktslot.
Iemand een vermoeden?
@koenelsenaar wrote:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?p=1409163#p1409163
Mijne gaan we maandag doen :thumbup , bij de dealer kost montage+ bus 95 euro per pus, dus voor 380 euro ben je klaar.
En …. hoe is het afgelopen?
De deuren werken allemaal goed, alleen de achterklep niet.
Als ik de sleutel een kwartslag draai met de klok mee dan hoor je wel een soort van “zoem geluid”, als ik het zo mag omschrijven, die ontstaat door de draaibeweging.
Zoals gezegd de sleutels moeten er ook in blijven zitten wil ik dan nog de klep open krijgen.
Zal gaan zoeken naar kabelbreuken en dergelijke.
Kan ik zoiets ook misschien opmeten op spanning of weet ik veel?
Hoe kan ik zien of het motortje bv stuk is?Kan de “how to do” niet vinden van de bussen, iemand een linkje voor mij?
Alvast weer bedankt voor de antwoorden :thumbup :thumbup
Dit is het model dat ik heb gekocht.
Naast het klapperen ben ik er ook achtergekomen dat de achterklep niet open gaat via de AB maar dat ik mijn sleutels om moet draaien om
dat voor elkaar te krijgen, je hoort dan een soort van “zoom” geluid: motortje stuk of zo?En als laatste …. de rijder- en bijrijdersdeur zijn aan de onderkant opnieuw gespoten, iets wat ik niet goed had gezien.
Tijdens het rijden hoorde ik “klotsgeluiden” en bij nader inspectie zag ik dat de deuren aan de onderkant gekit waren.
Ik neem dan ook aan dat ze deuren niet helemaal meer in goede staat waren aan de onderkant en dat ze deze
zo goed als mogelijk hebben geprobeerd op te knappen.Voor de rest is het echt een fijne auto om mee te rijden.
@louwe 16 klepper,
kan je mij misschien een URL link doorgeven van wat ik dan precies nodig zou moeten hebben?En ik hoop dat Wim mij nog een antwoord gaat geven mbt deze werkzaamheden.
Alvast bedankt allemaal voor de antwoorden en dergelijke.
Ik heb een PB naar Wim gestuurd hierover, thx.
Zijn er andere Vectra B rijders die ook dit probleem hebben ondervonden? -
AuteurBerichten