Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nu wordt er ook gezegd dat er een bypassklep zit tussen de kachelradiatorslangen. Deze klep kan door div, redenen dicht staan, zodat de kachel geen warm water krijgt.
Maar dit kan toch niet de reden zijn van een te hete motor?
Wat weten jullie van deze bypassklep?Ik ben op internet een aantal mogelijkheden tegen gekomen om de radiator te ontstoppen.
Het zijn citroenzuur met water, en dat voor een paar uur met een warme motor, dan aflaten en spoelen;
de hele motor en radiator afvullen met schoonmaakazijn, en een paar dagen er me rijden, dan aflaten en spoelen.
Er is gewaarschuwd voor; antikal, vaatwas blokje e.d. omdat dit middel het aluminium aantast.
Wat is de beste oplossing, want vernieuwen is te duur.De waterpomp werkt nog goed.
Volgens de “experts” moet de radiatoren schoon gemaakt worden !!!Ik heb de topic (viewtopic.php?f=5&t=150381) bekeken en een vergeleken met mijn auto.
De EGR op mijn inlaat is helemaal anders, deze is gedemonteerd geweest voor controle.
Het vacuum is getest door aan de aansluiting te zuigen, de klep van de EGR werkt soepel, denken we !
Binnen in de inlaat was alles schoon, dus de klep terug gezet.
Kan het zijn dat de noodloop veroorzaakt wordt door een te koude motor?
En verder nog een vraag; Is het nadelig voor de motor als in de lagere toeren de noodloop ingeschakeld wordt?Bedankt zover voor jullie hulp
Ton
Er is niets veranderd in de situatie, na het afdoppen van de EGR.
We kunnen er van uitgaan dat de EGR niet het probleem isDe auto is uitgelezen, maar er is niets gevonden.
Ik vind het raar dat als er vermogen gevraagd wordt het lampje uit gaatWaar vind ik de EGR ?
Er was ook een slangetje tussen de thermostaat en de vacuümpomp gescheurd, is dit mogelijk ook een reden voor
vermogen verlies?Thanks
Het gaat om een 1.7 DTL (duitse motor)Waar kan ik die luchtmassa meter vinden
De uitlaat is pas vanaf de katalisator vervangen. -
AuteurBerichten