Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de vauxhall loopt weer :D
ik heb er een andere carberateur opgezet en nu loopt hij weer perfect.
er is dus toch iets kapot aan de carberateur.ik ben vandaag met mijn auto naar een garage geweest
deze denken ook dat het aan de carberateur ligt
ik kan nu kiezen om een revisie setje + andere carberateur te kopen en dan hopen dat hij dan weer werkt
of om hem toch te verkopen (ik had hem toch al te koop staan)
ik heb ervoor gekozen om de prijs te verlagen en hem te verkopen ( ik heb er eigenlijk al teveel kosten in gestoken voor de verkoop, en ik kan nu wel verder gaan maar ik zie het niet meer zitten)
hij stond te koop voor 2000,00 euro en hij mag nu weg voor 1300,00
als er iemand interesse heeft hoor ik het welik heb mijn klepstoter eruitgehaald
ik heb geen hydraulische kleppen denk ik
http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/?action=view¤t=S6000058.jpger zit nergens een olie kanaaltje in.
het is lang geleden dat ik gepost heb, ik heb het namelijk druk gehad met het afronden van mijn stage
hoe staat het er inmiddels voor:
de manta loopt nog niet, al is er wel verbetering in
ik heb de contactpuntjes nog een keer vervangen en aan de condensator vastgesoldeerd (ik vertrouw dat veerklemmetje niet)
ik ben er mee wezen rijden en dat ging allemaal redelijk alleen mis ik vermogen, ik kan max. 80 km/h rijden.
wat ik ook typisch vind is dat de motor niet boven de 4000 toeren uit kom
als de motor goed warm is, en ik geef plank gas en hou hem even vast dan draaid hij maximaal 4000 toeren.
hier zit het probleem dus waarschijnlijk.
ik weet alleen niet wat dit zou kunnen zijn: de bobine is goed (vergelijkbaar met een andere)
zou het toch aan mijn carberateur kunnen liggen dat hij niet boven de 4000 toeren uitkomt ?mijn temperatuurmeter is nu trouwens echt gemaakt, hij bleef keurig in het blauwe gedeelte staan.
ook na een lange ritgezien jou meting van de bobine zou mijn bobine te weinig weerstand hebben?
heeft er toevallig iemand de fabrieksgegevens van een bobine?
ik vind het namelijk raar dat allbei mijn bobines deze weerstand hebbenTom
mijn spanningsregelaar heb ik trouwens getest, hij gaf netjes 10 volt spanning af
:( mijn tank is nu wel ineens bijna leeg :( dus daar baal ik wel van
maar hij zal nu wss niet meer warm lopen, dus dat probleem is opgelost.bobine heeft 2,3 ohm weerstand (ik heb 2 bobines) beide bobines geven 2,3 ohm weerstand vergeleken met jou bobine zou dit dus te weinig zijn? maar ik kan me niet voorstellen dat allbebei mijn bobines kapot zijn.
ik heb nog iets raars gevonden mijn bobine krijgt maar 9,5 volt spanning (hij moet toch gewoon 12 volt binnenkrijgen?
ik heb de bevestiginsbout van mijn bobine direct aan de – van de accu gelegd met een extra massa kabel, dit is dus gelijk.op dit moment krijgt is mijn accu wel gewoon 14 volt
hoe zou het kunnen dat hij maar 9,5 volt krijgt (of werkt deze bobine op 10 volt??
dat zou ik ook zeggen, het kan niet zoveel zijn
maar toch is er iets niet helemaal goed,
hij heeft verder alles hij heeft een vonk (aan deze vonk twijfel ik trouwens wel)
hij krijgt benzine, heeft voldoende compressie, kleppen staan goed
maar toch doet hij het niet goed.
ik hoop dat ik het straks op kan lossen door de contactpuntjes en condensator te solderen
maar ik hou jullie op de hoogteja ik heb hier krimpkous omheengedaan
ik heb er nog geen schroefje in gezet (ik denk dat ik hem ook andersom monteer dus met de schroefdraad naar buiten (dan kan dit nooit verkeerd gaan)
hij moet nog dichtgebouwd worden (maar daar had ik gisteren geen tijd meer voor)gisteren mijn spanningsstabilisator gemaakt (alleen nog ff controleren en dan weer inbouwen, dan zal ik ook mijn bobine doormeten en contactpunten vervangen
(weet er iemand of er modificaties zijn voor de bevestiging van de stekkertjes van de contactpunten en de condensator? deze vind ik namelijk een beetje twijfelachtingmijn spanningsstabilisator was goed doorgebrand de spoel was gedeeltelijk samengesmolten :D ik ben nog nooit zo blij geweest met iets dat kapot is :D
3,80 voor de transistor, condensators en een klein zakje warmte geleidingspastaoke dan ga ik deze ook maar halen
(kan je deze ook gebruiken om elektrische contacten te verbeteren)
(tussen de aansluitingen van mijn condensator en mijn contactpuntjes) en b.v. massa contactenkan ik als geleidingspasta ook gewoon kopervet gebruiken?
of moet ik daar iets speciaals voor kopen ?dat klopt, maar dat moet ik morgen nog nameten was gisteren pas laat thuis, en heb dus eerst mijn spanningsstabilisator gedemonteerd en doorgemeten.
ik zal vanavond mijn bobine doormeteneerst maar eens bezig geweest met mijn spanningsstabilisator (als deze kapot is kan ik morgen gaan zoeken naar de 1x transistor L7810CV en de 2x condensator 0,1 µF
als geleide pasta kan ik daar ook iets van kopervet voor gebruiken ??
of is dit een speciaal spul?ik heb hem als volgt doorgemeten:
de aansluitingen van mijn spanningsstabilisator:
+ aansluiting (rechtse) heb ik op de + van mijn accu gezet
– aansluiting (linkse) had ik nog nergens op aangesloten
de middelste aansluiting heb ik op de + draad van mijn multimeter gezetde – draad van mijn multimeter heb ik op de – aansluiting van mijn accu gezet (hierdoor hoefde ik de – pool van mijn spanningsstablisator niet aan te sluiten (als ik deze los liet hangen werkte mijn multimeter toch
op mijn multimeter las ik een waarde van 12,5 volt, als ik vervolgens de – kabel van mijn spanningsstabilisator op de – pool van mijn accu steek veranderd er niks (nog steeds 12,5 volt op mijn middelste aansluiting
(zo heb ik toch goed gemeten,? dan is mijn spanningsstabilisator dus defect?ik ben nog nooit zo blij geweest dat er iets aan mijn auto kapot is :P maar nu ben ik toch wel blij :D
nu alleen nog een winkel zoeken waar ik deze onderdelen kan krijgen.
(of anders het alternatieve schema met de extra weerstand maken) als ik hier wel aan kan komenen dan voor de zekerheid mijn contactpunten nog maar een keer vervangen (zijn een heel klein beetje ingebrand, en de 2 aansluitingen van condensator en contactpunten aan elkaar solderen (ik vertrouw deze bevestiging met dit klemmetje niet helemaal (misschien dat ik er ook wat (kopervet) tussen kan smeren zodat het contact hiertussen zeker goed is
aangezien mijn ontstekingslamp niet goed werkt twijfel ik namelijk nog steeds aan mijn ontsteking.
ik zal het vanavond als ik dat haal, en anders morgen even doormeten
heeft er iemand ervaring met een contactpuntloze ontsteking van een golf 2 ?
kan ik deze hier zo vanaf halen en zomaar overzetten of zijn hier ingrijpende wijzigingen in de kabelboom voor nodig?ik zie de spanningsstabilisator zitten, nu moet ik hem er nog uithalen maar dat doe ik morgen of overmorgen wel
ik hoop dat dit het warmloop probleem oplost.vandaag mijn verdeler schoongemaakt en centrifugaalvergroeger ingevet.
contactpunten nog een keer afgesteld (contactpunthoek meter moet ik nog ergens zien te regelen)
en het ontstekingstijdstip weer af willen stellen, dit ging weer bijna niet.
de lamp flitst niet regelmatig en houd af en toe iets in (flitst soms even niet) (alsof er een vonk overslaat)
ook het toerental klopt dus niet en hij loopt heel erg rouw en slecht (alsof hij op 2 of 3 cilinders loopt)
dit probleem heeft hij zowel als ik hem op de 1e en de 4e cylinder zet
wat zou dit kunnen zijn (want ik heb hem nog niet zo heel lang geleden afgesteld.)
het lijkt mij dus dat er toch iets mis is met de ontsteking ( de extra vervroeging als ik gas geef werkt trouwens wel) ( ik heb al 2 keer nieuwe bougies in de motor gezet)ook heb ik al een keer een extra bobine erin gezet kan ik een bobine ook doormeten?
zou dit misschien ook iets met de spanningsstabilisator te maken kunnen hebben?toen ik mijn compressie opgemeten heb had ik trouwens 4 cylinders die allemaal c.a. 11 tot 12 bar druk hadden
op mijn uitdraai van autodata staat dat hij een druk van c.a. 8,8 bar moet hebben klopt dit
hoe zou het dan kunnen dat ik c.a. 11,5 bar compressie heb (alle 4 de cylinders zijn wel ongeveer gelijk) vandaar dat ik dacht dat de compressie goed was.zie ik nu soms iets over het hoofd?
zometeen maar ff kijken of ik mijn spanningsregelaar kan vinden
ik heb trouwens een ander schema gevonden
hier zit nog een extra weerstand in ??ik denk ineens ergens aan
zou het niet kunnen dat mijn motor heel erg pingelt ?
mss toch een verkeerd ontstekingstijdstop (of slechte benzine getankt)zometeen eerst maar eens mijn oude regelaar eruit schroeven
heeft er iemand fotos van hoe de regelaar gemonteerd zit (dit is makkelijk om te weten waar ik precies moet zoeken)
hopen dat het dit is, en dan nog mijn moeilijk lopende motor proberen te makendat ziet er simpel uit.
waar kan ik deze transistors het beste kopen ?
(rechts en linkse pootje zijn dan de + en de massa en de middelste is de 10 v uitgang ?
ontsteking moet ik idd nog meten.
en ik moet eigenlijk de contacthoek nog meten, maar hier heb ik geen gereedschap voor (of ik moet er andere contactpunten opzetten (misschien dat het nokje wat afgesleten is)
heeft er toevallig iemand een verdeler liggen (in de omgeving van helvoirt)
zodat ik dit kan testen, ik twijfel namelijk of dit wel helemaal goed is.
spuit mijn acceleratiepomp ook niet teveel brandstof in ?
(daarvoor had ik dat filmpje gemaakt)doet deze spanningstabilisator ook iets met de ontsteking ?
zou het slechte lopen hier ook door kunnen komen dan?
heeft er iemand een foto van een spanningstabilisator ?
waar kan ik deze spanningstabilisator kopen ?
momenteel loopt de auto niet meer goed stationair (zoals ook op mijn filmpje te zien is) het warmlaten draaien zal nu dus ook lastig zijn.
hoe kan ik deze spanningstabilisator dan testen (om zeker te weten dat hij kapot is?)nog een aanvulling
ik bedenk me net weer dat het best zou kunnen van die spanningsregelaar
ik heb namelijk nog wel aan mijn auto gelast (toen heb ik wel de accu los gehaald)
maar het zou natuurlijk wel kunnen dat mijn spanningsregelaar een schok heeft gekregen van het lassen.precies weet ik het niet (dat heb ik nog niet bij gehouden)
maar ik denk ongeveer 5 tot 10 minuten (ik zal het morgen eens precies bijhouden.
ik heb trouwens de weerstandswaarde van de temp. sensor nog vergeleken met de sensor van een 1200 cc motor van een c kadett. en deze waardes waren allebei (vrijwel) hetzelfde
waar zit de spanningsregelaar ergens en hoe kan ik deze het beste demonteren (moet mijn hele klok er dan uit, of moet ik daar bijkomen via mijn motorruimte?
hoe kan ik deze spanningsregelaar testen (doormeten)
ik was idd geschrokken :P ik hing er recht boven, het filmpje is helemaal mooi geworden alsof er iets gruwelijk mis ging, maar dat viel gelukkig wel meedat is idd wel een goede.
alleen vind ik het dan nog raar, als het een elektrische probleem zou zijn waarom heeft hij dit probleem dan niet als er geen thermostaat in zit? zonder thermostaat zou hij dit toch nog steeds moeten hebben lijkt mij?
ik vind het zoizo raar dat de motor nu warm draait nu het buiten kei hard vriest.
maar alles onder de thermostaat word echt goed warm (uitlaatspruitstukken worden zelfs warmer dan 600 graden.
over mijn tankmeter heb ik wel een tijdje zitten twijfelen (maar volgens mij klopt hij toch wel aardig)maar mijn motor loopt ook weer slecht, ik heb zojuist de auto weer gestart, en hij knalt ook af en toe uit de carberateur (heb het luchtfilter er wel afgehaald)
je ziet de acceleratie pomp ook volop inspuiten (ik zou zelfs zeggen dat hij teveel inspuit)
de bougies waren ook helemaal zwart (met veel roetafzetting)
kan het niet dat er iets helemaal verkeerd zit (b.v. toch ontsteking, of te warme bougies)
of teveel benzine (of juist te weinig) op de juiste plek
waardoor de motor teveel warmte genereerd
(ik ben maar wat aan het verzinnen want ik weet het echt niet meer)ik heb een filmpje gemaakt van mijn acceleratiepomp
het lijkt mij namelijk dat hij teveel inspuit
aan het einde van het filmpje is ook te zien dat hij een backfire krijgtwerkelijke temperatuur weet ik niet, met de warmtebeeldcamera was dit niet te meten (was nog te koud)
maar je kan wel zien dat hij onder de thermostaat warm was, en er boven koud (dat kan je ook goed voelen)
maar even ter verduidelijking, als ik mijn thermostaat eruit haal dan loopt hij niet warm, maar met mijn thermostaat erin wel, als mijn thermostaat eruit is zie je in de radiateur een duidelijke stroming, (dan kan ik toch aannemen dat mijn pomp nog goed is ) of kan het zijn dat de capaciteit van de pomp te laag is ?ik begin nu te denken dat het warm lopen toch iets met het andere te maken heeft. (in mijn verdeler kan je de grondplaat waar de contactpuntjes op bevestigt zitten heen en weer bewegen (deze heeft een klein beetje speling) zou het kunnen dat mijn ontstekingstijdstip niet stabiel is, waardoor deze soms verkeerd staat (en dus teveel warmte veroorzaakt?)
Tom kan je mij even een mailtje sturen (ik weet jou telefoonnummer namelijk niet meer, tomvdrunen@hotmail.com)
ik heb er een nieuwe thermostaat ingezet, maar nu loopt hij nog steeds warm
boven de thermostaat is de slang ook nog koud.
maar als ik de thermostaat eruit haal en dus zonder thermostaat rijd dan word de motor niet warm
ik snap er nu echt niks meer vantijdens mijn proefrit reed de auto ook nog heel beroerd, hij reed heel slecht
kwam moeilijk op toeren, alsof er iets vervuild is.kan iemand mij helpen want ik snap er nu echt niks meer van
-
AuteurBerichten