tommy_077

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Welk model wagen #18291927
    tommy_077
      Lid sinds:
      24 August 2010

      @Garpenlov wrote:

      Opel Astra F, 3 door hatchback. phase 2. Het facelift model na 1994.
      Hoogst waarschijnlijk een isuzu turbo diesel intercooler.

      Je kan dit aan de hand van je verzekering papier bekijken. Als er 60kw of 82pk staat, dan is het een isuzu diesel.

      Ook aan de voorste flanken zou er een klasse moeten staan bv: GLS of LS of Merit

      het is een OPEL motor (x17dtl)
      Ik zou schokdempers moeten kopen voor vooraan en achteraan
      Zijn dit dan de juiste schokdempers voor achteraan ?:
      http://www.mister-auto.be/fl/schokdemper-achteras/bolk-bol-b041073_g900002_a999BOL-B041073.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Zijn dit dan de juiste schokdempers vooraan ?:
      http://www.mister-auto.be/fl/schokdemper-vooras/kyb-665501_g900001_a085665501.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      deze schokdempers vooraan kan niet steken zeker wat de schokdempers zien er vooraan uit zoals je op de foto die je hier boven ziet ?
      http://www.mister-auto.be/fl/schokdemper-vooras/bolk-bol-b041023_g900001_a999BOL-B041023.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Wat zijn Referenties autofabrikant ( OEM-nummers ) en hoe weet ik welk OEM-nummers ik heb bij mijn wagen ?

      tommy_077
        Lid sinds:
        24 August 2010

        Eindelijk heb nog even de tijd om verder te kijken naar mijn wagen.
        Vandaag beide kanten los gedaan om te kijken als ik een nieuwe rubber zou kopen of deze wel past aan de kant waar de garage laswerken heeft gedaan.
        Uit onderstaande filmpje kan je zien dat de opening(diameter) aan de gelaste kant kleiner is dan de originele kant. http://nl.tinypic.com/r/20kb38w/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        Met gevolg wanneer ik de originele rubber van originele kant demonteer van de schokdemper en deze monteer op de andere schokdemper van de gelaste kant dan zit de rubber niet in de opening zoals te zien op deze foto van de originele kant .
        Originele kant : http://i60.tinypic.com/sze836.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Onderaan aan de gelaste kant zit de rubber gelijk goed alleen komt de rubberboord niet in de
        opening zoals op de foto van de originele kant die hierboven staat.bij het terug demonteren ziet de rubber er nier vervormd uit..
        zie filmpje rubber onderkant gelaste kant : http://nl.tinypic.com/r/21b18yg/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        Bij dit filmpje kan je zien dat de goede rubber niet door de opening komt van de gelaste kant:
        http://nl.tinypic.com/r/2agj4th/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Mijn tweede vaststelling wanneer ik de schokdemper aan de originele kant waar nog niet aan gelast is indruk dus naar omlaag beweeg en ik laat deze los dan komt deze vanzelf naar omhoog naar boven.
        Doe ik dit bij de andere kant waar de laswerken zijn gebeurd dan blijft de schokdemper gewoon omlaag staan deze gaat niet vanzelf naar omhoog naar boven.
        Kan ik hieruit opmaken dat de schokdemper versleten is aan de gelaste kant omdat deze niet vanzelf naar omhoog gaat ?

        Ok als mijn schokdemper aan de gelaste kant versleten is dan zou ik achteraan beide schokdempers moeten vervangen.
        Maar dan stel ik me de vraag aan de gelaste kant zit bovenaan geen schoteltje.
        Zie foto originele kant en gelaste kant (kan zijn dat het schoteltje eronder gelast zit maar dat ben ik niet zeker).
        originele kant foto: http://i59.tinypic.com/snlb9x.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
        gelaste kant foto: http://i57.tinypic.com/33cb0uc.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ik stel me de vraag als dat schoteltje ontbreekt bij de gelaste kant en de rubberboord komt ook niet door de opening(diameter) en ik monteer nieuwe schokdemper en ik ga naar de autokeuring gaan dan de schokdemper goedgekeurd zijn na de schokdempertest omdat er tussen beide schokdempers onderling maar zoveel procent verschil mag zijn ?

        Gaat door het ontbreken van het schoteltje aan de gelaste kant en de rubberboord die niet door de opening(diameter ) komt er geen verschil optreden tussen beide schokdempers bij het testen van de schokdempers ?

        tommy_077
          Lid sinds:
          24 August 2010

          Ik heb de andere kant de goede originele kant eens goed bekeken hoe alles daaruit zag.
          De oorzaak dat ik dit lawaai hoor komt omdat de garage heeft zitten knoeien.
          Ze hebben ten eerste de rubber die bovenaan zat onderaan gemonteerd op de schokdemper en de rubber die nu bovenaan zit is een verkeerde rubber van een ander auto merk en type vandaar dat de rubber bovenaan veel te groot was die je in bovenstaande post ziet( filmpje)
          Waar mijn originele onderste rubber is gebleven weet ik niet is misschien gesmolten als ze
          laswerk hebben gedaan god zal het weten. Dit is de rubber die ik zou moeten hebben http://www.mupload.nl/img/oo6tujj5mtg.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Mijn wagen is een ASTRA F DIESEL 1.7 TD (68Pk)
          Ik heb ook even getest hoe de toestand van de schokdemper was bij het in duwen en uittrekken heb ik een tegendruk. Het naar omlaag induwen gaat makkelijker dan het naar boven bewegen dan heb je meer tegendruk komt volgen mijn omdat je dan een opwaartse beweging maakt en bij het naar omlaag duwen je meer je lichaamsgewicht kunt gebruiken.
          Zie filmpje die ik hiervan heb gemaakt:
          http://nl.tinypic.com/r/2e3qq7b/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          http://nl.tinypic.com/r/4g5768/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
          Nu is mijn vraag is mijn achterste schokdemper nog goed en waar kan ik die rubber bestellen?

          tommy_077
            Lid sinds:
            24 August 2010

            Rubber zijn moeilijk te verkrijgen zelf waar ik regelmatig stukken koop kunnen ze niet meer bij de leverancier besteld worden. Ik zal ze moeten bestellen via internet.
            Ik heb de herstelde kant nog eens los gedaan 3 dagen gelden en alles opnieuw gemonteerd.
            Nu was het zo wanneer ik daarvoor met mijn wagen reed hoorde ik steeds een tikkend geluid wanneer ik in een putje of over een verkeersdrempel reed of bij iedere aaneenschakeling van het wegdek nu niet meer enkel hoor ik nu nog een sissend geluid.
            luister naar de opname(geluid aanzetten bij de video) :
            http://nl.tinypic.com/r/9j0pcw/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
            Zijn dit de rubber die ik hoor ?
            Is dit een normaal geluid of niet ?

            tommy_077
              Lid sinds:
              24 August 2010

              @theunm wrote:

              @b07 wrote:

              weet niet hoe het bij een Astra zit maar een schokdemperstang zit normaal gesproken in een bus of lager die precies om de stang past ,die zit weer vast in het rubber en, dat rubber/schotel leunt op het koets werk aan de onderkant en, een rubber/schotel boven op het koetswerk om het op z”n plaats te houden.

              alleen een rubber gaat de spelling natuurlijk niet oplossen, je moet alle delen vervangen toplager, schotels, rubbers, bussen enz of in ieder geval wat gesmolten/ verrot is of ontbreekt

              komt die zuigerstang niet omhoog in je auto als je over hobbels rijd, of de achterkant inveerd, lijkt er ook op dat die niet meer word geborgd onder het koetswerk als ik naar het filmpje kijk

              als je niet precies weet hoe het zit waarom reageer je dan.
              de helft van je info is niet juist.

              toplagers tref je bij oudere opels alleen voor aan.
              de schokbrekerbevestiging van kadett d en e en astra f is gelijk alleen is de diameter van het gat in de koets is een paar mm groter geworden.
              in het binnenscherm wordt het rubber in de kom gecentreerd aan de bovenkant hoort ook een kom te zijn ( moet hij maar even met de andere kant vergelijken) die lijkt na het lassen niet helemaal meer aanwezig.
              en je moer moet je zoveel mm op de schokbreker draaien zodat de rubbers niet teveel vervormen.

              Garage heeft zijn werk niet goed gedaan.
              Het is de kom op het koetswerk die ontbreekt zoals theunm zegt dat is niet meer origineel.
              Ik hoop als ik de rubbers vervang dat het toch opgelost is.
              iedere post die gebeurd en probeert te helpen ben ik dankbaar voor.
              Anders naar de garage terug.

              tommy_077
                Lid sinds:
                24 August 2010

                @b07 wrote:

                weet niet hoe het bij een Astra zit maar een schokdemperstang zit normaal gesproken in een bus of lager die precies om de stang past ,die zit weer vast in het rubber en, dat rubber/schotel leunt op het koets werk aan de onderkant en, een rubber/schotel boven op het koetswerk om het op z”n plaats te houden.

                alleen een rubber gaat de spelling natuurlijk niet oplossen, je moet alle delen vervangen toplager, schotels, rubbers, bussen enz of in ieder geval wat gesmolten/ verrot is of ontbreekt

                komt die zuigerstang niet omhoog in je auto als je over hobbels rijd, of de achterkant inveerd, lijkt er ook op dat die niet meer word geborgd onder het koetswerk als ik naar het filmpje kijk

                Als de rubber ,het schoteltje bovenaan en de moer gemonteerd zijn en ik de achterkant inveer door de auto naar beneden te drukken op de achterkant van de koffer als deze open staat dan blijft alles normaal zitten. schotel op het koetswerk kan ik niet vervangen want dit moet erop gelast worden. De schotel op koetswerk heeft de garagist mee gelast op koetswerk denk ik. Ik zelfs kan lassen maar heb geen lastoestel.

                nog filmpje gevonden op internet https://www.youtube.com/watch?v=0H0QuMmQ3Z8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                ook nog een afbeelding: http://www.mupload.nl/img/ohafze2buqo.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                tommy_077
                  Lid sinds:
                  24 August 2010

                  @b07 wrote:

                  wees nou verstandig en, ga is wat nieuwe onderdelen halen, ga naar een dealer met je kenteken papieren, die kan je zo vertellen wat je nodig heb, haal die rommel eraf en, neem die mee voor de zekerheid.

                  zoals het nu zit hoort het niet dat is versleten/gesmolten rommel wat gewoon vervangen moet worden, daar moet je niet eens mee willen rijden dat is niet veilig.

                  Nieuwe Rubbers ga ik maandag halen. Maar mijn buikgevoel zegt dat niet gaat opgelost zijn
                  er gaat speling blijven tussen de schokdemperstang met schroefdraad en het koetswerk waar de stang binnen komt in de koffer. Want er is onderaan op het koetswerk geen schoteltje meer te zien ofwel zit deze onder de lasnaden verstopt.

                  tommy_077
                    Lid sinds:
                    24 August 2010

                    @theunm wrote:

                    pak het wiel er maar eens af.
                    waarschijnlijk is het onderste rubber weggesmolten bij het lassen

                    rubber onderaan is in veel betere toestand dan de bovenste rubber .
                    is het normaal dat die rubber bovenaan zo wijd is van binnendiameter en de opening in het koetswerk waar de stang van de schokdemper binnenkomt in de koffer, teveel speling denk ik ?

                    tommy_077
                      Lid sinds:
                      24 August 2010

                      Ik heb het even los gedaan en een filmpje van gemaakt.
                      Ik denk dat de rubber te groot is en de opening ook waar de stang met schroefdraad door het koetswerk komt .
                      zie link filmpje:
                      http://nl.tinypic.com/r/2nkkkjo/8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      tommy_077
                        Lid sinds:
                        24 August 2010

                        @b07 wrote:

                        ja zoon plaatje kan je kopen gewoon op kenteken zoeken/bestellen of, motor type.

                        dat heet een toplager.

                        ik denk dat je deze moet hebben, dat is een deksel en, het lijkt erop dat dit een rubberen ring is met lager erin
                        http://www.fsrs-opelwebshop.nl/kogellager-schokbreker-deksel-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Bij mij ziet dit er anders uit zie link foto van de originele kant hieronder aangegeven met rode pijl. http://www.mupload.nl/img/uvypmscl2cw.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        heet dit dan ook nog toplager ?
                        Zit deze ring vast gelast in de koffer of kan je deze los erop plaatsen. ik heb een vraagbaak van mijn wagen maar daar staan geen foto’s of tekeningen in hoe dit erin gedemonteerde toestand eruit ziet heeft iemand daar foto,s of figuren van ?
                        Mag ik tijdelijk zo blijven verder rijden met mijn wagen ?

                        @theunm wrote:

                        of op kenteken zoek ook voor belgen werkt weet ik niet. ( denk het niet in zuiden is kenteken persoonlijk)
                        de onderkant is de bovenkant van de schokbreker als dat niet verrot is.
                        de bovenkant lijkt op de fotos nog aan wezig.
                        vermoed dat het rubber weggesmolten is bij het lassen.

                        http://www.fsrs-opelwebshop.nl/schokbrekerrubber-achterzijde-opel-astra-calibra.html

                        Ja dat is de rubber die ik moet hebben.
                        Alleen nu nog de ring of de toplager als dit zo heet?
                        zie link foto van de originele kant hieronder aangegeven met rode pijl. http://www.mupload.nl/img/uvypmscl2cw.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Er was niks rot maar het metaal waar de ring (toplager) zit was afgescheurd aan het metaal was geen roest te zien.ik denk afgescheurd door metaalmoeheid. Dit was aan de binnenkant van de wagen in de koffer daar heeft de garage gelast.De buitenzijde in de wielkasten was niks aan.
                        Mag ik tijdelijk zo blijven verder rijden met mijn wagen ?

                        tommy_077
                          Lid sinds:
                          24 August 2010

                          @Haasje17 wrote:

                          De rubber onder en boven van het schokdemper mist, plaatje van bart is een onjuist plaatje!

                          kan ik zo een plaatje nieuw kopen zoals de rubbers ?
                          Hoe heet dit stuk van de wagen ?

                          Mag ik met mijn wagen zo blijven rijden nu ?
                          Wanneer ik geen plaatje vind of rubbers vind kan dit dan voor problemen zorgen als ik naar de autokeuring moet gaan en mijn schokdempers worden getest ?

                          Nu dit gelast is kan dit later voor problemen zorgen als ik naar de autokeuring moet gaan en mijn schokdemper worden getest ?

                          tommy_077
                            Lid sinds:
                            24 August 2010

                            @bart-gsi wrote:

                            dan is dat bagger gerepareert… als er een schotel zat.. zal die ook vervangen moeten worden met een schotel..
                            zou er zo uit moeten zien…

                            en dan zou je dit over je schokdemper moeten zetten voordat je je schokdemper in de wielkast beweegt…
                            http://www.fsrs-opelwebshop.nl/steun-schokbreker-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            bij mij zitten er geen gaten aan de goede kant.
                            ik denk dat je meer kan omschrijven als soort metalen klip dan een soort schotel

                            tommy_077
                              Lid sinds:
                              24 August 2010

                              @bart-gsi wrote:

                              ik heb geen idee omtrend de schotels.. maar de rubbers vervangen met nieuwe ( vooral als ze weg zijn ) zou veel goeds doen…

                              is daar gewoon een stuk metaal in gelast met een gat voor de schokdemper of is er een reparatie paneel in gezet??

                              zo te zien een stuk metaal in gelast met een gat voor de schokdemper.

                              De gelaste kant :
                              http://www.mupload.nl/img/mumx3zmfsdv.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                              Dat zwart die los zit aan de rubber aan de gelaste kant is rutex

                              De kant die nog origineel is :
                              http://www.mupload.nl/img/0ge6ylmclst.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              tommy_077
                                Lid sinds:
                                24 August 2010

                                @bart-gsi wrote:

                                ik denk dat normaal onder die bout ook iets van rubber zit om dat bewegen en tikken op te vangen… die moer zit volgens mij nooit metaal op metaal gedraaid….

                                Dat is juist er zit rubber onder .Ik denk dat de rubber teveel beschadigd is.
                                Aan de andere kant die niet gelast is zie je een soort schotel zitten aan de gelaste kant niet meer.
                                zou het nut hebben om die rubbers te vervangen als daar geen schotel meer zit ?
                                Is het een probleem dat er geen schotel meer in de koffer is waar ik de rubbers zou vervangen. Gaat dan alles terug goed aansluiten en vast komen te zitten zonder die schotel ?

                                tommy_077
                                  Lid sinds:
                                  24 August 2010

                                  @johanhummer9 wrote:

                                  50% kans dat de sleutel overheen glijdt aangezien die niet veel vlees heeft om vast te houden.

                                  en anders een griptang er echt goed klem opzetten, dan lukt het meestal wel

                                  bedankt voor de snelle reactie.
                                  Ik had er even overgekeken het was tijdens mijn middag pauze .
                                  Ik heb zojuist de moer proberen nog meer aan te spannen maar deze staat al keihard vast.
                                  Mijn wagen was gisteren in de garage binnen geweest om achteraan te lassen in de koffer waar de schokdemper binnen komt niet omdat het daar roest was maar puur omdat daar het metaal gescheurd was.
                                  Alles is mooie gelast ,alleen wanneer ik aan de bout van links naar rechts beweeg zit de schokdemper nog los en deze maakt lawaai(een tikkend geluid als je de bout waarop de moer zit van links naar rechts beweegt) en ook tijdens het rijden. Ik dacht eerst de moer zit niet goed vast maar dat is het niet.
                                  Wat kan hiervan de oorzaak nog zijn en wat kan ik hieraan doen ?

                                  In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196370
                                  tommy_077
                                    Lid sinds:
                                    24 August 2010

                                    @wim-v6 wrote:

                                    kachelradiateur, als je de slangen bij je schutbord bedoeld. dat die niet gelijke warmte afgeven.

                                    Willem

                                    Met het schutbord bedoel je zeker
                                    de achterkant van de motor waar de rubber slangen in
                                    de wagen ruimte ingaan waar de klem banden opzitten van de radiatorkachel.

                                    In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196367
                                    tommy_077
                                      Lid sinds:
                                      24 August 2010

                                      @wim-v6 wrote:

                                      Klinkt als verstopte radiateur, als de slangen in de motorruimte vanaf de kachelradiateur een verschillende warmte afgeven, deze moeten even HEET!! zijn..

                                      Willem

                                      bedoel je dan verstopte kachelradiateur of de koel radiator van de motor?

                                      In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196365
                                      tommy_077
                                        Lid sinds:
                                        24 August 2010

                                        Het is een F ,
                                        de fan begint na 20 min draaien

                                        In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196363
                                        tommy_077
                                          Lid sinds:
                                          24 August 2010

                                          Ik wil volgende nog toevoegen.
                                          ik heb vandaag de tunnelbak terug gemonteerd.
                                          om de luchtstroming te testen.
                                          ik heb de wagen laten warm draaien 25min met de aanjager op stand 1
                                          Na 25min is redelijk warm in de auto.
                                          wanneer dan een stukje ga rijden met de aanjager op stand 3 is de lucht licht warm .
                                          wanneer de aanjager op stand 4 plaats is de lucht eerst nog licht warm,maar na enkele seconden
                                          voelt de lucht fris aan.De lucht voelt aan zoals wanneer je in de zomer een ventilator op je gezicht laat blazen.

                                          In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196362
                                          tommy_077
                                            Lid sinds:
                                            24 August 2010

                                            @b07 wrote:

                                            die kleine radiator die koud blijft is van je airco.

                                            ventilator hoort niet te blijven draaien dat doet die alleen als de temperatuur boven de 92 graden komt dacht ik, daar onder stopt die weer .
                                            thermosschakelaar kan kapot zijn.

                                            hoe warm word je koelwater ?

                                            dat je kachel niet warm word kan een verstopping zijn maar , ook een luchtbel in het systeem ,ontlucht em is een keer
                                            dop los van koelreservoir.
                                            motor warm draaien tot koelvin gaat draaien.
                                            kachel op max warm zetten en kijken of je lucht bellen ziet .
                                            knijp ook wat in je radiatorslangen, niet te hard want dan vliegt de koelvloeistof eruit

                                            Ik heb de motor laten warm draaien met de dop van expansievat eraf en gewacht tot de koelvin aanging.
                                            Maar ik zag geen luchtbellen in het expansievat.Wanneer ik in de radiatorslangen door kneep zag soms een kleine blaasjes op water staan.
                                            Ik heb nog eens aan de koperbuizen van de radiatorkachel gevoeld en deze voelen na enkele seconden heet aan.bij de radiatorkachel duurt enkele seconden langer voor het heet aanvoelt.
                                            Onderaan aan de wagen heb ik ook eens aan de rubberslangen van de
                                            radiatorkachel gevoeld de kant aan
                                            passagier voelt heet aan als je er een tijdje in knijpt.De kant van de bestuurder voelt warm aan als je erin knijpt en blijft aan voelen.

                                            In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196361
                                            tommy_077
                                              Lid sinds:
                                              24 August 2010

                                              wanneer ik de warm /koud mengklep vlug van de warme stand naar de koude stand draai
                                              dan hoor ik een klik op einde.

                                              wanneer ik de warm / mengklep vlug van de koude stand naar de warme stand draai
                                              dan hoor ik luchtstroming veranderen.

                                              In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196359
                                              tommy_077
                                                Lid sinds:
                                                24 August 2010

                                                Het is eigenlijk 92 graden.
                                                De Thermoschakelaar is ook reeds vernieuwd welke er juist in zit weet ik niet.
                                                Dat er verschillende soorten Thermoschakelaars bestonden in verschillende graden wist ik niet.
                                                wat ik me wel afvraag is waarom de ventilator niet stopt met draaien achter. 20min?
                                                Is het mogelijk dat de kachelradiator niet werkt als de koperen buizen aan de kachelradiator direct heet aan voelen.Zowel de kant aan het gaspedaal als de andere kant van de kachelradiator en de kachelradiator ook heet voelt na een paar seconden vasthouden ?

                                                In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196357
                                                tommy_077
                                                  Lid sinds:
                                                  24 August 2010

                                                  Ja het is de intercooler heb ik terug gevonden in de vraagbaak.

                                                  In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196355
                                                  tommy_077
                                                    Lid sinds:
                                                    24 August 2010

                                                    Opel Astra 1700TD
                                                    geen airco.
                                                    ventilator gaat aan op 91 graden en blijft draaien meter zakt niet.
                                                    een externe meter om koelwater te meten heb ik niet.
                                                    als Ik de dop van het expansievat haal en kijk kookt water niet.
                                                    Als de thermostaat niet werkt zou de motor dan niet heet worden en hierdoor
                                                    het water niet overlopen als je dop van expansievat haalt?
                                                    De rest ga ik morgen eens uitproberen.

                                                    In reactie op: kachelradiator uitbouwen opel astra f van 97 1700td #18193445
                                                    tommy_077
                                                      Lid sinds:
                                                      24 August 2010

                                                      Tunnelbak is er van onder
                                                      de middenconsole aan de versnellingspook moet ook gedemonteerd worden dan kan de Tunnelbak langs daar worden weg genomen.

                                                      ik heb nog de volgende vraag hoeveel liter koelvloeistof heb je nodig om het koelwater te vernieuwen ?

                                                      Aan de buizen van de radiatorkachel binnen in de auto zitten isolatie ringen.mijn vraag is :moet je deze verwijderen vooraleer je de radiatorkachel verwijderd?
                                                      Zijn nog tips?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)