Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ziet er heel goed uit. Ga zo door. :thumb
@InjectTheVenom wrote:
Eerst maar eens kijken of hij het ook goed doet en dan pas een filmpje maken
Dat bedoel ik maar :thumb
Nog even geduld heren. hahahaha
Volgen z.s.m. ( Zal komend weekend worden helaas )SHE ‘S ALIVE en hoe !!!!! :jerry :jerry :jerry :jerry
30 december 2011 om 07:52 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625394Het is gewoon veel mooier om te zien dat er nog mensen zijn die zulke projecten ZELF aanpakken en er met liefde en geduld iets moois van maken. Het is gaaf dat dit soort projecten in garages bij mensen thuis ontstaan. :thumb :thumb :thumb
Naar een bedrijf toe lopen en alles laten doen kan immers iedereen.Erg gaaf project en top werk. Respect kerel.
:thumb :thumb :thumbVoor welke kleur ga je uiteindelijk?
29 december 2011 om 22:45 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717053Hou vol kerel.
Deze wagens zie je steeds minder. Zeker als het om een turbo gaat.
Zelf heb ik een hele tijd in een vectra a2 V6 gereden. Echt een geweldige wagen.
Helaas heb ik hem in duitsland 10 jaar geleden met 230 km/h tegen de vangrail gezet omdat er een camper leuk dacht te zijn en 100 meter voor me mijn rijbaan op stuurde. Gevolg: einde vectra v6.
Het zijn en blijven mooie wagens.
Ga dit project blijven volgen.29 december 2011 om 22:32 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625392Echt goed bezig.
Ga deze topic zeker verder volgen.
Keep up the good work. :thumb :thumb :thumbHey Frank,
Het is idd bijna zover. Alleen de krukaspoelie van dubbel V-snaar naar Multiriem ombouwen, multiriem erop en dan is het moment daar om te kijken of er weer leven in de LET komt. Dan nog een paar dingen afwerken en het interieur afmaken.
Moet daarna nog een kompleet 76 mm uitlaatsysteem laten maken en dan kan ie naar de RDW.Wat de nieuwe velgen betreft is het net als bij de bumperset toendertijd. Toch maar weer voor een andere look gegaan en 17 inch. Vrees dat ie te stug gaat worden met de combinatie van de 18 inch met het koni onderstel en de pu bussen in de draagarmen.
Ik blijf in mijn hoofd continu met de auto bezig. Of daar ooit verandering in komt zodat er weer ruimte is voor een vriendin? :hmmz :hmmz :hmmz
@ astrastationgsi: Thanx voor je reactie. Ik zit eraan te denken het hart van de velgen te laten powdercoaten in de kleur van het interieur, de bouten zwart en de velgenrand opnieuw te laten polijsten. Dat zou het uiteindelijk moeten worden.
Tot het zover is heb ik alleen nog het een en ander aan de auto te doen.Weer even een paar zaken aan de auto gedaan de afgelopen dagen.
– De 3/20 remdrukminderaars voor de achteras gemonteerd.
– De geperforeerde achterschijven zitten eronder.
– Aan de motor zijn nog een aantal zaken vernieuwd en vastgezet.
– De computer is aangesloten en het Dampfrad van de EDS Phase 3 zit in het handschoenkastje verstopt.
– De vorige eigenaar had een kroonsteentje tussen de 3 draden uit de computer en de aansluiting voor het Dampfrad gezet.
Dat ding is er nu tussenuit en de draden zijn netjes gesoldeerd en afgeïsoleerd.– Heb nu mooie 17 Inch onder de Astra zitten. Kan slecht kiezen tussen de 17 en 18 Inch.
Ik denk wel dat de 17 inch wat beter rijden in combinatie met de Koni’s en de PU bussen in de draagarmen.
Komt inderdaad bij tx vandaan.
Hey Nick,
De JMS-lip staat haar idd erg goed. Nu alleen nog in kleur laten spuiten en gaas erachter.KLEINE UPDATE:
De astra neemt nu door anderhalve week verlof snel vorm aan en de “To Do”-lijst wordt met de dag korter.
Ben alleen weer een paar dingetjes tegengekomen die ik verandert wil zien, maar dat houdt de opbouw niet echt op.
Tot dusver gaat het weer voorspoedig met weinig tegenslagen ( op 2 bouten van de krukaspoelie na dan. Die willen niet zoals ik het wil )
Deze week komen weer nieuwe onderdelen binnen die ik direkt ga verbouwen.
– Nieuwe turbodruk- en voltmeter voor in de A-stijl
– De passende A-stijl voor de meters
– Diverse pakkingen
– Gepolijst hitteschild voor het spruitstuk.
– Diverse nieuwe bouten en moeren.
– Centreerringen voor mijn 17-Inch
– Nette – en + polen voor de akku.
– Zekeringen voor mijn geluidsinstallatie.
Weer genoeg te doen tot aan oud en nieuw. :D :D :DEn binnenkort nog een dikke downpipe ophalen in Enschede
Je hebt PM
@ GSIfreak: Sorry, maar ik heb de afgelopen maanden andere dingen aan mijn hoofd gehad en ben zo de hele velgenkwestie vergeten. Andere ( sociale ) zaken gingen helaas voor.
@ 16v kadett c: Heb vandaag even gemeten. Vanaf de intercooler tot aan de bocht is de afstand 19 cm en de bocht zelf is vanaf de binnenzijden gemeten 15 cm.
Er zou wat verschil in kunnen zitten als je de intercooler hoger of lager plaatst als ik. Ook kan er een verschil zijn als je intercooler groter of kleiner is als die van mij, maar dat spreek denk ik wel voor zich.@ 16v kadett c: je hebt pm
@ The Undertaker: De temperatuur schijnt erg stabiel te blijven. Ook met 300+ pk, volgens de engelsen en de duitsers van het c20let-forum aldaar.
Zelf heb ik nog geen ervaringswaardes, maar het is het proberen waard. Als ik zo naar de radiator kijk zou het goed kunnen werken, maar dat merk ik straks vanzelf. Voor de zekerheid heb ik een thermostaat ingebouwd die 15 graden eerder opengaat als de originele die bij 107 graden pas opent.De intercoolerafmetingen zijn 550 mm l x 180 mm b x 65 mm d
De totale lengte is 690 mm
In- en outlet zijn beide 60 mmDe set heb ik in Engeland besteld.
Zo, nu weer een update.
Na een cursus voor het werk van 3 weken heb ik weer een hoop aan de let gedaan.
Erg veel tijd was ik kwijt aan het maken van beugels voor de intercooler en de oliekoeler.
Ook ben ik zoals verwacht de mistlampen in de bumper kwijt omdat de intercoolerslangen/ buizen
teveel ruimte in beslag nemen. De bumper dus maar weer aangepast en de gaten van de mistlampen
dichtgemaakt met hetzelfde gaas als achter de rest van de gaten.
Alles hangt nu goed en de intercooler heb ik waterpas gehangen net zoals de oliekoeler.
De nieuwe radiator hangt erin. Ik heb voor die van de Astra Diesel gekozen. Was een tip van de Engelsen
Dus maar eens kijken of dat goed werkt.Hier het overduidelijke verschil in dikte. Links is de diesel en rechts de c20xe
Boven diesel en onder c20xe
De versnellingsbakolie is ook ververst en op het juiste niveau.
Deze foto heb ik na het eerste passen gemaakt ( hij zit hier nog maar op 1 punt vast, nu op 4 punten)
Hier is duidelijk te zien dat de buizen te ver naar buiten komen om de mistlampen te kunnen behouden.
Hier de nieuwe plek van de oliekoeler met de zelfgemaakte beugeltjes.
En zo staat ie nu weer in de garage te wachten tot het komende weekend.
De JMS-lip van Nick-GSI moet nog worden gespoten.
@ dion87: Het gaas heb ik vastgezet met karrosseriekit. Blijft soepel, maar toch vast.
Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste UPDATE hier, maar
na wat uitdagingen op het sociale vlak kan ik me nu weer op de Astra concentreren.Ben laatst nog een klein mankementje aan het blok tegengekomen.
Ik ben bezig alle slangen te inspecteren en te vervangen. Heb ervoor
gekozen de goeie van SAMCO ( syiliconenslangen ) te nemen zodat ik daar de komende
jaren geen verrassingen hoeft te verwachten. Ook alle slangenklemmen worden direkt
meegenomen.
Tijdens het nalopen van alle slangen kwam ik dit tegen :(Het plastic pieletje was in de slang afgebroken dus moest er dirket een nieuwe “nokkenwellenentlüftung”
( zoals de duitsers het noemen ) besteld worden.
Een paar dagen later netjes een pakketje thuis gekregen met het onderdeel erin en 3 minuten later
was het al onderdeel van mijn c20let.Aangezien het wachten op de intercooler iets meer tijd in beslag nam ben ik verder gegaan met de
grill en de voorbumper. Hier moest nog gaas in dus heb ik kunststof gaas besteld en direkt de grill
en de voorbumper richting de keukentafel gesleept. Na het op maat zagen van het gaas eerst de grill
gedaan.Het resultaat mag in mijn ogen zeker gezien worden.
En omdat ik die avond toch nog tijd over had en ik niet op de bank wilde hangen heb ik hetzelfde ook
maar direkt met de voorbumper gedaan.De wachttijd heb ik dus toch vrij goed besteed. Het werk werd vandaag beloond met de komst van een
pakketje uit Engeland. EINDELIJK !!!!!
Eerst even alles uitgepakt, geinspecteerd en geteld. Morgen of zaterdag wordt het setje eindelijk ingebouwd.Verder zijn ook de volgende nieuwe onderdelen binnen of besteld.
– Splinternieuwe radiator.
– Staalomvlochten lange oliekoelerleidingen
– nieuwe GSI kentekenverlichting achter ( 2x )
– versnellingsbakolie 75W 90
– koelvloeistof
– volsynthetische motorolie 10W 60
– oliefiltersVervelen zal ik me de komende week dus zeker niet.
UPDATES volgen weer zodra ik alles heb gedaan wat ik nu kan doen.@.B4R7. wrote:
.B4R7.:
Wat een gave station!!!!
Zo naar Opel sturen zodat ze hem kunnen bouwen.
TOP werk zeg
:wors :wors :wors :wors :wors7 november 2011 om 16:06 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17375193@Christian-tsx wrote:
waarom staal omvlochten leidingen? ze liggen in de auto, gebeurd toch niks mee?
De druk op de leidingen blijft veel constanter ( en hoger ) dan bij de normale leidingen..
Rubber zet meer uit en kript meer dan staal.
Nog 1 groot voordeel van staalomvlochten is dat er geen ongedierte aan kan zitten knagen zodat de leidingen kapot gaan en je tijdens het rijden ineens merkt dat bv de remdruk wegvalt of dergelijke.
En het ziet er leuk uit, maar dat is bijzaak.
;) ;)Ben gisteravond weer even thuis geweest ( Ben van kazerne veranderd en nu dus alleen op woensdagavond thuis )
en er lagen weer wat goodies bij de buren.
Na een grondige inspectie van alle slangen heb ik ervoor gekozen alles te vervangen door SAMCO slangen.
Een deel hiervan lag dus bij de buurman.
Aangezien die ellende behoorlijk in de kosten gaat lopen volgt de rest beetje bij beetje.
Voor de lente hoeft de Astra niet klaar te zijn omdat ik haar in de winter zeker in de garage laat staan.Updates volgen van het weekend weer als ik aan de knutsel ben geweest met de SAMCO’s
Groetjes Thomas
-
AuteurBerichten