Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vrijdagavond de kadett opgehaald bij de straler, er zijn nog wel wat plekjes naar boven gekomen die ik over het hoofd had gezien maar dat geeft niet.
hij staat nu in de epoxy primer , dus op mn gemakje gaa ik deel voor deel afwerken en strakmaken
bij deze het verhaal van voorafaan
het begon allemaal met deze coupe toen ik een jaar of 18 was
al snel was ik bij hans (pipo) weze shoppen , verlagingsveren en uitgelaste sr velgjes, het was een chique autoke
maar naa een aanrijding met een vrachtwagen een bestelbus en een verkeersbord, waarbij ik in beide gevallen overigens niet fout was, hield het op met de pret.
de bedoeling was dat ik de kadett op de richtbank weer recht ging trekken en dan meteen helemaal op zou gaan knappen .
maar omdat degene die er voor mij al een beetje een zooitje van had gemaakt betreft het laswerk vond ik het niet de moeite deze auto nog op te gaan knappen aangezien je dan aan de gang blijft.. met andermans ellende.
dus besloot ik de cernavalsclub blij te maken met oud ijzer . en een andere carrosserie te kopen waar nog niet aan gelast en of geprult was.
het lijkt zo zonde ,, helaas is op de fotos alles mooier als het lijkt.
de nieuwe kadett ,, deze was best wel rot maar kon nergens laswerk vinden, dus aan mij de taak hier een super nette van te maken.maar daar gaat inmiddels al een jaar of 4 overheen. ik was fanatiek begonnen , maar verloor de interesse en kreeg het druk met werk en andere hobbies ,, nu toch weer een beetje verstandig geworden om het project af te maken want ik mis mijn zondagse cruiser.
in 2012 heb ik samen met een maat van me mee gedaan aan de carbagerun .5000 km in een week tijd met dit kadettje wat we er speciaal voor gekocht hadden.
dit was echt super ,, raad ik iedereen aan die van gezelligheid en op zn tijd een feesje houdt
deze kadett hebben we naa de carbagerun weer verkocht , en rijd nu in ons mooie dorpje rond ,dus ik zie hem gelukkig nog regelmatigzo dat was het verhaaltje achter deze kadett ,, en het carbagerun verhaal vond ik gewoon leuk om met jullie te delen.
back to work again…pff ,ik krijg weer kippenvel als ik eraan denk .
Jaa dat is ook al verschillende jaren geleden . Die zijn alweer verdwenen in de cloud..maar zal er vandeweek een paar opnieuw uploaden waar ik mee begonnen ben
Ik heb een setje 8j sr velgen liggen maar dat kijk ik tegen die tijd wel weer . Dikke gepolijste bbsjes of iets in die trand zouden hem ook super staan
Ieder voor zich natuurlijk maar ik ben er wel wat tammer van geworden . Naa 6 maanden ziektewet.
.Voor Denkadett heb ik een 2.2 blok met 5 bak klaar liggen .
Ik wil hem kwa uitterlijk vrij origineel maken met de chrome lijsten en strips langs de zijkand maar dan mooi verlaagd en leuke wieltjes
En de kleur waarschijnlijk metallic ligt blauw . Originele kleurZo das wel erg toevallig wesley.
Super mooie sport dat motorcrossen . Die adrenaline boost die je ervan krijgt echt super .. alleen daardoor ben je constand je grenzen aan het verleggen .. ik crosste nog geen half jaar maar wilde de grote manne al bijhouden haha fout.
Van nu afaan gaat het poortje bij de douane piepen wanneer ik op vakantie gaa.
Maar dat was het crossen mij ook allemaal niet waard.Gelukkig nu weer de motivatie en wat tijd gevonden om verder te gaan met de kadett.
Succes met jouw project wesley
de kadett is naa jaren stilstaan uit het hoekje gehaald , om klaar gemaakt te worden voor de straler waar hij komend weekend heen word gebracht
bankframe open geslepen … hier bleek nog wat roest onder te zitten
het achterscherm uitgedeukt waar nog een vangrail afdruk in stond
deze dus.mn beenbreuk is inmiddels zodanig hersteld dat ik alweer een tijdje volledig aan het werk ben .
helaas zal ik er altijd rekening mee moeten houden dus is de crossmotor verkocht.
het begon weer te kriebellen en ik had de tijd over dus besloot ik verder te gaan met de kadett. aangezien er al zoveel uren in zitten en hij er van het stil staan ook niet beter van worddankjewel, of ik verder gaa met motorcross (en snowboarden is ook een hobbie van mij) ligt er helemaal aan hoe het zich geneest.
de kadett is idd een veiligere hobbie , maar opknappen / schade herstel is mn werk dus ik nam er een andere hobbie bij voor ontspanning, dat is ook belangrijk op zn tijd.
marja shit happenslang geleden dat ik hier geweest ben.
pff ik zie dat mijn kadett project al bijna 4 jaar stil ligt.ik ben toentertijd even gestopt om wat andere klusjes tussendoor te doen en zo wat extra te sparen om dat geld vervolgens in de kadett te stoppen, ik help graag mensen vooruit en van het een komt het ander..
het project gaat zeker weer opgepakt worden ik hoop dit jaar nog. als ik zo op dit forum kijk begint het weer enorm te kriebellen.momenteel heb ik tijd zat , maar kan / mag ik niet veel doen . heb namelijk mn been gebroken met een nieuwe hobbie .. motorcross.
haha ja inderdaad :P
het regende vandaag dus kon ik de kadett niet mee nemen naar het werk, of ik wilde een bonk roest over houden.
hopen dat het volgendeweek zaterdag beter weer is zodat ik verder kan…thanx , zo zijn de fotos direct zichtbaar :D
[img]
Uploaded with ImageShack.us
[img]Uploaded with ImageShack.us
[img]Uploaded with ImageShack.us
ik heb een dissel aan de kadett gelast, aan een oude vooras.
zoi kan ik de kadett achter de aUTO meenemen naar het werk om de dorpels te puntlassen en nog het een en tander af te werken.ik heb met afbijt de grootste delen geporobeert blank te maken,
ik wil de auto laten stralen , maar grote vlakke delen kunnen ze krom stralen, vandaar dat ik ze zelf kaal probeer te makenleepu is ook weer aan de gang zie ik.
ben benieuwd hoe dit afloopt ,success ;)
epoxy primer is het beste, dat trekt ook een beetje in het staal,
of ijzermeni, maakt niet zoveel uit als je de binnenzijde goed tectyleerd.
nondeju jullie zijn goed bezig geweest, ziet er super uit.
en dat op vrij korte termijn, dit heeft geen jaar gekost wel?heey das toevallig,
het is niet 100% een originele kleur,origineel is het 2K lak metallic.
maar doormiddel van een kleur meet apparraat is de originele kleur heel goed naa te bootsen in een modern watergedragen lak systeem, hierbij wordt wel gebruik gemaakt van blankelak, waardoor de de lak een vele mooiere glans heeft.helaas heeft niet iedereen thuis zo’n mooie hobbie schuur.
maar de aanhouder wint , als je maar geduld hebt en regelmatig zoekt en misschien een beetje geluk hebt , kom je vaneigens wel een mooie hobbie ruimte tegen voor niet al te veel geld.dan gaa ik weer ff aan de slag , nog wat deuken en oneffenheden eruit spotterren…
@ blackdevil
ik heb een lasapparaat van het merk tico 50 – 250A , 380V
deze kwam ik toevallig tegen ,het was een inruilapparaat dat op een school heeft gestaan.
ze zeggen dat krachtstroom fijner last ,maar ik las ook wel eens met een 170A op 220v, dat last voor plaatwerk ook prima.
ik heb mezelfbij las zaken(gereedschap winkels) eerst laten adviseren.
@imagine
ik heb in het begin geroepen dat ik sevenum wel zou halen ,maar dat was wel erg overmoedig gedacht.
de motivatie lag niet altijd even hoog om er iedere week aan te werken en ik heb tussendoor meerdere projecten gehad en ik heb een crossauto gemaakt voor een plaatselijk evenement , die ik vervolgens spectaculair af heb geschreven.bedankt voor de leuke reacties, hier weer een klein updatje:
zo vanavond bezig geweest met de plaatwerkdelen afhangen,
het past allemaal al vrij regelijk.
en voor de motivatie even de wielen er los ondergezet:P
13 augustus 2011 om 19:02 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446381het wordt wederom een dik apparaat hans :thumb
ziet er chique uit , netjes gedaan :thumb
zo weer het teen en tander aan de kadett gedaan , het laswerk is nu voor 99,5% klaar.
alleen nog een klein gaatje in de bodem en bij de kofferklep rubber een hoekje.
de bodem is helemaal bitume/ steenslag laag vrij gemaakt en de kitresten zijn ook verwijdert.
dus de auto weer vlak gezet op bokken en nu begonnen met de deuren afhangen en straks schermen . motorkap etc.
dan de dorpels nog puntlassen op het werk, en dan issie klaar voor de straler.wegens omstandigheden ,lang niks aan de kadett kunnen doen ,maar nu ben ik weer vollop bezig.
ik post meteen ff wat fotos van het werk dat ik alweer heb verricht, de binnekant van de rechter dorpel , wielkuip vernieuwd etc.binnezijde dorpel behandels met meni,
het plan is nou om de dorpels weer terug te puntlassen zoals origineel, dus dan moet de koets even mee naar het werk, na nog wat kleine laswerkzaamheden ,kan de koets naar de straler
[rquote=1916314&tid=124980&author=Hulkie]hahahahahah oke. wie was jij dan?
met dat honda/suzukitje?? samen met je meid??of met welke auto was je dan??
was maar even komen aanlopen, want ik heb geen
blauw coupetje gezien[/rquote]nee ik was met een paar kammeraden, in een rooi Bmwtje 316 compact.
de blauwe coupe hoop ik in juni bij de straler te hebben, wanneer deze terug komt zal het snel gaan en hopelijk kan ik dan dit jaar nog wat meetings mee pakken, dus wellicht tot ziens.groeten tom
mooi ding joh, ik had het vrijdagavond rond een uur of 10 nog gespot in de MC drive in best;)
waar vind je nog zon auto in zon goede staat, daar is lang niet mee op de weg geweest denk ik.
als er de zelfde lak op zit als c kadettjes uit antwerpen, dan vliegt de lak er met afbijt vanaf, en je beschadigt minder als met schuren.maargoed , jij bent goed bezig, record c coupe is ook echt een pracht wagen :P
zo door alle drukte toch nog even wat vrije uurtjes gevonden, en nou zag ik van de week toen ik bij ons op het werk was dat er een super dikke gele sedan met uitgelaste sr wieltjes en voor verlaagt achter stond, van iemand die hem al uit de winterstalling had gehaald. deze heb ik even staan bewonderen en het begon weer te kriebellen dus was ik die avond meteen weer aan de slag gegaan.
de dorpel wielrand een a stijl rechts heb ik eruit gelepen en de baksteunen heb ik verlast en de tunnel een beetje uitgeklopt zodat ik een fatsoenlijke baksteun kan maken.
de speunen dienen nog verder afgelast te worden etc ,maar zo komt het al een heel stuk mooier uit :P -
AuteurBerichten