Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ah, vandaar!
@klopper; hoe bedoel je dat precies? Werkt hij bij Motorhuis? Thanks hè
Niemand een idee?
Zo maar beginnen dingen te vervangen lijkt me ook zo wat… Thanks alvast!Haha, oops zie het nu pas.. zal die link even weghalen voor ik voor verwarring zorg….
Dit helpt misschien:
-edit- geen foutieve link meer
+1 voor krukassensor; mijne is met dezelfde symptomen een week of 4 geleden vervangen; probleem opgelost.
Het geluid komt igg ergens aan de achterzijde/bovenop de kop vandaan. Om het moment dat je het geluid hoort, zie je iets achter de gashevel heen en weer gaan [1x]. Daar komt ook ongeveer het geluid vandaan. Omcirkelde onderdeel bedoel ik:
Zoals te zien in dit filmpje: [youtube:2gtsm1un]http://www.youtube.com/watch?v=Wq3SMoybZJA&list=HL1355771143&feature=mh_lolz[/youtube:2gtsm1un]
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Kan het de stappenmotor zijn die het geluid maakt?
Zsm heeft even geduurd…
Hier een videootje:[youtube:2f8jvxqt]http://www.youtube.com/watch?v=Wq3SMoybZJA&list=HL1355771143&feature=mh_lolz[/youtube:2f8jvxqt]
Ik had last van soortgelijke problemen… krukassensor is toen vervangen, waarna het bij mij volledig opgelost was. Komt bij jou ook goed ;)
Klinkt voor mij idd als iets dat stopt met draaien en daarbij aanloopt [toon wordt steeds lager].
Ga igg zsm ff luisteren in de motorruimteBij mij komt het zowel voor met gedraaid stuur als recht. Ik rij bijvoorbeeld elke ochtend bij mijn werk een slagboom door. Raampje open, kaartje voor de lezer, en als ik dan weer doorrij hoor ik het meestal, op het moment dat de auto in beweging komt [koppeling half of helemaal opgekomen durf ik niet te zeggen].
Enige andere moment waarop ik het hoor is bij het afzetten van de motor.
Misschien komt het vaker voor, maar bij de eerste situatie heb ik mn raampje open, en bij de tweede is de motor inmiddels stil, en hoor ik dit geluid als allerlaatste. Het zou dus kunnen dat het vaker voorkomt maar ik het dan gewoon niet hoor…Tamiya heeft ook een x12xe; zijn er dingen die typisch zijn voor deze motor?
Thanks!
Ter info & wellicht nuttig voor anderen; corsa is uitgelezen, en nokkenassensor blijkt kapot. Deze is vervangen, en probleem lijkt vooralsnog weg te zijn. Dit is overigens ook het eerste waar de werkplaatschef gisteren telefonisch mee kwam.
Iedereen thanks voor het meedenken!
Gaat vanmiddag naar de garage ok uit te laten lezen; post wel weer bij nieuws. Thanks!
Dank voor je reply,
erg=egr neem ik aan? Die zou eigenlijk middels een software update bij de dealer buiten spel gezet moeten zijn een tijdje geleden, of ik heb ze verkeerd begrepen…
Behalve vervangen op een of andere manier achter te komen of het de stappenmotor zou kunnen zijn?Kwam zelf trouwens via wat googlen op bdp/krukassensor uit; does that make sense?
Thanks!
Zat meer te denken aan conische voor lm & bolconische voor staal wat je bij andere merken wel ziet?
Thanks!eheh, is ook een optie…
Ben alleen benieuwd waarom het eerst parima werkte, en nu niet meer… lijkt me dat er dan toch iets versleten is, niet?Even een update:
omdat ik erachter kwam dat voor het demonteren / monteren van het mechaniek toch echt de auto omhoog moest, toch maar niet aan de slag gegaan met bovenstaand revisiesetje, maar gelijk het hele mechaniek vervangen.
Tot nu toe alleen een klein proefritje mee gemaakt, dus wellicht komen er nog nieuwe inzichten uit de dagelijkse praktijk, maar het lijkt erop alsof ik nog niet helemaal van de problemen af ben….
Pook voelt iets strakker aan, terugschakelen gaat wat makkelijk, maar bv bij het opschakelen naar 3 duw ik nog regelmatig tegen een blokkade aan. Ik moet de pook echt omhoog duwen, naar het midden laten schieten, en dan pas richting 3 “duwen”. Anders blijft hij halverwege steken.
Eerst kon ik ‘m vanuit z’n 2 gewoon van me af duwen, dan zocht hij zelf z’n weg de 3 in…?
Ook voelt terugschakelen vanuit 4 alsof ik de pook over allerlei “hobbeltjes” duw.Iemand nog tips?
Aanvulling: vriendin kwam net aanzetten met een stapel bonnen, hierop staat oa dat in 2008 de olie voor 5w30 ververst is; is het dan toch onverstandig dit nu te vervangen voor 5w40 half synthetisch??
Ik hoor het graag :)
Om het toch maar “zeker” te weten, heb ik vanochtend de Opel dealer gebeld die bij de verversing van 2008 in ‘t boekje gestempeld had; monteur zei: doe er 5w40 half syntheet in, dus dat heb ik besteld…
De Haynes service manual zegt 5w40 of 10w40. Wat is waarheid?Opletten met vol/half synth in de zin van niet de een na de ander gebruiken? Heb geen flauw idee wat er nu in zit, namelijk.. Maar als dat idd 5w40 is, zal dat toch wel volsynthetisch zijn?
thanks!Excuus dat ik zo eigenwijs overkom – ben ik in het echt helaas ook
Heb igg onderstaande besteld. Zal die dus sowieso eerst maar eens monteren en dan zien we wel weer verder!
ik heb zojuist de tijd gevonden even op mn gemak onder de motorkap rond te loeren:
– schakelmechaniek zit wel wat speling op, maar er rammelt nergens iets en er is geen pen doormidden
ik moet bekennen dat ik ook niet helemaal snap hoe het hier aan kan liggen aangezien ik alleen tegen een “blokkade” aan zit te duwen bij een bepaalde snelheid; bij stilstand gaat ie zonder moeite in alle versnellingen?– versnellingsbak zit voldoende olie in, vond wel wat metaalpoeder op de magneet, zeg een 1,5mm dik laagje.
– heb je instructies om te kijken of je de versnelling hoort “knarsen” bij schakelen naar de achteruit gevolgd, en verrek: nadat ik eerder deze week niets bijzonders had gehoord toen ik dit deed na een rit van 30min naar mn werk, vandaag nog even geprobeerd & met warme motor hoor je ‘m heel even knarsen bij het inschakelen van de achteruit.
Het is dus de koppeling?
Hoe ontstaat een “plakkende” koppeling & belangrijker, hoe kom ik er weer vanaf? Compleet vervangen? Enig idee van de kosten?Thanks alvast!
Bedankt voor het snelle antwoord!
Koppelingspedaal staat iets lager dan het rempedaal, dus had ‘m voor de zekerheid zo gezet dat ie pas hoog oppakte, maar dat maakte voor het schakelgedrag niets uit. Is er een manier op de koppeling als boosdoener uit te sluiten?
Schakelmechanisme ga ik nog eens uitgebreider bekijken! -
AuteurBerichten