Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er is in elk geval geen inbus te vinden. Is trouwens een astra G caravan Sport 2.0 16V uit ’98. Maar zou idd gewoon een torx dopsleutel kunnen zijn? Ik dacht dat Torx de engelse benaming was.
Misschien dat je je schoonmoeder even langs kunt sturen…
Denk idd ook dat de radiateur uitbouwen eenvoudiger is en zoals eerder idd al is genoemd met een linkse tap en dan draai je het boutje er hopelijk zo uit.
Tsja, misschien is de kop eraf halen wel het beste, want dan kun je idd de bouten er beter uithalen.
Heeft iemand ervaring met een kop eraf halen van de Astra? Ik heb meer ervaring met diesels…
Ik zal een nieuwe koppakking moeten steken. Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?Het gaat overigens om een astra station G, 2ltr 16v uit ’98
Vandaag even wat meer tijd genomen om de oorzaak te vinden en idd… een gescheurd spruitstuk en twee bevestigingsbouten die missen. Helaas zijn de bouten afgebroken en zitten ze lekker vast in het blok. Dat wordt dus uitboren. En aangezien je er niet zo makkelijk bijkomt met de boor, zal er denk ik het een en ander uitgebouwd moeten worden. In elk geval bedankt voor de adviezen!
Dat werpt weer nieuw licht op de zaak en zal het eens uitzoeken. Bedankt
Heb je helemaal gelijk in dat je uitlaatgassen niet direct hoeft te zien, dat maakt het ook wat lastiger om te zoeken.
Die secundaire lucht pomp, waar bevindt deze zich? Ik ken alleen de primaire van de aanjager (achter het handschoenenkastje). En waar kan ik die vacuum slang vinden?
Wat ik wel vreemd vindt is dat het geen verschil maakt qua geur of de motorkap open of dicht is. Je zou verwachten dat de geur minder is als de motorkap open is, vanwege de beluchting.
Recirculatieklep is dicht en het vreemde is dat je het echt goed kunt ruiken direct na het starten. Vraag me dan ook af waar de aanjager dit aan kan zuigen, buiten de normale ventilatieroosters.
Ik kan niet direct iets vinden wat de geur veroorzaakt, maar zal sowieso ergens onder de motorkap een kleine uitlaatgassen lek zitten. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat die geur zo duidelijk te ruiken is door de aanjager. Er zit namelijk een rubberen seal tussen de motorkap en het aanzuigpunt van de aanjager. Dus al zou je een lek hebben in de motorruimte, waarom komt het dan de aanjager in?
Nee, het is geen brandstof. Het is duidelijk de geur van uitlaatgassen.
Ik ben er al achter, het is de servo van de stuurbekrachtiging. Weten we dat ook weer!
Het is niet de recirculatieklep, want die heb ik net nagekeken en het motortje was kapot, dus die doet niets. Zou het dan die deels geregelde kleppen van de circulatie van de a/c kunnen zijn. Deze staat echter wel uit. Nog andere opties?
Had ik al bekeken en was kurkdroog.
Nee, hij heeft geen ECC. Wel airco, maar die stond niet aan.
Het gaat om de G.
Bedankt voor alle info en heb er zeker wat aan gehad! Heb net naar de klep gekeken en idd zoals verwacht blijft de klep open staan. Ik heb het koppelstangetje even tijdelijk losgehaald en heb de klep dichtgezet en vastgetaped. Nu even op zoek naar een nieuw motortje voor de bediening en dan hoop ik dat het euvel verholpen is. Kan evt. ook nog de aansturing zijn… In elk geval geen last meer van beslagen ramen.
Interieur filter ook gelijk even bekeken en was droog en schoon op een paar blaadjes na.Het gaat om een Astra Sation 2.0 16V uit 2e helft ’98.
Die recirculatieklep, kan ik daar makkelijk bij en waar zit deze precies? Hoe kan ik hem vast zetten, zodat ik in elk geval voorlopig niet met beslagen ramen hoef te rijden. -
AuteurBerichten