Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
clutch cilinder is nu vervangen, overigens zagen leidingen er goed uit, systeem tijdje op druk gezet met pedaal ingedrukt(stok) geen lekkage meer opgemerkt…
mja goed, na dit probleem te hebben opgelost kan ik nu eens naar mn cruise control zien die niet meer werkt, maandag tech2 eropklopt, maar ikzelf heb het ook voorgehad zonder sleurhut eraan :D
@ yzf1kr: ik heb toch graag dat de wagen in orde is en dat ik geen rekening hoef te houden met mijn eventueele rijstijl
onluchting verstopt lijkt me gek, want heb al vaak nieuwe tanks gestoken en wels voorgehad dat onluchtingsdarm gekneld zat maar dit merk je direct vanaf je nog maar begint met tanken (pomp valt steeds uit door dat benzine/diesel opklimt –> lucht die niet weg kan) en niet door het feit dat je er niet voldoende kan indoen.
nu moet ik wel zeggen dat ik nog geen vec tank ervanonder heb gehaald, maar lijkt me raar@ sw_reijnders klopt je kan altijd pech hebben, maar is niet mn eerste auto wel mn 1ste auto met zoveel probs
en kan u nml vertellen dat ook bij ford zo een cilindertje heel wat meer kost nml 146€ incl garagekorting dus voor opel is dat heel wat minder ( grotere productie, lager prijs mss hehe )
overigens is bmw zowat het merk dat het minst last heeft van die egr ziekte
maar goed ikzelf heb voor opel gekozen voor het estetische aspect aan de vec en de compleetheid van deze wagen, en op aanraden van een familielid die voor het toenmalige opel antwerpen werkte, heeft die zijn vet al gehad zeg hehe
ook zien we in onze onafhankelijke garage toch wel vrij veel opel langskomen.
maar goed het is alvast leuker werken aan opel dan aan een franse wagen.vuil minder? als je ziet hoe je brandstoffilter er soms uitziet zou je verschieten…
heb zonet mijn clutch cylindertje afgehaald, vrijdagmiddag plaats ik em
1 ding staat vast en dat is dat het mn eerste en laatste opel is, een plezier voor aan te werken maar doe het toch liever niet te veel bij mn eigen wagen hehe
kan zijn dat de vlotter geen correcte aanduiding geeft waardoor het lijkt alsof hij leeg is terwijl het niet zo is
je hebt nog steeds een brandstoffilter welke dan wel rapper vuil komt bij leegrijden.
zoals ik reeds dacht was het idd het koppelingspompje dat lekte, heel minimaal welliswaar…
en ikzelf heb nu net geen 100.000 op vectra staan en heb het ook 2x gehad nooit de tijd genomen om eens kijkje te nemen en dat voor een mecanicien heheach goed hetgeen je kan doen om het zeker te weten is eventjes onder het dashboard kijken (best ff plaat eraf) naar het cylindertje aan de pedaal je zal meteen merken of deze al dan niet nat zal staan. (zoals in mijn geval)
andere mogelijkheid is ff kijken naar de versnelingsbak volg de leidingen, en daar waar de ontluchtingsnippel zich bevindt zit de andere(zwart kleur/plastic).ook zou je de remolie moeten zien dalen op lange termijn dan wel, want zoals ik reeds zei is het heel minimaal de lekkage.
het enige spijtige eraan is dat het vrij veel werk met zich zal meebrengen, abs etc zit ervoor
kostprijsvan het stuk:89€ zonder btw en zonder garagekorting ( aangezien die korting meer is dan de btw valt dit dus heel goed mee )succes
ik denk eerder de cylinder aan de koppelingspedaal, als deze lichtjes lekt blijft de pedaal in, dit komt voornamelijk voor bij file rijden dan is de koppelingspedaal nml lange/langere tijd ingedrukt.
heb cylinder reeds bekeken en staat nat…
ikzelf heb vec C en nu 2 maal hetzelfde probleem gehad, kga hem deze week nogs bekijken op het werk, waar ik hem dan ook meteen eens kan uitlezen? ik hou jullie op de hoogtebest wel veel geld voor een accessoire toch…
dacht eerst dat je bedoelde dat er een verschil was met de stekkerhulzen…
bedankt voor de toelichting, maar het zijn wel degelijk 2 ronde aansluitingen
@ yzf1kr: wat bedoel je juist met de aansluiting?
als ik me niet vergis stond er in mijn onderhoudsboekje ( in mijn geval 1.9d 100pk ) dat hij vervangen moet worden op 120.000km
je moet enkel een aantal gaten boren vanuit je koffer deze zijn overplakt met een bitumenstickertje en voor de aansluiting zit je links achteraan aan de wagen met een canbus module die je er gewoon inklikt.
dit met de trekhaken van gdw!
met een 100pk moet er dan al heel wat bijkomen dus dat zal niet het geval zijn hehe
ikzelf heb een 1.9 100pk vectra c
beetje weinig maar was verzekeringskwestie na een total loss hehenu 14aug laat ik hem opfokken, maar tot hoeveel mag ik dan gaan? volgens hetgeen ik hieruit versta heb ik dus een M32 bak…
ik heb al chippers/tuners gevonden die deze tot 50pk extra kunnen geven is dit wel aan te raden?ikzelf heb een vectra c 1.9 100pk en deze gaat men in de garage dmv een andere chassisnmr er ff in te stekken opfokken zou me 30pk moeten opleveren
14augustus gaat hij binnen.was zoals ik dacht de vacuumleiding van turbo die stuk was, net vervangen en alles weer normaal.
heb fouten laten uitlezen, en sofware van de wagen laten updaten en dit scheelt nu 1l in verbruik!14augustus laat ik software aanpassen, en zou me 30pk extra moeten geven
[EDIT] de wagen heeft eigenlijk nog nooit een waarschuwing gegeven op het dashboard ook niet voor een onderhoud en dergelijke, merkwaardig…
was tot op ongeveer 3000toeren dat de wagen niet meer optrekt.
denk dat ik het reeds heb gevonden, een vacuumleiding is gescheurd… ik hou jullie op de hoogtealvast bedankt voor de snelle reply
-
AuteurBerichten