Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ Folky : Ik ben zelf van Landgraaf. Auto staat op het moment in Heerlen. Had je intresse om er naar te kijken ?
@ Kadet : Ik heb die temp sensor wat voorop de motor zit al vervangen door een nieuwe. En volgens de monteur zou hij met een kapotte sensor bij de krukkenas juist ook niet vonken. Ik ben geen monteur dus ik weet het echt niet.
Ik zit zelf in het autotransport wereldje en iedere dealer van opel waar ik kom vertellen mij eigenlijk dezelfde dingen. Meestal ind die sensor en anders iets met de stuurcomputer. Het moet in ieder geval iets electronisch zijn, want de motor is echt niet kapot. die loopt ( Als die loopt ) echt super.Zaterdag ga ik sowieso zelf ook nog maar eens kijken of ik toch iets van een kabel bij de sensors doorheb of zo. Weet trouwens nog steeds niet waar die geel/zwarte kabel van is die naar de computer gaat. Die bungelt ook maar los, maar hij is ontbloot dus lijkt mij dat die ergens hoort te connecten.
Als er iemand zin en tijd heeft om eens een kijkje te nemen, hoef je het maar te laten weten. Geef ik mijn nummer wel even of zo.Groetjes Tim.
Hey Vinci, ja is een c20xe. Ik denk inderdaad ook dat het daar iets mee te maken heeft. Zal het aan de monteur doorgeven dat die dat ook maar eens goed gaat doormeten. Heb alleen niet zo een schema of zo. Maar dat komt wel goed. Word er een beetje moe van nu. Kost alleen maar geld op dit moment en ik rij er niet eens mee haha. Hou jullie op de hoogte.
Groet tim.
Ik heb mijn corsa al ruim 7 weken stilstaan met hetzelfde probleem ongeveer. Alleen heb ik denk ik toch een ander probleem eraan.
Ik heb de bobine, bougies, kabels, filters, vonkversterkergevalletje ( klein vierkant kastje rechtsvoor naast verdelerkap ) allemaal al vervangen. Nog steeds niet lopen.
Wat we wel bereikt hebben is dat hij weer vonkt. Dat deed de mijne op een gegeven moment ook niet meer.
Het probleem wat er nu speelt is dit >> De cilinders lopen letterlijk vol met benzine en er komt gewoon geen fatsoendelijke ontsteking. Deze morgen nog maar eens gekeken na dat hij droog was om te zien of hij toch aanwou, maar nee. Alleen maar benzine in de cilkinders. Monteur heeft ook gewoon geen idee wat het nu nog kan zijn. Alles zou het moeten doen, alles is doorgemeten en wat kapot zou kunnen zijn is vervangen door nieuwe danwel niet onderdelen van andere gsi’s.
Wat me wel opviel is dat ik 2 gele kabels uit mijn dash rechts voor zie komen die samen met nog wat andere kabels naar mijn computer gaan. De kabel die helemaal geel is zit vast aan een bruine met nog wat andere in een kroonsteentje, maar die andere gele kabel met een zwarte lijn erin hangt los. Hij is niet geknipt, dus je ziet dat die ergens op moet. Iemand enig idee op welke kabel deze zou moeten samenkomen ?
Ik ben echt ten einde raad en sta gewoon op het punt om hem of naar de sloop te brengen of hem in onderdelen te verkopen.Ik hoop op nuttige reacties om mijn corsa’tje weer aan het rijden te krijgen.
Alvast bedankt, Tim.
nee, dit is een 2.0 16v. Is dat gewoon hetzelfde met die vaccum leidingen ?
Ik woon zelf in brunssum noord. Word helemaal gestoord van die wagen. Vorige maand nieuwe bougies, nieuwe kleppendekselpakking, nieuwe kabels..kleine beurt. En nu dit. Probleem is gewoon dat ik de geschiedenis niet ken van het ding, dus ik heb gewoon geen idee wat er allemaal met die motor aan de hand is of is geweest. En ik ben nu niet echt bepaald een eersteklas monteur hahaha.
Inlaatpakking >> je bedoelt waar de uitlaat op de motor komt toch ? zie hier geen zwarte aanslag.
Als je iets weet of zo..je bent welkom ;)
10 februari 2011 om 10:14 In reactie op: uitslaan als ik de koppeling intrap onder het rijden #17811658Het verbaast mij om te horen van verschillende monteurs hoeveel verschillnde dingen het kunnen zijn. Je hoort dingen waarvan je nog niet eens wist dat ze op je auto zaten. Maar Nick, de jouwe had ik nog niet gehoord. Denk dat ik inderdaad maar eens de slangen eerst zelf ga nakijken voordat ik hem naar de monteur breng. En inderdaad Kenneth, het is zeker een raadsel, want ik heb toch wel wat auto’s gehad, maar dit nog nooit meegemaakt. Je merkt en hoort dat de motor wel zijn vermogen heeft, maar iets is hem aan het tegenhouden. Het hoort zich aan als verzuipen of inderdaad iets met valse lucht dat zijn mengsle niet in orde is. Even goed gaan neuzen vandaag.
9 februari 2011 om 19:59 In reactie op: uitslaan als ik de koppeling intrap onder het rijden #17811655Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Mijn wagen stotterd nu heel erg tijdens het rijden >> als ik het gas inhoud is het net een hobbelpaard zeg maar. Dan gaat die..dan weer niet..dan weer wel..enz enz. Als ik dan gas loslaat en weer intrap is het alsof hij verzuipt en wil hij uitvallen. Als ik dan terugschakel en hem de toeren in haal gaat die weer. Op een stoplicht afrijden wil die ook uitvallen. Maar enige verschil is dat dit een 2.0 liter 16v is. Kan dit hetzelfde zijn ? zoniet >> iemand een idee wat het is ? brandstofpomp ? module ? eventueel stappenmotor ? weet niet of een corsa deze heeft haha.
Al met al is het toch echt je eigen keuze ;) Over smaken valt niet te twisten. Zoals al meer zeggen hier is hij voor shows e.d. erg mooi, maar voor dagelijks gebruik ga je er denk ik wel problemen mee krijgen. En voor dat geld heb je zoooooooo veel andere mooie auto’s. Vind het gewoon erg duur voor een B-corsa. Want laten we eerlijk zijn >> het is en blijft een B. Wat je er ook aan doet.
Wat je ook doet, succes ermee ;)Bedankt voor de reacties mensen. Vandaag was ik beetje bijtijds klaar met werken dus kon even aan de gang met de corsa. Eerst eens goed kijken of ik schade van een marter zag. Aan de onderkant zag ijk inderdaad iets hangen, maar bleek gewoon een omhulsel van een heel lullig dun kabeltje te zijn. Deze losgetrokken en ingespoten met wd40. Verder alle bougies nagelopen en zag er goed uit. Vonken deed die ( hadden we al gecheckt ). Toen maar eens de kabels losgetrokken en goed ingespoten wederom met wd40. Alles netjes terugerop en maar eens gekeken of hij misschien zin had. Warempel, hij sloeg aan. Maar liep op 3 pitten. Kabels nagelopen en bij ene veranderde er niets aan de motor. Dus die deed het niet. Goed gekeken naar hoe de kabels liepen en maar eens omgewisseld met ene waarvan ik dacht dat die verkeerd zat. Starten…en hij loopt nu dus gewoon als een tiet.
Wat het ook is/was, het is weg.
origineel gepost door lambo452
nee dit was m ook niet …. was er eentje met smoke achterlichten en de lampjes waren wit…. dus niet zoals jij je achterlichten hebt… en jij hebt vebrede wielranden erop zitten en die zaten er ook niet op… en zelfs geen gecleande achterklep…als t de jouwe had geweest had ik me dat zeker herinnert..:wub
Ik denk dat ik dat geweest ben dan ^^ kan me alleen niet herinneren dat ik een corsa met daylight verlichting als een bezetene ingehaald heb. Rijd een donkerpaarse b corsa 2.0 met dubbele remus en erg brede steffan velgjes eronder. Lampjes zijn rood, maar zijn volgens mij geverfd of zoiets. :cool: ben ze al aan het vervangen vanaf dat ik hem heb haha. Vergeet het alleen iedere x.
Excuses als ik je voorbij geraasd ben als een aso. Is normaal gesproken niet mijn ding.Effe iets compleet anders >> nu er toch hier een topic over radio’s is, Die connector waar alle kabeltjes inzitten en die je zo op de radio aansluit. Hoe krijg je die kabeletjes uit de connector ? Ik kan iets uit de connector trekken die zoals ik het zie de kabels zou moeten tegenhouden om uit de connector los te komen. Nu denk ik dan dat als je dat verwijderd je de kabels eruit kan trekken. Niet dus. Zit nog steeds muurvast. Voordat ik de kabels kapottrek enig idee of ik nog een handeling moet doen om zo een kabeltje eruit te krijgen en om te wisselen met een andere kabel ?
Zeg nu zelf >> Die tweede foto is toch veel geiler ;)
Mijn persoonlijke smaak zou dan eerder uitgaan naar de Zilveren velg. Gewoon omdat ik dat zelf strakker vind. Zwarte velgen moet echt bij een auto passen vind ik. En ik vind een Corsa B die zelf niet al te extreem is gewoon mooier met zilver eronder.
Mijn mening uiteraard ;)Voor zover ik weet heeft hij gereden en toen hij bij de handelaar kwam stond hij er pas 1` dag.
Er is me nu nog iets opgevallen : Hij gooit witte rook eruit. Tuurlijk, het is wat kouder nu en ja, dan is dat normaal. Maar de geur stinkt behoorlijk wat eraf komt. meest aanwezige geur is benzine, maar het is een mengsel van waar je gewoon ter plekke koppijn van krijgt als je er aan ruikt. Afstelling niet goed of zo ?
Update :
Bougie stukjes eruit gekregen. :wors:wors
Even op en naar naar de autoshop en nieuwe kabels, bougies en bouten halen. Verder moet ik wel zeggen dat de motor er verdomd schoon uitziet van binnen dus dat was dan positief. Ook zag ik aan de pakking dat er her en der scheuren in zaten, dus wie het ook erop gezet heeft, die heeft duidelijk dommemans kracht gebruikt voor die boutjes en de bougies. Heb veel auto’s gehad, veel onderhoud gedaan, maar als een bougiesleutel afbreekt bij het losdraaien van een bougie, weet je dat het niet goed gedaan is haha.
Update :
Het vliegertje dat er niks verkeerds kon gaan is bij mij helaas niet opgegaan. Schijnbaar heeft de vorige eigenaar echt waardeloos onderhoud gepleegd.
Dit is er gebeurd tijdens het verwijderen :2 bouten van het deksel gewoon afgebroken.
2 bougies compleet doormidden, omdat ze niet meer losgaan en een bougiekabel in 100 stukjes vanwege poreus.Ik heb geen enkel idee hoe ik in godsnaam nu die 2 afgebroken bougies eruit krijg. De sleutel voor de bougies draait door omdat de hoekjes doorgedraaid zijn.
Echt een lekkere Kl*tezooi :argueIemand suggesties ?
Gelukkig valt het wel mee met de oliezooi, want sinds ik zag dat hij olie eruit gooide maak ik iedere week de motor schoon. Ik heb een hekel aan achterstallig onderhoud, olie op een motor en dat soort troep. Was daarom wel een beetje aan het balen dat toen ik hem kocht hij super schoon was ( bij nader inzien misschien te schoon ) en dat ik toen hij weg was voor een kleine beurt ik toch wel de mededeling kreeg van de monteurs dat er wel het 1 en ander aan moest gebeuren. Kleine dingen, maar toch. Toch jammer dat bij een verkoop er altijd mooi weer gespeeld word en zodra de koop rond is zo een scharrelaar/handelaar niets meer van je wilt weten.
Maar goed, gelukkig hebben we dit forum en mensen die wel weten waar ze het over hebben ;)
Nou, hij zweet behoooorlijk op het moment bij de pakking. Was gister bij de dealer voor die pakking, maar natuurlijk eerst even iemand laten kijken voordat ik iets koop en het dat niet is. Kap open en vrijwel meteen zei die : ‘ duidelijk verhaal toch, zeker de pakking ‘. Hij ‘ verbruikt’ nu gewoon een dikke liter olie op een tijd van 2 weken. Als hij goed warm is ruik je gewoon de verbrande olie op de uitlaat, zo lek is die. Morgen nieuwe erin en maar hopen dat het dan ook echt alleen maar die pakking is.
Ja, dat had ik al teruggevonden in dat topic waar gesproken werd over nat of droog de pakking er tussen doen. Ik doe hem gewoon droog. Heb wel vloeibare pakking hier liggen, maar ik bedoel : de originele pakking zou toch zonder extra pakking zijn werk moeten doen of niet ?
Gewoon lekker handvast aandraaien ;)
Ah ok, super. Bedankt voor de snelle reactie. Morgen maar eens knutselen.
28 september 2010 om 15:14 In reactie op: Powerfilter / airintake systeem gezocht voor Corsa B 1.4i bj #17732602Ik heb nu op mijn 2.0 16v corsa eig helemaal niets buiten een remus eindemper. En het geluid is formidabel. Zo met normaal rijden eig gewoon standaard geluid en zodra je dan gas induwt komt er een mooie diepe brul uit. Precies goed. Heb er zelfs gewoon nog een nieuwe tussendemper onder gegooid aantal weken terug.
Had toen ik hem kocht een rechte pijp plus sebring einddemper onder hangen, maar dat was gewoon geen fijn geluid. Meer richting knetterpotgeluid.Was het maar alleen die schade, dan zou ik hem wel halen. Spiegel links en bumper achter zien er ook niet goed uit, maar word niet gezegd door hem. Vraag me af wat er nog meer aan scheelt.
:thumbup Was wel echt een gave wagen man ;)
Hey deze stond tijdje terug bij mij in de buurt!!!
Ben je ook van Kirchroa dan?
Was helemaal weg van die Steffan RS-jes wat er opzitten.
Áuto is als ‘n ruwe diamant, met wat technisch en optisch polijstwerk, heb je zeker ‘n vette bak:thumbupMvg TetSuo
Neej, ik kom zelf van Brunssum ;) Maar kan goed dat je me gespot hebt in kirchroa. En ja inderdaad, moet nog het een en ander aan gebeuren om hem weer mooi te krijgen. Op zich is ie niet lelijk, maar ik denk dat ik hem compleet laat spuiten. En daarnaast de motor en ophanging goed onderhanden nemen. Ligt erg laag bij de grond en dat heeft zijn nadelen in een land als NL waar je in iedere straat tegenwoorig tig drempels tegenkomt.
Greetzz tim.
Hij is inderdaad van 96, maar om hem zo als die nu is naar de rdw te brengen is weggegooid geld denk ik. Zijn een paar punten waar ze hem op afkeuren. Kijk >> ze hebben er wel een 2 liter ingelegd, maar het is niet af naar mijn mening. Eerste uitlaatgedeelte zit raar, tussen en einddemper heb ik vervangen want die waren gewoon rot. Verder klopt de stuurbekrachtiging niet ( leiding knalt er steeds vanaf, omdat de slang nergens door vastgehouden word ) en hij lekt ( ondanks nieuwe pakkingen ) olie bij de versnellingsbak. Dat eerst maar eens nakijken en dan ga ik eens denken over de rdw.
Voor de rest heb ik wel plezier aan hoor :D:DDankje blondi ;) De jouwe is ook zekerssss mooi :wub
-
AuteurBerichten