Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2010 om 09:23 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310015
ik begrijp het nog niet hellemaal
mijn 2.4 komt uit een omega A automaat ik wil die in mijn manta b leggen maar ik wil de 5 G-trach schakelhuis behouden
–Maar kan ik dan ook een 9′ (230mm) koppeling en het bij passende vliegwiel gebruiken?? (ja ,nee welke dan en waarom niet)–IK heb nog al een zware voet en een sportieve rijstijl
–En hoe zit dat dan met de pasbouten of de pas bussen die je moet laten draaien de ene zegt dat is niet nodig de andere zegt van wel ik wil niet dat het vliegwiel rond mijn oren vliegt
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen want ik ben al 5maand aan het kloten met mijn 2.4
timmy.de.swerts@telenet.beAndere zaken die een rol kunnen gaan spelen zijn:
– Stel de 2.4 komt uit een automaatversie en je wilt een Getrag schakelbak monteren dan zit er geen naaldlager achter in de krukas om de as van de versnellingsbak te ondersteunen, een vliegwiel van een 2.0 S of E kan gebruikt worden, de krukasbouten van een 2.0, 2.2…enz. passen zonder niet alleen de bouten van een 2.4 passen er in of CIH types (sommige OHC) na 1988, er bestaan bouten van en 2.4 met een P op kopse kant, dit is geen Pasbout, slechts een merkteken aangebracht door boutenfabrikant, een pasbout moet gemaakt worden, bij onderzoek is gebleken dat er geen passende bout is.
-krukasbouten van een automaatblok passen niet als je er een schakelbak achter wil zetten, de kop is namelijk te hoog, omgekeerd zou ik het niet aanraden om de krukasbouten voor de schakelbak op een automaat-as te gebruiken.
– voor het uitrichten van de koppelingsplaat kun je van een oude 4-bak de as afslijpen en daarmee de platen perfect recht voor het gat te krijgen.
. [/quote]4 februari 2010 om 09:12 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310014.
Andere zaken die een rol kunnen gaan spelen zijn:
– Stel de 2.4 komt uit een automaatversie en je wilt een Getrag schakelbak monteren dan zit er geen naaldlager achter in de krukas om de as van de versnellingsbak te ondersteunen, een vliegwiel van een 2.0 S of E kan gebruikt worden, de krukasbouten van een 2.0, 2.2…enz. passen zonder niet alleen de bouten van een 2.4 passen er in of CIH types (sommige OHC) na 1988, er bestaan bouten van en 2.4 met een P op kopse kant, dit is geen Pasbout, slechts een merkteken aangebracht door boutenfabrikant, een pasbout moet gemaakt worden, bij onderzoek is gebleken dat er geen passende bout is.
-krukasbouten van een automaatblok passen niet als je er een schakelbak achter wil zetten, de kop is namelijk te hoog, omgekeerd zou ik het niet aanraden om de krukasbouten voor de schakelbak op een automaat-as te gebruiken.
– voor het uitrichten van de koppelingsplaat kun je van een oude 4-bak de as afslijpen en daarmee de platen perfect recht voor het gat te krijgen.
. -
AuteurBerichten