Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het is idd een blauwe dkadett, ik weet niet of hij op marktplaats heeft gestaan, maar ik weet het echt niet meer wat hier het probleem van is :S we hebben alles geprobeerd van de benzine toevoer en niks helpt :(
zou je mij ook het wachtwoord kunnen sturen dan kan ik ook in de handboeken kijken :)
het rare is dat hij hetzelfde probleem blijft houden of ik nou met of zonder luchtmassameter rijd.
origineel gepost door sw16v
met wat voor tank jij jij onder je kadett dan????geen carb tank meer mag ik hopen??
er zit een tank van een 1.3s onder, zal dat zoveel verschil uitmaken dan? hier op het forum rijdt er ookiemand met een 1.3 tank op een c20xe en die doethet prima.
18 oktober 2009 om 12:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302083ik wil eigenlijk een nieuw project beginnen
corsa B 1.6 gsi swappen naar een c20xe
reden dat ik een corsa B gsi wil gebruiken is omdat ik wel de luxe binnen wil (lees elektrische ramen stuurbekrachtiging enz. )
nou heb ik al heel wat research gedaan over de swap maar het is beter om met jullie een lijstje op te stellen wat ik nou allemaal precies nodig heb voor de swap..
de bedoeling is het motorruim zo clean mogelijk wordt (wire tuck, trottle bodies enz.)ik wil gewoon eens weten wat heb ik puur nodig om zo’n swap te doen. vanuitgaande dat ik een mtech kit wil gebruiken.
verder heb ik als donor een d kadett met dus de c20xe en een volledig E kadett GSi onderstel met remmen., digidash.
wie kan mij helpen om het lijstje te gaan maken zodat ik een begin aan dit project kan gaan beginnen.
ervaring met swappen in het algemeen heb ik wel.
o.a me andere project auto s13 200sx met 1.8 turbo geswapt naar een r33 skyline motor.wie o wie is zo aardig mij t helpen met me winterproject? :P
het volgende weer gedaan: benzinedruk regelaar halve slag gedraaid: rijd hetzelfde
met of zonder lmm rijden- geen verbetering wel kwa stationair lopen, met lmm 500 toeren net niet uitvallen, zonder lmm 1000 toeren stationair.
brandstof retour weer geknepen- geen verbetering
lambda bekeken zie ik dat er met kroonsteentjes is gewerkt= fail!
zonder lambda rijden- geen verschil.
rest van de auto allemaal draden met kroonsteentjes verbonden= epic fail!conclusie= er is dus een hoop gekloot aan de auto, om dit weer goed en normaal te krijgen kan ik alles eruit gaan halen om alles netjes te maken, dus kan net zo goed een leuker project gaan beginnen en dat is het blok in een corsa B te zetten met trottle bodies.
nu zit ik met andersmans geknoei en dat brengt alleen maar meer problemen met zich mee.
ik ga wel opzoek naar een corsa b gsi 1.6 en daar zet ik de c20xe in. natuurlijk met een zo clean mogelijk motorruim :)
dan heb ik alles tenminste zelf gedaan en weet ik hoe alles zit.
ik ga maar eens wat info winnen over zo’n swap op het corsa gedeelte.
tis weer eens een leuk winter project :Pheb net gekeken, made in germany staat naar schutbord, de druk staat er ook op en die wijst ook naar schutbord. ik draai hem om en ik hoop dat er een wonder geschiedt.
lmm kan ik nog wel vervangen, alleen die zijn best wel prijzig dacht ik zo?
okee, hoe kan ik zie wanneer de drukregelaar goed zit?
of moet ik hem gewoon elke keer een kwartslag draaien en gaan rijden en dan hopen dat het over is ?
ik heb nu de tijd om het te proberen
die kan je toch maar op 1 manier erop zetten?
gaat geen lampje branden, niks :(
kan me echt niks meer bedenken wat dit vage probleem kan veroorzaken
we hebben geprobeerd:
andere injectoren- geen verbetering
c20letpomp- geen verbetering
zonder benzine filter- geen verbetering
nieuwe gasklep sensor- geen verbetering
nieuwe temp sensor- geen verbetering
luchtmassa meter schoongemaakt- geen verbetering
zonder luchtfiler- geen verbetering
nieuwe benzine drukregelaar- geen verbetering
zonder vacuumslang op de regelaar- geen verbetering
we dachten aan de tank, maar andere D kadettjes met dezelfde motor rijden prima op een 1.3 tank.ik weet het echt niet meer.
dat moet ik even nakijken,
wat upgrades zijn er voor bezinepompen van een d kadett?
dus met een upgrade pomp die buiten de tank zit?als iemand een link heeft waar ze dat verkopen kan ik alvast daarvoor kijken.
net weer een testrit gemaakt. het lijkt echt hopeloos
de auto valt gewoon dood als ik hem doortrek. zodra hij bij de 4000 toeren komt valt hij gewoon dood. en nu valt hij zelfs uit. bij een bocht naar recht valt hij meteen dood :Skan ik nog iets bij de tank nakijken?
ik word er echt hopeloos van…
sensor zelf heb ik al vervangen en dat hielp niks.
bedrading zag er goed uit. iemand die weet welke pins dat op de ecu zijn?
gasklep positiesensor vervangen.. maakte geen verschil.
ik kan 1 keer doortrekken tot 4000 toeren en dan valt hij helemaal stil tot 1000 toeren en kan ik weer stotterend optrekken.
wat mij opvalt als ik afsla naar rechts hij ook weer begint te stotteren.
net alsof hij de hele fuelrail leegtrekt en ik moet wachten op nieuwe toevoer :S
de brandstofdruk regelaar heb ik ook vervangen, en de retour helemaal knijpen geeft heel weinig verbetering.
wat nu?
als ik me gas heel klein beetje indruk klimt hij mooi omhoog in toeren tot hij in de powerband komt (ong 3500- 4000rpm) en dan gaat hij bokken en terugvallen.
gaskleppositiesensor is dus een optie.
tempsensor van kvs had ik ook al vervangen maar werkte ook niet.
-
AuteurBerichten