Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tankstation in Heeze, stond er een geparkeerd aan de zijkant. Zilver grijze.
Afgelopen weekend gezien in de aflevering van Mr. Bean (die waarin hij met z’n stoel op de auto zit, stuurt met touwtjes en gas geeft met een bezem):
D Kadett, Rekord ern een Chevette. Komen alle drie vrij kort na elkaar, vlak voordat hij de vrachtwagen in rijd :) .
http://www.youtube.com/watch?v=Zavsd6etz_Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
D kadett: 1:38
Rekord en Chevette: 1:54
Rekord: 2:07
Chevette nogmaals: 2:09.@voyageboy wrote:
ik vind hem zeker leuk met dat zwarte extra setje maarja dan plamuren en zorgen dat je de lak niet beschadigd….
wel was ik zelf niet voor de lampen in de grill gegaan maar voor de rest een knap wagentje :thumbupGT/E verbredingsset heb ik inmiddels alweer verkocht. Deze paste niet mooi ivm de Kamei voorspoiler. Bedankt voor je reactie :).
‘t Blauw is zeker mooi, alleen alle oppervlakkige roestpuntjes in de lak niet. Daardoor moet ik toch de hele auto spuiten nadat ik die puntjes opgeknapt heb.
@Cobus wrote:
Een hele goede vriend van mij mag ook graag knutselen en verbouwen,.
Deze gaf mij een tip om de koplampen in de oven te leggen op 50 a 65 graden.
Na 30 minuten even kijken of je de transparante kap los kan krijgen.
Zit hij nog wat vast dan nog even terug en na een kwartier weer proberen.
Ik ga het in het voorjaar ook doen bij de koplampen van mijn Zafira.Jup, heb ik zelf ook gedaan bij de lampen van m’n Supra. Ging best goed, alleen even goed in de gaten houden.
Vanochtend rond 7:15 een zilver / zwarte D-kadett tussen Geldrop en Heeze, bij de rotonde vooraan Heeze. Was zelf ook met m’n D kadett, Zwaaide nog, maar weet niet of je het gezien had ;)
Ok, tijd voor een update.
Afgelopen tijd een paar dingetjes gedaan aan de kadett. Het zal wel niet ieders smaak zijn en dat is prima, zolang we dat maar niet allemaal breed te hoeven uitmeten in de reacties hieronder ;). Zoals ik al eens had benoemd was ik op zoek naar een GT/E verbredingsset om ervoor te zorgen dat de breedte van de achtervelgen binnen de marges zouden vallen. Nou die heb ik gevonden en gepast:
Hierdoor zouden de velgen nét binnen de regels vallen, als ik de flares achter zo laag mogelijk zou monteren. Echter, door mijn voorspoiler, sluit de voorbumperlip niet aan op de wielranden voor, waardoor die randen ook weer niet zouden aansluiten op de sideskirt, etc. Dus die set is weer verkocht.
Toen een tijd gewoon zo rondgereden, en vervolgens toch maar de velgen er afgehaald, in de garage gelegd en de originele velgen terug eronder gezet. De velgen staan overigens te koop, zowel hier op het forum als op marktplaats (http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=55&t=151940). Ben nu opzoek naar ofwel minder brede velgen en eventueel 14″ GT velgen.
Vervolgens heb ik dit stuurtje gekocht en gemonteerd:
Stukken beter dan het grote en dunne originele stuur. Fijn klein en dik stuurtje.
Ook heb ik deze stoeltjes op de kop getikt:
Vervolgens is het interieur wat lichter gemaakt:
(En de voorste vloerbekleding ook verwijderd)De stoelen staan op een universele rails, dus dat was te proberen om zo rechtstreeks te monteren, maar dat ging dus mooi niet door. Opties waren om de stoelen op het frame te plaatsen van de originele stoelen, maar dat ging niet passen. Andere optie was om 2 balken in de auto te lassen en daar de stoel op te monteren. Dat is dus ook wat we gedaan hebben, met dit als resultaat:
En dat is dus zoals de vorderingen tot nu toe zijn.
Volgende plannen zijn om:
– De overige interieur delen, (hemeltje, deurpanelen etc.) te verwijderen. En te verkopen. (Zie marktplaats en hier op het forum. http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=94&t=162677)
– Nieuwe, minder brede en/of 14″ GT velgen te kopen, weer wit te spuiten en te monteren.
– De binnenkant eveneens wit te spuiten
– De buitenkant Matzwart te maken (Rollen of spuiten) Eventueel ook aan het kijken of Plastidip een optie is.
– Rolkooi kopen / lassen
– En dit:
:jerry
Wat me verder leuk lijkt, maar wat onwaarschijnlijk is, tenzij het toevallig op m’n pad zou komen:
2 Liter blokje en een schroefset.
28 februari 2012 om 14:18 In reactie op: 0,0 roest, helaas wel stuur aan de verkeerde kant #17998852@Vinci wrote:
Nou nou, dan toch liever een Supra ofzo…. 10X liever… tja, smaken verschillen….
:thumb Eens :P
27 februari 2012 om 08:04 In reactie op: 0,0 roest, helaas wel stuur aan de verkeerde kant #17998840‘t Stuur zit aan de goede kant, de pedalen zitten toch ook daar. :P
Maar hoe dan ook, het went snel.
Net door Geldrop achter een andere D kadett gereden.
Wit, korte achterklep, kenteken: GN-05-BLReed achter je met mijn D-tje.
@FnF_racer wrote:
@Navy wrote:
Ik krijg een “Page not found”-pagina als ik je foto’s wil bekijken. :(
door wat fouten in het uploaden is de map waar ik hem in plaatste niet gemaakt.
nu wel: http://s289.photobucket.com/albums/ll207/FnF_Racer/Meetings/nieuwjaarsmeeting%20opel-forum/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@ Tim_v_M: je hebt een hele mooie D Kadett, die had je dus eigenlijk bij ons neer moeten zetten. :P
zijn er ook pics gemaakt van de Jappen? mag je de link ook via PM sturen hoor. ;)Thx, had eigenlijk wel even langs kunnen komen rijden ja. Meeting was dus van ‘ons’ forum Ignited en EG-squad. Ignited is een forum voor eigenlijk alle merken en autoliefhebbers, al is de meerderheid japans. We zijn nog bezig met het opzetten van onze eigen website, dus tijdelijk is het adres : http://www.gratisforums.com/ignited/index.php” onclick=”window.open(this.href);return false; mocht je eens een kijkje willen komen nemen.
Foto’s van de meeting zijn o.a. hier te vinden, op Previous blijven klikken voor de andere foto’s:
http://s1236.photobucket.com/albums/ff452/Klaas_Haring/?action=view¤t=IMAG0174.jpg#!oZZ58QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs1236.photobucket.com%2Falbums%2Fff452%2FKlaas_Haring%2F%3Faction%3Dview%26current%3DIMAG0175.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Ah dus toch. Tegelijkertijd was er een Japanse auto meeting ( Ignited vs. EG-Squad Meet ) op de parkeerplaats achter het restaurant. Ik was daar met m’n blauwe D kadett. Dacht al te zien dat er wat opeltjes op de andere parkeerplaats stonden.
Onze meet was overigens redelijk druk, +/- 45 auto’s.
Doen wat je zelf t mooist vind!
Als student zijnde moest ik m natuurlijk wel even voor jullie invullen. Succes met jullie onderzoek!
Wat is limburg?
@kadettEsedan wrote:
leuk om een supra eigenaar erbij te hebben op het opel forum. Ben bij verschillende supra meetings geweest aangezien een maat van mij misschien wel bekend (noemt zichzelf volgens mij the stig) heeft ook een supra TT alleen dan zilver en geen spoiler. zijn leuke autootjes :afro
maar om terug te komen op de opel, leuk autotje :) wees er zuinig op
Ken die vriend van je wel van het RHDsupra forum. ‘t is leuk speelgoed ja ^^
@D.E wrote:
Leuk, al die oude accesoires erop. Vooral die Kamei spoiler is vrij zeldzaam! :thumbup
Mogen die achterwielen zo ver uitsteken?
Nope, maximaal 3cm. Deze zitten op 6. Vandaar dat ik fenderflares of een gte spoilerset moet hebben.
@Christian-tsx wrote:
heb je foto’s van die roestpuntjes? ik denk dat dat nog wel bij te werken is. misschien de lak een keer goed polijsten en waxen zodat het niet erger wordt.
ik denk dat de blauwe lak met roestpuntjes toch nog veel mooier is dan matzwart.
maar het is natuurlijk jouw auto.Heb er momenteen niet echt foto’s van. Als je bij m’n eerste post kijkt helemaal bovenaan de pagina zie je op de 5e foto (die van het interieur) rechts onder het zijruitje een aantal punten zitten. Dezelfde soort punten zitten boven het zijruitje, op de c-stijl en op de ‘knik’ onder het raam op de deuren. Dit geldt voor beide kanten en sinds die foto (begin December) is het er allemaal niet beter op geworden. De auto is absoluut niet rot, allemaal oppervlakkige puntjes die je er zo af steekt/schuurt.
@ginkelvanmichiel wrote:
Leuke veranderingen zo.
Ik zou echter dat matzwart achterwegen laten. Dat geeft zo’n shabby look, en nu met die blauwe lak en die witte velgen is het autootje echt zo’n klein scheurmonstertje.Ik had graag deze lak gehouden, vind de kleur mooi staan en het dak en de motorkap zit nog goed strak in de lak. Ook de combi met de witten velgen is, zoals je al zei, leuk. Echter, op de zijkanten (en deuren) zitten een vrij groot aantal (kleine) oppervlakkige roestpuntjes. Daardoor moet ik toch vrijwel de hele zijkant schuren om die roest weg te halen. En omdat ik deze auto in eerste instantie gekocht had als goedkope daily wil ik m niet helemaal over laten spuiten en bijwerken met een lakstift is ook geen optie. Matzwart rollen lijkt dan een goed alternatief.
@D-gek wrote:
[rquote=1916331&tid=51412&author=Tim_v_M][rquote=1914795&tid=51412&author=D-gek]
Yep..dat ben ik geweest. Je Supra heb ik ook weleens gespot:thumbup
Helaas staat die Kadett voorlopig stil omdat de automaatbak is overleden:(, tot ik
die heb vervangen voor een handgeschakelde bak rij ik met m’n groene Kadett 1.2n.[/rquote]Leuk om te lezen dat je hier op het forum zit, balen van je automaat trouwens. Gelukkig heb je nog een paar kadettjes over ;) [/rquote]
Het enige nadeel van een paar Kadettjes op voorraad is dat ik ze ook moet onderhouden:P
Ik kan me niet herinneren dat ik de Kadett op je avatar ooit gespot heb.. met die velgcombinatie zou ik het wel onthouden hebben;)Dat zou heel goed kunnen, wat toen reed ik nog niet met deze velgen. Originele velgen zaten er toen nog onder. Enige herkenbare is de voorbumper en mistlapen. Weet niet zeker of ik toen die Grill er al op had zitten.
Echter was het in die periode, December, begin januari nog donker rond de tijd dat ik naar stage reed. Ik herkende je aan je gele koplapmen. Bij mij is er niks opvallends te zien in het donker ;)
Afgelopen dagen een paar dingetjes gedaan aan de Kadett, dus tijd voor een update:
– Overbodige stickertjes verwijderd (Hellendoorn, Opel Oldtimer Club, die rare F1 sticker op de voorbumper)
– Grill met verstralers gemonteerd (Die had ik al zeker 8 jaar op m’n kamer hangen/liggen niet wetende voor welk type opel het was)
– Setje verlagingsveren gemonteerd, 6cm rondom (Werd uiteindelijk 4 á 5 cm verlaging)
– Verbrede GT velgen kocht, wit gespoten en eronder gezet. Voor 7J, achter 9J.Toekomstplannen zijn ook iets veranderd. Allereerst moet ik maar eens een verbreding vinden voor op m’n wielranden achter. Ben hiervoor dus op zoek naar een GTE spoilersetje of fenderflares. Mocht ik een GTE setje vinden komen ook de sideskirts, achterbumperlip en als het past ook de voorbumperlip erop.
Vervolgens is het plan nog steeds om ‘m matzwart te maken.
Zodra dat gedaan is wil ik toch echte kuipstoeljes vinden en ben ik van plan het volledige interieur eruit te halen, op de voorstoelen en dashboard na natuurlijk en dan het interieur ook spierwit te maken. Echter heeft dit allemaal geen haast en blijf ik er zo rustig wat aan bezig.Eerst maar eens op zoek naar een verbreding en kuipstoeltjes.
Laatste keer dat ik Ponden haalde kostte ze me €1,17 voor 1 pond.
1250 pond is dan € 1462. Dan moet je nog je reis tellen. Doe voor het gemak 500 euro, tenzij je natuurlijk hele dure vliegtickets/ferrytickets hebt. 21 daagse verzekering voor onderweg is €100. Vervolgens moet je er LHD koplampen inzetten omdat het lichtbeeld in engeland naar de berm links gaat. Keuring bij de RDW is ongeveer €100 (is enkel een identiteitscontrole). Gelukkig gezien de leeftijd betaal je geen BPM meer. Vervolgens nog APK en Kentekenplaten aanvragen.Totaalprijs kom je dan uit op ongeveer 2300 euro.
Ik zoek een soortgelijk iets, maar dan voor een D kadett. Moet een verbreding hebben van minstens 3 centimeter vanaf de wielkast rand.
Iemand een idee?
Misschien dat ik dit hele photoshop gebeuren ook maar weer eens ga oppakken. Lang geleden, als ik tijd heb ga ik het eens proberen.
[rquote=1914795&tid=51412&author=D-gek]
Yep..dat ben ik geweest. Je Supra heb ik ook weleens gespot:thumbup
Helaas staat die Kadett voorlopig stil omdat de automaatbak is overleden:(, tot ik
die heb vervangen voor een handgeschakelde bak rij ik met m’n groene Kadett 1.2n.[/rquote]Leuk om te lezen dat je hier op het forum zit, balen van je automaat trouwens. Gelukkig heb je nog een paar kadettjes over ;)
-
AuteurBerichten