Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2015 om 13:33 In reactie op: Astra F 1.6 71 pk. Geventileerde schijven mogelijk? #18292193
Ha Heren,
De schijven en blokken die er in zitten zijn van een -weetikveel- merk. schijf is massief en de remprestaties zijn met 1 persoon prima. maar als je een noodstop maakt met gewicht erin staat het zweet op m’n rug. Remkracht is voor 0,5 seconden goed. en dan bam, fading. remkracht stukke minder, alsof je op een spons staat. op een andere merk auto ook eens de overstap gemaakt van massief naar geventileerd, kersje op de taart hoor.. 120-0 met volle remkracht.
maakt mij niet uit wat voor motor er in zit, ik wil graag op tijd stil staan.Ik zal de remzuiger eens helemaal terug duwen en dan maar eens meten.. weet ik het snel genoeg.
Hoi Wim,
had later het olie niveau halverwege gezet en nogmaals de ontlucht handelingen. kwam geen lucht meer uit, dus voorzichtig gaan rijden. bekrachtiging werkt prima. en Niveau stijgt nog steeds iets. maar geen probleem nu het pijl halverwege het vaatje staat. Heb het idee dat het ‘mag’ er gebeurt niets abnormaals verder.
Een stukje karton ervoor heb ik ook eens getest vanwege een brakke thermostaat.
Niet doen!Auto wordt wel warm. Maar in de file krijg je niet 100% koeling!
Heb al eens midden op de snelweg het dat kartonnetje verwijderd vanwege kritieke temperaturen.
Gewoon even de handen vuil maken en vv dat ding.Je kan het zelf testen door dat wiel op te krikken en goed voelen aan het loopvlak.
Soms kan je het zien aan het loopvlak als je het wiel een slinger geeft en goed op het loopvlak let. En dan hoor je ook tegelijk of het lager goed is.Toevallig laatst bij onze eigen astra f een gecupte achterband gelokaliseerd.
Dit viel op door in flauwe bochten met 20/30 een luide “woem woem woem” te horen. Slinger aan het wiel gegeven en ik zag een oneffenheid in het profiel. Reserve wiel eronder en geluid weg.flink motortje is wel prettig denk ik?
Kwa verbruik zal het wel meevallen inderdaad.
Maar we zijn gewend aan lange bakken, wat videoripper al zegt. Willen doorschakelen naar de 6 :DIk denk dat een 1.4 8v dan het rustigste is op de rijksweg gezien die het koppel lager heeft zitten. +- 2800 rpm.
We zullen het moeten merken tijdens een proefrit.Oke, eens met de bakcode. Helaas vermelden ze die niet in de advertentie :D
Maar met de zwaardere motoren is het toerental lager.Weet wel dat ze het mogen, maar ik vindt het erg ontrustig rijden.
12 maart 2014 om 10:17 In reactie op: Astra F radiateur-ventilateur en aanjager werken soms niet. #18223479aha oke, dat is is eenvoudig. Ik zal het nameten of het inderdaad massa geschakeld is. Dan wordt het quick en dirty op een nette manier.
12 maart 2014 om 09:36 In reactie op: Astra F radiateur-ventilateur en aanjager werken soms niet. #18223477Ted, Inderdaad dat is de naloop. voel ik me eigenlijk veel prettiger bij.
Weet jij hoe dit precies zit in de astra?
Er zit mag ik aannemen een thermosensor in de radiateur die de fan aanstuurt in een gesloten circuit, maar Geschakelde spanning krijgt.
Lijkt het niet beter om de geschakelde spanning om te zetten in een constante spanning.
dat wanneer de motor heet is je deze niet direct af moet zetten weet ik wel. Maar helaas de andere personen die er ook in rijden weten het weer niet..Maar goed, het eigenlijke probleem is dat de Fan en aanjager soms niet werken.
Ik zal inderdaad de boel moeten nameten. maar is er ergens een schema van de bedrading beschikbaar?
Als ik wilde gok doe denk ik dat de plus/min van de thermosensor richting zekeringkast gaan, en dan aan een geschakelde plus. wellicht achter een arbeidsrelais.?
Als ik dat weet maak ik er een constante voeding van. De accu is prima, is een 55Amp dat moet wel lukken.
Heb ook een Golf 2 die rijk uitgerust is kwa electrische opties deze heeft wel een naloop. gaat nooit fout.11 maart 2014 om 22:28 In reactie op: Astra F radiateur-ventilateur en aanjager werken soms niet. #18223472Hey bedankt voor je reactie.
Op het moment van niet werken werkt de radio wel. Aanstekerplug dacht ik ook. Achteruitrij lichten weet ik niet uit mn hoofd. Zitten deze op de zelfde groep?
Maar het is dus niet zo dat de thermosensor en fan op de constante Plus zitten?
Dat het de accu leeg trekt zal wel meevallen. Wanneer de temperatuur zakt tot onder het werkbereik van de thermosensor slaat de fan uit. Zal hooguit 2 min zijn.
Maar als deze regeling op de Geschakelde Plus zit af-fabriek is dat slecht geregeld :hmmzEven een update hierover,
Het stotteren is opgelost. Heb de EGR gereinigd (niet afgedopt wegens gebrek aan materiaal) en een vacuumslangetje op de gasklep was uitgelubberd op de einden. deze vervangen en loopt weer goed. Het hoge stationair koud, doet ie nog steeds maar dit is over zodra ik 5 minuten gereden heb.
Dank! volgens mijn is het een WR bak, op 120km/h draai het zo ongeveer 3000 toeren in de 5.
Ik zal de code eens opzoeken, weet nu waar te kijken :thumbup@Astra_R wrote:
Dan gaan we waatschijnlijk voor trw blokken op brembo schijven. Dan weet ik zeker dat de schijven goed zijn en verttouw ik op je goede ervaring met trw blokken.
:thumb dit remt geweldig. neus-op-de-toeter
Ja de auto is voor de rest prima in orde. (sinds 1996 in bezit king: )
ik laat het wel even weten morgen!
het was een punt van afkeur, omdat het veertje los hing met de wielen los. Maar dat was ook het enige, kunnen er tegelijk een paar knappe hulpveertjes in.
ik laat de auto morgen even afmelden, en dan even op de sloop kijken. Dat moet lukken ;)
ben benieuwd wat ze er van vinden bij de keuring. :thumb
Aha,
zit dat zo met meerdere kleuren, kan/kon jij iets van een type nummer ontdekken?:thumb
Dan wordt het even de sloop afstruinen.dit is een foto van de veren die er nu onder vandaan zijn.
Warme damp onder je oliedop is niet gek, de olie is bloedheet.
28 maart 2012 om 15:57 In reactie op: 1 nieuwe remschoenen monteren ??? 2 blok uit auto halen #17858727Blok kan in de auto blijven. Krukpoelie en krukastandwiel eraf dan zie je de keerring al zitten.
Schroef erin draaien en dan trekken!oke.
aar eens beginnen met de thermostaat, even aankijken wat er dan gebeurd. Bedankt voor zover!Hey!
De auto krijgt jaarlijks een beurt.
in juni 2010 zijn de Bougiekabels vervangen (GM)
juni 2011 zijn de Bougies vervangen (GM)koudloop regeling, oke snap ik, maar wanneer die te hoog loopt en je geeft een beetje gas, blijft ie op een hoger toerental
Als je overschakelt blijft ie op het hoogste toerental hangen.
hij hoort gewoon 1000/1100 toeren koud aan te houden. (altijd al zo geweest)Heb zelf het idee dat er een sensor kaduuk is. ivm stoten.
Dat de koudregeling van slag is zou wel in relatie kunnen zijn met de Thermostaat die niet goed functioneerd.
Stilstaan wel op temperatuur komen, rijdend zakt de temperatuur tot in het blauwKnap waardeloos dat, riem zit er net een jaar op.
Ik heb weinig keus, ( http://www.mister-auto.nl/fl/amortisseur-a-l-unite/opel-astra-f-56-57-1-6-i-71ch_v1807_g854.html” onclick=”window.open(this.href);return false; )
Het Merk “Bulk” is het enige wat refereerd met de 90496641 .Liefst gewoon Sachs of monroe. Heeft iemand ervaring met Bulk ?
-
AuteurBerichten