Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb vandaag mijn krukassensor vervangen…. kijken of dit het probleem was… overigens was mijn tank juist net vol.. iemand nog andere suggesties?
Hoi,
Niemand een idee??
Dan zit er niets anders op dan de egr eruit te programmeren!Weet iemand dan een adres in de buurt van alkmaar??
vr.gr.
Tim.
Ohja, sorry..
Ik rijd in een opel astra 1.9 dtl.
Diesel uit 2006.Dus het uitprogrameren kan ook gewoon bij Opel? Ik zal eens navragen.
Bedankt voor je info.gr. Tim
9 juli 2011 om 10:46 In reactie op: inhouden bij 2000 toeren en buitentemperatuur > 16,5 graden. #17909956De auto heeft afgelopen dagen bij de garage gestaan. Daar hebben ze de luchtmassameter uitgewisseld, dit had geen effect, de stekkers van de injectoren zijn getest en waren in orde, de egr-klep is nogmaals gewisseld, dit had ook geen effect. Brandstoffilter schoongemaakt, geen effect. Resultaat het probleem niet kunnen vinden.
Nu werkt mijn buurjongen bij de Opel dealer, hij is ervan overtuigt dat het wel aan de EGR-klep moet liggen. Hij gaf mij de tip om d.m.v. een blindplaat de EGR blind te steken om zo zeker te weten dat het aan de EGR-klep ligt. Volgens hem geeft de auto wel een storing aan en gaat ie in noodloop. Dat wil hij dan resetten.
Hebben jullie ervaring met het rijden in noodloop? Wat zijn de gevolgen?Gr. Tim
4 juli 2011 om 06:25 In reactie op: inhouden bij 2000 toeren en buitentemperatuur > 16,5 graden. #17909955Bedankt voor jullie reactie’s..
Binnenkort gaat de auto naar de garage…
Ik laat het weten als ze wat vinden….
gr. Tim
1 juli 2011 om 21:07 In reactie op: inhouden bij 2000 toeren en buitentemperatuur > 16,5 graden. #17909951Bedankt voor je reactie…..
Het is wel een diesel, dus dan blijft volgens mij alleen de temperatuursensor over uit jou lijstje.
Aangezien het inhouden pas bij 16,5 graden buitentemperatuur is, bedoel je dan de luchtinlaattemperatuursensor?
Waar kan ik deze ongeveer vinden??vr.gr.
Bedankt voor je reactie,
Het “probleem” is moeilijk uit te leggen,
Ik weet ook niet of het een probleem is aangezien ik nooit een diesel heb gereden.
Als de motor stationair draait en je drukt de koppelingspedaal een klein stukje in voel je het pedaal trillen op de maat van de motor.
Dit merk je dus ook tijdens het rijden als je de koppeling indrukt.
Hij loopt niet zwaar ofzo. Maar je merkt het constant als je de koppelingspedaal indrukt. Het is niet heel irritant maar hiervoor reed ik een Peugeot 307 benzine, die dit niet had.vr.gr.
-
AuteurBerichten