Tim Wester

Aangemaakte reacties

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • Tim Wester
      Lid sinds:
      24 October 2013

      @Astra-H wrote:

      Nee door lucht blijft ie koud.

      Temperatuursensor vervangen. Volgens mij werkt je thermostaat wel.

      Oh ok, is tegen mijn verwachting in. Ik heb de “bleedplug” wel open gehad om zo te ontluchten waar kan (is maar op 1 plek). En koelvloeistofniveau blijft nu op peil na 2maal bijgevuld te hebben.

      Temp sensor heb ik mee vervangen, dus ga er vanuit dat de temp weergegeven op het display gewoon klopt. Ga dit nog wel ff dubbelchecken. Ik laat de motor gewoon ff draaien en check of temperatuur op display overeenkomt met de temp die ik meet op het thermostaathuis.

      Zou het eventueel met de EGR klep te maken kunnen hebben.
      Kan me voorstellen dat deze te ver open gezet wordt waardoor er teveel uitlaatgassen retour gaan waardoor de verbrandingstemp lager is dan gewenst.
      Wat dan weer resulteert in een lagere “bedrijfstemp”?

      Ik merk ook dat de koelvloeistof temp afhankelijk is van de buitentemperatuur. Naarmate het buiten kouder is, is de temperatuur op het display ook lager. Bij 17 gr buiten lag ie rond de 76 graden. Nu met 10-12 graden kom ik niet hoger dan 72 graden.

      Tim Wester
        Lid sinds:
        24 October 2013

        @Corjan wrote:

        Heb je het systeem wel goed ontlucht ?

        Ga er vanuit dat ie goed ontlucht is.
        Anders zou ie juist te warm worden aangezien lucht natuurlijk slechter koelt dan water.

        Tim Wester
          Lid sinds:
          24 October 2013

          @TvhR wrote:

          Heb je gecontroleerd of je oude thermostaat wel defect was?

          Blijft niet toevallig de fan continu draaien? Rijd je met je airco uitgeschakeld?

          Oude thermostaat stond niet echt open. Kon er wel eenvoudig doorheen blazen terwijl de nieuwe compleet gesloten was.
          Kon in de oude ook geen klein “gaatje” ontdekken zoals je wel eens vaker ziet.

          Fan draait niet. En airco is toevallig kapot (condensor), staat dus ook uiit (verwarming ook bij de weg).

          Het valt me op dat de temperatuur op zich netjes oploopt tot ongeveer 77 graden (op snelweg) en daarna zakt ie terug naar 73 a 74 graden om daarop te blijven hangen (totdat ik uiteindelijk voor een stoplicht kom te staan, dan kan ie wel ietsje oplopen tot 80-85 graden. Om tijdens het rijden dan gewoon weer te zakken naar 73-74 graden.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)