Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok, ik zal het is even nakijken, hij begint de laatste tijd uit het niks heel veel kuren te vertonen, het ABS lampje brandt heel vaak onder het rijden en het motorstoringslampje brandt altijd als hij op het contact staat (zodra je hem start gaat deze wel uit).
Misschien dat die tik onder de motorkap er toch iets mee te maken heeft want wanneer ik hem op het contact zet gaat het motorstoringslampje aan, heel eventjes uit en dan precies tegelijk met die tik gaat hij ook weer aan. (en dan is het afwachten of hij start of niet)
Als iemand mij kan vertellen of deze tik normaal is ben ik al iets verder.Alvast bedankt
@xanquezer wrote:
Bij mij zit hij vast met een paar rubbertjes (en tyreps) :D (ook ivm achteras en trillen)
ja dat snappen we, maar er wordt dus bedoeld hoe de einddemper wordt bevestigd aan het uitlaatdeel waar de middendemper ook in zit… en dat zal hoogst waarschijnlijk gewoon met een uitlaatklem zijn. (don’t take my word for it, gewoon even een mailtje sturen)
het is idd rode hydrauliekolie :P
ah, ik reageer een beetje laat :P ik zal het meteen even nakijken miraltje :) waar kan ik die slang ongeveer vinden?Ik heb zelf een rubbertje gemaakt voor de antenne, oude rubbertje gepakt, lap rubber van ongeveer de zelfde dikte gepakt, juiste maat uitgesneden en ertussen gemaakt.
Het is me afgeraden om dit te doen maar ik heb na 3 maand nog geen druppeltje water binnengekregen via dat rubbertje :) ik heb het namelijk ook heel secuur gedaan waardoor het hartstikke mooi aansluit.Ik heb een pipo interieur :'( njah, er zit wel hele fijne stof in dat pipo interieur :P
Maar nice wagentje ;)3 februari 2011 om 08:55 In reactie op: originele lucht filter box is te hoog ( met foto's) #17809486ik had inderdaad precies het zelfde met de std box die ik bij de auto kreeg, bleek van een corsa te zijn. Die heb ik dus verkocht en een standaard tigra box gekocht, die paste wel (die k&n zooi is echt niks :P)
Lache joh, zo’n lachtmassameter :P maar in ieder geval, misschien nog een tip, autodata zegt dit:
Problem:
Engine jerks while driving
Erratic idle
Engine stalls
Poor starting from coldHmm, die roest zat er inderdaad al eerder als ik het zo zie…
die van mij heb ik laatst voor het eerst even goed van onder bekeken toen ik hem op de put had staan (vrachtwagenput, het paste met 2mm speling over aan beide kanten) was werkelijk overal aan het rotten, heb ik nog mooi wat te doen van t voorjaar :/ en dan de roest aan de buitenkant nog…Ik heb dit zelf ook gehad, de draden omwisselen en toen was t opgelost.
Wat zonde…
Ik zal hem eerst is even uitbranden inderdaad, ik heb ook gezien dat de kat leeg is gehaald, kan dit er nog wat mee te maken hebben?
En sowieso ga k ff kijken op de sloop, meneer Niks matst me welSounds like a plan, t kan ook nooit makkelijk gaan he :p
Ik hoop wel dat ze nog een beetje een mooi dempertje hebben daar want ik vind die die ik nu heb wel behoorlijk vet staan.mocht dit gebeuren heb ik wel belang bij dat stripje onder je voorbumper :P ben al een tijdje naar zo’n ding op zoek.
mijn tigra geeft foutcode f82 (en 95 maar dat boeit me niet) maar wat houdt dit precies in en wat kan ik eraan doen?
ik moet er nog wel paar dingen aan doen maar die hebben geen haast, 1 schokbreker maakt beetje lawaai, paar kleine motorische dingetjes (egr schoonmaken enzo) en natuurlijk nog even versterkertje :P en dan de roest nog xD maar als dat klaar is dan is ie helemaal weer in goede staat :) en dan vanaf daar gaan we wel kijken wat er nog te verbeteren valt :P
Ik heb voor mijne 1000 betaald, was helemaal rijklaar. Alleen de vaste roestpuntjes (wielkasten, 8erklep en bij mij ook de deuren) en meer dan 2 ton op de teller… maar hij rijd nog prima, alles werkt nog perfect, motorretje ligt er nog strak in. Mij hoor je niet klagen
Kijk, strak werk, alles netjes weggewerkt en geisoleerd.
Maarja, je wordt natuurlijk ook diep ongelukkig als je ‘s ochtends bij je tigratje komt, met je brakke kop de deur van t slot doet, gaat zitten en er dan achter komen dat de auto niet start omdat ie totaal afgefikt is.
Maar zodra het af is wel ff paar foto’s van het totaalplaatje neem ik aan toch?is zeker zeer strak erin gehangen, helaas is mijn achterbank me vrij lief maar anders had ik er ook zeker wel zoiets ingegooid bij mijn tigratje. Maar ik laat het maar bij een beschaafde versterker met 2 speakertjes
Ik ben hier nieuw op dit forum, heb me al even voorgesteld in het daarvoor bestemde topic en ik post nu hier even een paar kiekjes van mijn eerste autotje, een 1.6 tigra uit 1995:
Het grootste gedeelte van de auto is standaard op de uitlaat en het luchtfilter na, er moeten nog een aantal roestplekjes weggewerkt worden, wat rubbertjes vervangen worden en wat rammeltjes weggewerkt worden.
Verder wordt er even een standaard luchtfilter ingehangen omdat ik een hekel heb aan het gesis van dat powerfilter (iemand interesse voor het ding?)
Versterkertje ga ik nog even in de achterbak leggen en ik ga nog even bedenken waar ik de speakers ga maken, ik zit zelf te denken aan de plek waar die plaatjes zitten waar achter de ehbo kit etc zit… als iemand suggesties heeft zijn deze ook meer dan welkom (1 versterker van 30 bij 20 cm en 2 ovale speakers van normaal formaat)Dus dit is mijn tigra en ik hoop hier wat leuke inspiratie op te doen op dit forum.
Groet, Bas
-
AuteurBerichten