Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nieuwe bak er onder gehangen
ik heb duidelijk die van de tweede maar past dit allemaal op elkaar? zou ik zo’n inlaat van met de ronde buizen er op kunnen maken inplaats van de ovale die ik nu heb?
ik heb die schroefset ook en ook van maxi woon er vlak achter rijden redelijk maja ka niet te hard :(
de reserve komt trouwens uit een astra, en die wat er in hang uit een corsa krijgt de 1.6 ecu niet op de stekkers, heb namelijk de kabel boom van 1.4 gehouden en er past maar 1 stekker in de ecu (heb er 2 van lange en korte) en de lange krijg ik de 2de stekker er met een klein beetje moeitje er in de stekker klopt alleen de geleiding aan de buitenkant niet en als ik hem dan start loopt hij zwaar beroerd..
geprobeerd het laatste stuk van de kabelboom te vervangen maar daarvan passen de stekkers (die 2 grote onder de kap) niet op elkaardie 1.4 was idd zeer goed tot de distr riem knapte die er geloof ik nog geen 20000 ophad staan? :S kleppen krom blok naar de sloop 1.6 er in gehangen, 3x proberen en lopen.. maar nu tijdens het rijden verneem ik totaal geen verschil met de 1.4 hoe zie ik wel inlaten ik heb? en bedoel je hier mee het inlaatspruitstuk wat er boven op gemonteerd zit? heb er 2 (nog een 1.6 liggen in de schuur met kleppen schade maar loopt wel) misschien past die wel? dit is het nummer van die wat er nu op gemonteerd is 22/95 AD 90470417 deze van de ‘reserve’ 17.10.1 AB 90470295 ik zou de maten zo niet weten waar vind ik die?
wat zou dan de reden kunnen zijn dat ie gelijk blijft aan de 1.4?
origineel gepost door Erwin1987
Volgens mij maakt dat helemaal niet uit heb ik hier eens gelezen in post van wim-v6 die had volgens mij beide geprobeerd correct me if I’m wrong.Erwin
jah precies (dat was destijds een post naar mij)
maar nu alles al een poosje in de azuto hangt zeg maar merk ik geen verschil tussen de 1.4 en de 1.6
ik ga zondags nog wel eens ‘trappen’ en dan kom ik met de 1600tjes niet mee :hmmz dus straks misschien toch maar eens de kabelboom omgooien met ecu’s (van beide nog 3 liggen) maar eerst ff die bak er onder, iemand enig idee hoe dit het beste gaat en is dit iemand al wel eens alleen gelukt? (krijg hem er net niet recht voor alleen:swear)4 november 2010 om 08:16 In reactie op: Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen #17746370of toch een lekke vacuumslang?
4 november 2010 om 08:16 In reactie op: Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen #17746371(dubbel post excuus)
31 oktober 2010 om 09:11 In reactie op: Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen #17746366heb dat alles nog dubbel liggen :P ik had zo’n soort zelfde probleem na een motor swap (van 1.4 16v naar 1.6 16v) bij mij bleek dat de stekker van de kabelboom niet goed in elkaar zat.. :S maar zo als willem zegt welke regio kom je? misschien idee van de computer? (heb er 2 :P)
de laatste hand gelegd aan mijn 1.6 16v GSI mottor (gisteren er in gehangen :P)
blok zit er in :D heb al gereden, nu ‘bokkert’hij alleen gigantisch valt soms uit en bij starten loopt die normaal en na een tijde vliegen de toeren gigantisch omhoog. Nu heb ik nog een stekker die overgebleven is maar weet niet waar die komt? het is een soort zelfde stekker die ook in die buis bij lucht filter zit, nu zit alleen deze stekker achter het inlaatspruitstuk aan de kabelboom en komt er rechts achter uit (als je voor de auto staat) dit is een witte stekker met een grijs rubbertje (ik weet niet of dat een betekening heeft? :P) ik hoop dat jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen en dan mijn laatste vraag, de stekker van de oliedruksensor, dat is toch een zwarte ‘ronde’ stekker/plug die onder uit het blok komt(achter kant) zoja waar moet ik deze inpluggen kan deze ook niet trug vinden alvast vriendelijk bedankt!!! (hij loooooooooooooooooooopt :worsking::cool:;))
en waar sluit je deze op aan (dit is toch de ronde stekker achter onderaan dicht bij de carter?) kan deze naar motor blok om toveren niet meer trug vinden :wtf
15 september 2010 om 12:22 In reactie op: hallo allemaal , ik zou graag men auto een stoerdere blik ge #17724486jp en hoeft ook niet duur te zijn ;:P
Ben ik met je eens, vind die blauw echt strak staan!
ok enorm bedankt voor dit advies (scheelt namelijk weer wat werk en stress niet gevraagd of dat er bij zat snap je hehe :o)
origineel gepost door wim-v6
de x14xe x16xel-I en x16xe zijn onderling zo uit te wisselen, gewoon alle aanbouwdelen van de corsa erop (als je een X16XE motor treft, wel het X16XE inlaat monteren, deze heeft meer doorlaat).Willem
Dus de ecu tranponder en dergelijke kan ik ook gewoon laten zoals het is? Als het dat desbetreffende blok is
Geloof ik was het blok van ’96, hadden de die blokken van ’93 t/m ’95 stuurbekrachtiging?
ok, alvast erg bedankt voor de tips, motor nog niet opgehaald, liep ff iets anders word nu donderdag, en dan fijn beginnen kan ze weer mooi rollen :) heb er echt zin aan moet nu al 2 maand zonder mijn schatje voor ik dit blok gevonden had. Maar zal binnenkort wel ff wat foto’s en dergelijke plaatsen van de vorderingen!
Maar jullie weten dus zeker dat dit gaat passen? ook qua steunen en dergelijke leidingen en dergelijke!?
ideaal, zo’n motor takel kun je toch vast wel bij de boels of zoiets dergelijks huren toch?
mooi :D kan namelijk vanavond het blok ophalen en dan kan ik langzaam aan gaan beginnen
dan heb ik nog 1 vraag gaat het motorblok er bij een corsa boven of onder er uit?Mijn kleppen zijn zeker krom:swear:fy1. Ben nu aan het denken om een motor swap te doen. Zou iemand mij kunnen vertellen of je van 1.4 16v naar 1.6 16v GSI veel moet veranderen? Dan kan ik dit in mijn achterhoofd houden bij de overweging alvast bedankt mensen! :wors
gister nog even bezig geweest, ik vermoed dat er wel kleppen krom zijn aangezien toen de nieuwe riem er op zat en op tijd stond geprobeerd met de hand(ratel) de boel te draaien maar op een bepaald punt komt die gewoon niet verder, ga nu zo de boel ff los draaien, nou zij mijn broer gisteren dat je wel moet zorgen met op tijd zetten dat je moet zorgen dat je begint met de eerste cillinder, klopt dit, zoja welke is de eerste? ga nu zo ff de kop er af draaien en dan ff checken met die speling wat jullie zeiden. en ff @ KERNI aan dat blok is gewoon alles goed?
*^%&$%##^*$vloek$%$$%$%@scheld%@#$$@verdomme had gisteren al bij zo’n shop gevraagd wat die kleppen kosten, dat word dus 16×25 en dan de rest dus nog pffff word weer leuk..
-
AuteurBerichten