Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooi project! Calibra van de eerste lichting in (voor mij) de juiste kleur. Veel plezier.
Ps is het een 2.0i of 2.0 16v?
Mooi dat die data beschikbaar is via RDW. Ook leuk te zien dat er meerdere personen zijn die destijds een Calibra nieuw gekocht hebben en daar nu nog steeds in rijden. :thumbup
Even een ‘domme’ vraag: wat is het verschil tussen de E2 en U9? :???:
Heren,
Goed te lezen dat er nog een aantal knappe Calibra’s op de weg zijn.
Maar wat ik mis….foto’s! :D
Zeer mooie auto!
Leuk het inleidende verhaal te lezen. Ik herken het gevoel. Zelf ook in 2012 (pas) een Calibra aangeschaft.
Jammer dat het negatieve imago bij sommigen wat blijft hangen; het imago zal echter alleen maar beter worden!
Veel veilige kilometers gewenst! :D
Even een recente foto van mijn Calibra. Het was mooi weer, dus hij mocht er weer uit.
Is die voorbumper ooit in Nederland geleverd?
Heren,
Ik heb het advies van Pastra opgevolgd. Bij OPC Nienhaus lag nog een setje.
Als het goed is ligt het ondertussen in Duitsland al bij de post. ;)
Prijs was ietwat hoger dan een imitatieset, maar viel me uiteindelijk niet tegen.
Dank voor de adviezen!
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een mattenset voor mijn Opel Calibra. Die zijn, voor zover ik heb kunnen nagaan, niet meer bij de Opeldealer te krijgen. Hebben jullie ervaring met een aanbieder van mattensets via internet? Is die pasvorm goed? Ziet dat er een beetje origineel uit?
Of heeft een van jullie een (zo goed als nieuwe) originele set in de verkoop… :D
Ik denk dat je met het juiste onderhoud de roest een lange tijd de baas kunt blijven. Goed schoonhouden en aandacht schenken aan de gevoelige plekken.
De Calibra heb ik puur voor de hobby. Een mooi weer auto zeg maar. Dat houdt in dat hij zeker 90% van de tijd in de (verwarmde) garage door zal brengen. Lijkt me een goede manier om te voorkomen dat de roestduivel grip op de auto krijgt.
Over dat mooie weer: ben ik wel aan toe! In de maanden dat ik de Calibra heb (sinds november 2012) nog weinig kilometers kunnen maken.
Enkele foto’s:
Ook de holle ruimtes zijn behandeld. Welk product dat precies was, weet ik zo niet. Heb dat bij een garagebedrijf laten doen. Men had daar een lange slang voor die door de wielkast de koker in ging.
Tijdens het schoonmaken alsmede bij deze behandeling is gebleken dat de auto al vaker in zijn leven een goede anti roest behandeling heeft gehad. Weinig tot geen roest tegengekomen, wel tectyl en was. Gezien de goede staat van de auto is het vermoeden dat dit al bij is gehouden sinds de auto nieuw was (1991).
Zeer nette auto. Super strak in de lak! Ik heb mijn Calibra pas eind vorig jaar aangeschaft. Volledige restauratie was niet nodig. Neemt niet weg dat er veel schoongemaakt is en er aardig wat tectyl bij gebruikt is.
Over de uitlaat: die zat erop toen ik hem kocht. Van dichtbij is wel te zien dat hij niet nieuw is, maar hij is wel goed schoongehouden.
Over de spoiler: Irmscher lijkt me vrij origineel. Betreft een huistuner van Opel, vraag me af of Opel de spoiler ooit onder eigen ‘label’ heeft uitgebracht. Qua pasvorm (belangrijk in mijn ogen) is hij zeker origineel: fits like a glove!
Beste Sjors,
Voor zover ik na kan gaan betreft het hier een originele spoiler (Irmscher). Ga er vanuit dat hij er vanaf het begin (1991) op zit.
Nog wat foto’s:
Mijn Calibra. Even kijken of het uploaden lukt…
25 januari 2013 om 06:52 In reactie op: Calibra Turbo terug naar origineel of eigen smaak? #18098046100% origineel houden! Op de lange termijn ga je daar zeker geen spijt van krijgen. Is ook nog eens de beste optie voor de waarde van de auto. Daarnaast: het standaard motorvermogen is toch meer dan voldoende?!
NB: prachtwagen. Is hij naast de uitvoering ook uniek? Oftewel: lage km-stand en origineel Nederlands?
Succes met de Calibra.
Bericht
Beste michanus123,
Jij bent in het bezit van een Calibra zoals hij hoort te zijn! Een origineel exemplaar van de eerste lichting: prachtig!
Wees er zuinig op.
Groet Thomas
-
AuteurBerichten