Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ColinH: Bedankt :wors , ik begijp niet waarom ik de afbeelding niet laadt…
Bij deze dan ook onze omega (met nieuw motorblok):
Hier een foto’tje van onze Omi deze ochtend:
Was het niet zo dat vroeger al die spelers van Feyenoord hun Calibra’s in de prak reden oid?
Ik herinner me het verhaal van een dealer in Rotterdam dat er daar regelmatig een paar stonden, gedeukt en wel :P
Het heeft een lange tijd geduurd maar vanmiddag om 6 uur stond hij weer voor de deur :D En je merkt echt een groot verschil tussen een blok dat 250000 km heeft gelopen en eentje met slechts 78000! Nog even een opsomming van de kosten…
Motorblok : 1350 (inc. statiegeld en bezorgkosten naar de garage toe, zelf geregeld)
Kosten werkplaats kennis :650
Kosten bij de VOD : 800:vertag:vertag:vertag 2800 euries :vertag:vertag:vertag .
Ik vertrek met een paar uur voor 2 weken naar het buitenland. Als ik terug ben, zal ik een foto posten van onze Omi :)
@yoyo, het was de oliedrukpomp die het begaf, met als gevolg dat er geen tot weinig drukopbouw was, wat de motor fataal werd. Ook werden er 3 scheuren in het motorblok ontdekt waarbij er een (sporadisch) heel licht olie lekte, maar aangezien we om de 2 weken het oliepeil controleerden, mag dat niet de reden zijn geweest.Er werd ook gezegd dat het kon liggen aan het feit dat we door het winterweer half december weinig toeren maakten waar door er weinig druk opgebouwd kon worden, maar bij die reden had ik toch iets van :wtf
Ik wil iedereen op het forum erg bedanken voor hun hulp en met het meedenken van mogelijke oplossingen. Bedankt!
Update 5:
Goed nieuws: Heb de garage vandaag gebeld, de auto doet het weer en kan vanmiddag worden opgehaald. Slechte nieuws: Het factuurbedrag bdraagt nog eens€800:vertag. En dat liet mijn garage(merkloos) even niet weten!:argue
Vandaag naar de VOD gebeld, vanwege de drukte wordt de auto pas maandag uitgelezen :argue
@ Jack-omegax3.0xe
Nee de ecu is niet vervangen. Daar was verder niks mis mee, werd er gezegd.Het wordt nu gewoon afwachten tot vrijdag..
Update 2: vanmiddag belde de garage weer. Ze hebben de reservesleutel nodig want ze krijgen de motor met de normale sleutel niet gestart. Klinkt mij wat vreemd in de oren maar goed…
Update 3: ook de reservesleutel bidt geen soelaas. De auto is naar de Opel Dealer gebracht om vrijdag pas uitgelezen te worden :argue :swear In het ergste geval kan ook de computer het begeven hebben…
Kleine update: het ‘nieuwe’ hart van onze Omi ligt er inmiddels in (na het nodige extra las en monteerwerk wat nog eens 3 uur extra in beslag nam). Vandaag wordt de de airco nog even bijgevuld en wordt er een testrit gemaakt. Dus nog even de vingertjes kruisen en hopen dat hij weer als nieuw rijdt! :wors
@ Hans-V6
Dat is echt één van de mooiste en best onderhouden B1 Omega’s die ik gezien heb Hans!:o En na 10 jaar nog in uitmuntende staat. Netjes hoor! Oh ja, en :kewlpics
Stom: ik zie nu pas dat de foto’s van 3 jaar trug dateren:sleeping:sleeping:sleeping
@ yoyo
Zal ik zeker doen!:angel
Sorry voor de lange afwezig heid, bij deze een kleine update
een motor vanuit de VOD zou meer dan 2500 euro kosten:vertag, dus ik ben zelf nog maar eens na gaan kijken. Bij een onderdelen bedrijf uit Coevorden had ik een Y22XE motor gevonden voor €1150 ex. verzendkosten. Een maand of 2 nieuwer dan onze auto en 72000 km gelopen. Dus dat heb ik maar gedaan.
De auto staat inmiddels bij een garagebedrijf van vrienden van ons. Daar wordt de nieuwe motor gebracht vervangen, dus nu is het maar even afwachten…:sleeping
Ah, een een foutje van mijn kant ,de kapotte motor was ook een Y22XE ipv een Z22XE, aangezien de auto uit 2000 komt..
Thomas
Voor de kerstdagen is het net te laat maar iedereen een fijn en gelukkig 2010!
Hat zal volledig kloppen wat je zegt, maar helaas valt er nu weinig meer aan te doen. Er zal waarschijnlijk naar een nieuwe motor of auto gezocht moeten worden. Iets wat ik vrij vervelend vind, omdat de auto verder geweldig rijdt en de aanschaf van een nieuwe auto nogal een grote uitgave is, zeker in deze economisch mindere tijden. :(
origineel gepost door 2000
origineel gepost door Thom_88
Wanneer we normaal de auto startten brandde het olidruklampje altijd maar wanneer je gas gaf ging deze weer uit. Dit is al 4 jaar zo en er werd ons bij de VOD verteld dat dit verder geen gevolgen zou hebben voor de motor, of onderdelen die ermee gemoeid zijn.
Als het lampje brand terwijl hij loopt, dan heeft de motor geen (of nauwelijks) oliedruk. Dus of de sensor is 4 jaar niet lekker geweest, of er was iets anders aan de hand. Maar in mijn simpele beleving had de motor na het starten geen druk, en ging pas (goed) druk geven na een beetje gas geven. Zeer vreemd dat de VOD daar laconiek mee om gaat, ik zelf zou geen meter rijden als ik dit zou constateren. Het zal bij elke keer starten niet veel schade opleveren, maar ik kan me voorstellen dat het na 4 jaar toch elke dag het zelfde (kleine) euvel te veel geworden is :thumbdown
Idd, ik heb dat ook eerder gezegd. Maar als je bij 3 verschillende VOD’s hetzelfde krijgt te horen, kun je er verder weinig mee. voor mijn ouders was het dan ook voldoende. ( We zijn er ion die tussentijd ook nog 2 keer naar Griekenland meegereden zonder problemen). Met zijn 3en reden we +/- 30.000 km per jaar met de auto. Nooit heeft ie een kik gegeven. Jammer maar helaas…
Goedemorgen,
bedankt voor jullie reacties en uitleg!
Wat ik begrepen heb van mijn moeder (die op die dag reed) was er al 3 kwartier mee gereden. Toen ze bij en stoplicht wegtrok viel na 40 km/ ineens de motor uit, niks geen lichtjes of waarschuwingslampjes (ook niet van de oliedruk). Er brandden geen lichtjes. Al rollend kon ze de auto gelukkig wel op een parkeerplaats krijgen, maar daar hield het ook verder mee op.
De anwb constanteerde eerst dat het de startmotor was, later vertelde een kennis van ons (monteur) dat de oliedrukpomp het begeven heeft en daarmee het motorblok ook ‘onherstelbaar begschadigd’
is….Bij de onderdelenlijn heb ik me ook al aangemeld en een oproep geplaatst, gelijk het eerste wat ik had gedaan nadat ik de diagnose hoorde.
Wanneer we normaal de auto startten brandde het olidruklampje altijd maar wanneer je gas gaf ging deze weer uit. Dit is al 4 jaar zo en er werd ons bij de VOD verteld dat dit verder geen gevolgen zou hebben voor de motor, of onderdelen die ermee gemoeid zijn.
Bedankt voor de link! Wellicht dat ik hier het blok haal, uiteindelijk beslissen de ouders.
Ik vind het echt zonde want de auto reed verder echt geweldig, zoals een Omega betaamt :)
-
AuteurBerichten