Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even ter verduidelijking. Als ik de ruitensproeiers heb gebruikt blijven ze ook gaan
Ik dacht dus aan afdraaien aangezien ik nergens een lichter vliegwiel vind :s maar ok dat ga ik dus niet doen dank voor de raad ;)
Bedankt voor de vele reacties he :wors !!! Ik ben al een heel stuk wijzer ;) Ik zocht al even een spruitstuk met sportcat in omdat we in België verplicht zijn van een katalysator als de auto er standaard mee uitgerust was dus kga investeren in de inlaat en het spruitstuk :D De BMWtjes en audi’s gaan zweten aan de lichten :D Nog een klein vraagje :p Zou een lichter vliegwiel helpen om sneller te kunnen schakelen want kheb de indruk dat de motor veel tijd nodig heeft om in toeren te zakken ? alvast bedankt :)
Kheb eens rondgekeken op lexmaul. Daar hebben ze een uitlaatspruistuk met sportcat ingebouwd, dus met dit zal er meer vermogen uitkomen icm met de inlaat weliswaar ?
Sorry maar zelf lassen ben ik niet van plan :p Ik had mijn corsa deze zomer eens op de rollen gezet en ze hebben 125.5 pk gemeten en 170 nm. Indien ik dat dbilas spruitstuk steek met catcack uitlaat, wat zou dan mijn pk winst zijn ? Want alles bij elkaar is dit wel veel geld :(
Iemand nog ervaringen met dbilas inlaat voor de corsa ?
Moet ik dan helemaal naar duitsland of nederland rijden om mijn aito dan te laten chippen met deze inlaat ?
Mooi projectje kroket :D
Ik vond dit nogal raar omdat ik dat bij mijn andere auto’s niet had. Maar het stelt mij gerust want er zit een zekere logica in :)
Ik heb nu een nieuw probleem met mijn auto nl. met mijn motortemperatuur
Als ik aan het rijden ben allemaal geen probleem ook niet in de file, blijft netjes op temperatuur. Maar als ik hem 5 minuten afleg en daarna terug wil starten dan start hij heel moeilijk.
En als ik naar de temperatuur kijk staat deze bijna op 100°C ?Is dit normaal ? Zo niet wat is dan het probleem ?
Alvast bedankt
turbootje
Die grill vooraan van waar heb je die ?
Handig :p Wij kunnen dit niet in België aangezien het kenteken op de persoon staat dus niet op de wagen
Waarom denk je dat de corsa van IceFreak 10 eigenaren heeft gehad
Dit gebeurd indd altijd. Ben er mee naar de garage geweest en dit kan indd een versleten koppeling zijn. Het lijkt me sterk dat de auto wanneer het zelfs licht bergop is vooruit gaat door het gieren van de olie. Ik ga eens vragen aan da garage of ze de koppeling kunnen bijregelen zodat hij volledig ontkoppelt.
Nieuwe aanwinst :wub
Ik heb eens het internet afgeschuimt. En ik heb dit gevonden :
Improper clutch adjustment, or dragging clutch assembly, will destroy your new unit. Damaged synchros due to improper clutch engagement will VOID YOUR WARRANTY!! If we receive the unit back damaged due to the clutch, we will know! 95% of all transmission failures are caused by clutch related issues. It is terribly important that the vehicle does not have clutch drag. To test is simple:
With the vehicle running, disengage the e-brake so it can roll.
Push the clutch pedal all the way to the floor and hold it there.
Turn off your launch limiter so the engine can hit the rev limiter. You MUST DO THIS!! If you do not, then there is no point in performing this test.
Shift the car into 1st gear.
Rev the engine up, while the clutch pedal is depressed all the way to the floor, until you feel the car start to move forward.
If the vehicle moves forward below the rev limiter, your clutch is dragging. Do not drive until the problem is fixed, or your synchros will be ruined! Unit will also be hard to shift, so DON’T DRIVE OR FORCE IT INTO GEAR! If everything is correct, the vehicle will not move. If the vehicle moves forward or is hard to shift.Ik heb deze test gedaan en inderdaad op hoge toeren in de eerste versnelling gaat hij vooruit. Met de koppelingspedaal volledig ingedrukt weliswaar. Dus ik denk niet dat het het schakelmechanisme is.
Kan dit niets met de koppeling de maken hebben ? Versleten koppeling of niet volledig ontkoppelen ?
-
AuteurBerichten