Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De garantie die Opel biedt op een gloednieuwe OBC is slechts 2 jaar!!! Revisie is niet mogelijk, enkel vervanging. En dat doen ze met de kwalitatief hoogwaardige Stellantis producten, wat een giller! Voor een investering van iets meer dan 3.000 euro (excuses ik heb mij in de vorige post vergist en niet goed gelezen). Stelletje &$#@ers. heb er in 5 jaar, minder dan al 2 moeten vervangen,, eerste onder garantie en nu deze volledig voor eigen rekening.
definitieve diagnose binnen. En jawel hoor. De OBC wederom!! Offerte voor vervanging bijna 4.000 euro. Geen enkele vorm van coulance of garantie. DIt is de tweede keer bij deze auto. De vorige keer hebben ze die OBC van Mahle gewoon weer vervangen door die van Mahle. En bedankt. Ze hebben de garantie eerder verlengd maar laat mijn probeem nu net buiten die verlengde garantie vallen….
Alle ellende van voorgaande 5 jaren opgeteld denk ik dat de auto ongeveer 6-8 maanden in de garage heeft gestaan. Daar gaat nu nog eens 2 maanden bijkomen vanwege de OBC vervanging. Op z’n vroegst in januari a/d beurt. Ik heb zelf aan kosten gehad aan deze auto met laatste offerte erbij ruim 8.000 euro aan ellende gehad (ventitalie stuk, aircopomp stuk, navigatie defect, nog een of andere pomp stuk, 2x OBC stuk). Afschrijving van deze barrelbak is ook fenomenaal, nu nog ca 12-14K waard. Ruim 30K voor betaald. Ik twijfel nu al of ik die tweede OBC überhaupt nog moet laten vervangen of dat ik het autootje naar de sloop ga brengen. Of nog een beter idee: laten bestickeren met een cynische tekst: met een corsa e onder de kont geraak je aan de grond of zo. Kost slechts 300 euro en dan zetten we die in het zicht van Opel.
Na ruim 30 jaar trouw Opel rijder had ik al eerder de conclusie getrokken dat de liefde voor Opel definitief over is. Anyway, ik heb met een jurist contact gehad. Er zijn nog geen rechtszaken bekend over dit probleem. Een zaak lijkt niet kansloos, de vraag is echter of de kosten van een “vechtscheiding” opwegen tegen de kans op succes. Misschien beter het verlies volledig te nemen en op zoek te gaan naar een echte auto. In ieder geval geen Stellantis product
Hallo lotgenoten, bij mij is nu voor de 2e keer in 4 jaar tijd de OBC naar de kloten. Na een enorme lijst van defecten en giga kosten had ik dit niet meer verwacht. Zijn er mensen die een juridische procedure zijn gestart tegen Opel? Ik heb de auto nieuw gekocht in 2021 en heb er al voor duizenden euro’s aan moeten laten repareren. Opel Nederland geeft nooit thuis, de dealer doet zijn best. Ik vind dit echt niet ok voor een relatief nieuwe auto. En als je niet kunt laden, kun je niet rijden en daar koop je toch een auto voor. Je mag toch wel een langere levensduur verwachten. Ik beraad mij dus op juridische stappen en ben benieuwd naar evt ervaringen daarmee.
Hope for the best, prepare for the worst. Maar neem aan dat je garantie hebt. Mijn advies: beroep je op non-conformiteit (zie consumentenrecht / Burgerlijk wetboek), lever het ding in en laat je niet aan het lijntje houden. Die dure fout heb ik gemaakt, niets dan ellende gehad
en na de lange lijst van problemen (onmogelijkheid om te laden, niet werkende navigatie, ventilatie stuk, updates die vastlopen etc etc) dient een nieuw probleem zich aan. Auto nog geen 3 jaar oud en nu weer aircopomp stuk. Kosten ruim 2.000 euro
En dan ploft er vandaag ook nog een brief op de deurmat over een terugroepactie. De motor van de auto kan spontaan uitvallen agv een string in de communicatie tussen de elektronische eenheid van de motor en de aircocompressor.
Lachwekkende teksten: ‘In het kader van continue productverbetering en uw veiligheid …. terugroepactie.’ en ‘Met de aankoop van uw Opel heeft u gekozen voor een voertuig met dynamische rijeigenschappen, geavanceerde technologie en hoge kwaliteits- en veiligheidsnormen.’
Mensen koop geen elektrische corsa, het is garantie op ellende. En de service van Opel is ongekend slecht. Voor mij nooit meer Opel.
Als er meer mensen zijn met vele problemen laat het dan weten. Wellicht een leuke thema voor een vasthoudende journalist
zelfde laadprobleem gehad, auto was pas enkele maanden oud. Drama die bak. Was 2 maanden bij de dealer, die er ook geen raad mee wist Uiteindelijk bleek idd grote reparatie nodig onder fabrieksgarantie. Tegelijkertijd het navigatiesysteem ook helemaal niet functionerend. ook dat was een gebed zonder einde. Dealer wist zich geen raad, wel 10x keer aan gesleuteld en dat heeft maanden geduurd. Recent weer een nieuw probleem met een update, viel net buiten de garantie. Opel wist zich wederom geen raad. Auto maar liefst 8 dagen in de garage en een vette rekening deze keer. Dan ook nog een unit van de ventilatie defect Jonge jonge wat een drama auto is dit. Geen kwaliteit en vervolgens hebben noch de dealers noch Opel voldoende kennis van hun eigen baggerbak. Hun antwoord: andere merken hebben ook veel problemen met de elektrische auto’s. Nou, dat is het sterkste argument dat ik ooit gehoord heb. Voor mij in ieder geval nooit meer een Opel.
-
AuteurBerichten