Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Corsa met scheur xD hahaha lachen O.P. en :kewlpics .
Ben zelf lang niet op het forum geweest op m’n laatste update na, zodoende dit draadje gemist.
Al een andere tank eronder hangen?
Thanks, ervoor gekozen om het met het stadslicht mee te laten schakelen, blijft 30 sec aan na het killen van de verlichting, zgnmde home coming functie..
Zit een DRL controller tussen waarmee ik het net zo makkelijk “legaal” kan aansluiten, dimmen van de strips bij dimlicht (gaat ‘m niet worden natuurlijk ;) ).Lichtbeeld blijft moeilijk te vangen in een foto, kleur is iig rondom 1 en hetzelfde 6000-ish wit voor de T10 lampen, LED dim en groot licht, deze strips, het achteruitrijlicht (50W supposedly, behoorlijk fel iig) en de kentekenverlichting.
De knipperlichten achter konden niet achterblijven, ook geüpgrade naar 50W lampen, zodat deze ook goed zichtbaar blijven met het zomerse weer.
Even wachten op een bepaald relaitje, heb ik weer een geinige functie van de DRL controller benut TBA :D..
@KRSA2000 wrote:
:thumb
Welke relais heb je gebruikt? Of is dat beroepsgeheim? ;)Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Nee, mag je best weten, CF14 relais, verstelbaar was vereist in mijn geval, zo 1 dus:
Let op; CF13 is de verkeerde, zit de + aan de andere kant van de 3-pins indeling, deze CF14 kan je zo pluggen en het werkt.
Tijdje terug DRL geplaatst, en onlangs ook de knipperlichtfunctie ervan werkend gemaakt (i.c.m verstelbaar knipperlichtrelais, geen enkele weerstand nodig zo, LED knipperlichten rondom).
De witte LED’s in de strips gaan uit bij het voeren van de knipperlichten en weer terug aan na het uitschakelen van de knipperlichten.
Meer foto’s hiervan volgen.Tijdje terug DRL geplaatst, en onlangs ook de knipperlichtfunctie ervan werkend gemaakt (i.c.m verstelbaar knipperlichtrelais, geen enkele weerstand nodig zo, LED knipperlichten rondom).
De witte LED’s in de strips gaan uit bij het voeren van de knipperlichten en weer terug aan na het uitschakelen van de knipperlichten.
Meer foto’s hiervan volgen.Zat bij mij een 44Ah in, en heb nu al een tijdje een 71Ah, past mooi in de accubak.
Zag dat je Bart als code oranje had geplaatst, is toch wel echt een code groen hoor ;) (mag gewoon zonder begeleiding je ding doen nl, alleen zou ik me wel als nieuwkomer eerst even melden).
Ik zie dat Amsterdam nog helemaal niet vertegenwoordigd is, dan kan natuurlijk niet zo blijven he..uit eigen ervaringen:
Hans Auto-onderdelen
Osdorperweg 703
1067 SV AmsterdamTel:020-6103678
E-mail: info@hans-autoonderdelen.nl
Even melden bij de balie, hebben ze het niet los gemonteerd liggen, mag je gerust zelf nog even kijken/demonteren.Bart Autorecycling inc.
Osdorperweg 487
1067 SR AmsterdamZou me uit beleefdheid als nieuwkomer eerst maar even melden, daarna mag je sowieso je ding doen. Kom je er vaker, dan is doorlopen ook geen probleem.
Beide overigens aardig wat Opeltjes. Bij Hans is er online al het een en ander gecatalogiseerd (niet alles, dus mocht je in de buurt wonen, altijd even langs gaan, mocht je wat zoeken).
Nieuwe distributieset en multiriem met spanrollen en waterpomp zijn geplaatst.
Heb zelf nog onlangs de Calibra achterbank verruild voor een origineel Corsa leren achterbank, en meteen de deurkaarten rondom verruild voor eveneens origineel leer (had er deurkaarten in zitten met delen van Calibra erin verwerkt welke ik ooit eens bij het Calibra interieur had gekregen).
Pasvorm is i.t.t. de Calibra achterbank natuurlijk perfect. De kleur was alleen niet juist (grijs), maar heb dit met HG leerverf vrij makkelijk zwart kunnen krijgen. Zal eerdaags wat foto’s posten.De deurkaarten en achterbank zijn nu alleen weer zo nieuw zwart van kleur dat ik de Calibra voorstoelen en armsteun ook maar moet gaan verven (gelukkig nog genoeg verf over hiervoor).
Verder nog een 3e (feitelijk 5e, daar mistlichten bij mij mee doen bij het remmen) remlicht geplaatst, en een nieuw remschakelaartje, de oude vertoonde wat kuren. Moet weer duidelijk genoeg zijn voor de achterliggers ;).@joop1970 wrote:
Niet vandaag maar vorig weekend:
c20xe ingebouwd, foto zonder turbo inlaat:
Afgelopen dinsdag hergekeurd bij de RDW dus netjes op kenteken
Nice! :thumb
Hahaha I see, en, klinkt het je als muziek in de oren? Of van plan het z.s.m. te fixen?
Goed om te horen :thumbup , hoopte al op op zo’n antwoord, scheelt weer in de €’s.
Kom op eBay ook meer rollen met riemen tegen dan spanner + rol + riem.Heb inmiddels deze distributieset gekocht (klik).
Maar wil ook de multiriem met spanrol vervangen hebben, en zag daarvoor dit setje (klik).
Heb ik hiermee alles? Ik zie namelijk ook spanrollen voor de multiriem mét arm, zoals hier;
Wat raden jullie mij aan voor wat betreft de multiriem met spanrol, of met armconstructie?
@ Meomy;
Thnx, ik had die ook al gezien, maar is inderdaad zonder waterpomp. Daarbij, heb het ook binnen 2 a 3 dagen wel vanuit Duitsland. En een stuk goedkoper :D .
Rij altijd inderdaad netjes warm, dus laat de koppakking voor nu dan maar.
Heb een distributieset in Duitsland gevonden;
http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-CONTI-CONTITECH-ZAHNRIEMENSATZ-OPEL-ASTRA-F-CORSA-B-/361024566291?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Model%3ACorsa+B&hash=item540ebdb413″ onclick=”window.open(this.href);return false;€82,85 inclusief verzending.
Edit:
is ex. waterpomp, nog even verder kijken.
Edit²:
dit moet ‘m zijn;
http://www.ebay.de/itm/CONTI-ZAHNRIEMEN-SATZ-CT873K1-WASSERPUMPE-ASTRA-F-TIGRA-CORSA-B-VECTRA-B-16V-/201233557410?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2eda7467a2″ onclick=”window.open(this.href);return false;€104,90 inc. verzenden, valt nog mee.
Thnx voor de reacties allen :thumbup .
Als ik het zo hoor kan de koppakkingset worden uitgesteld, en kan ik op zoek naar een distributieset van Contitech (met allebijbehorende onderdelen).Aantal eigenaren privé / zakelijk
7 / 0Dus inderdaad geen 10, info van de RDW website.
Dit topic ook maar weer even up to date maken.
In mijn absentie hier is er wel het een en ander nog gedaan;Zonnepaneeltje op de accu aangesloten
Stickertjes..
Remmetjes, Astra GSi klauwen compleet gereviseerd, nieuwe remzuigers, rubbers, stalen Goodridge remleidingen, Ferodo blokken en Brembo gegroefde schijven. Ook nieuwe remcilinders achter.
Vervangen;
*Benzinefilter
*5L GM 5W30
*GM oliefilter
*Forté Motor Flush x2
*Forté Top End Treatment
*Forté Seal Conditioner
*Nieuwe Caterplug en ringGeflushed met olie van de Action, daarna afgetapt, nieuwe GM olie, en Top End Treatment met Seal Conditioner togevoegd.
Verder nog nieuwe Flat Blades gemonteerd.
Nieuwe FR6DC bougies en interieurfilter
Corsa C zonnebrilhouder gemonteerd, heb er nu onderdelen op van;
Calibra (velgen, deel deurpanelen en stoelen/bank)
Corsa C (zonnebrilhouder)
Insignia (ruitensproeiers)
Tigra (parafaanplaten)
Kan zijn dat ik wat vergeet..Nieuwe LED H4 lampen, xenon eruit:
Out with the old
In with the new
Zolang het exces op een ander deel zit (zoals de wiel rand los staat v/d auto), trek je het zo weg.
Mits ‘ruim belegd’.Ligt er ook een beetje aan wat voor lampen je hebt, ik heb er Morettes in, dus voor jou ben ik misschien geen goed vergelijkingsmateriaal ;) .
Ook, ‘bear in mind’ dat de foto’s die je laat zien totaal geen straatverlichting hebben, én dat camera’s altijd een vertekend beeld geven.
Dan vind ik de getoonde lichtbeelden zo gek nog niet, verder is het ook nooit aangeraden om te gaan rijden als je je niet helemaal fit meer voelt, vooral ‘s nachts.Ben het wel met je eens dat de lampen mét fan compacter zijn, ook daar die met koelriemen nog een blokje hebben aan de stekker verderop.
Hier vandaan (klik), kosten ~€50.59 inclusief verzending.
Ik zie dat er ook al bestaan zonder fan, met matjes koper als koeling, ga ik deze misschien wel retour sturen (gratis, als je gebruik maakt van die ene PayPal dienst).
Niet dat ik iets op deze LED’s aan te merken heb, maar de techniek zonder fan lijkt verder (hoeft natuurlijk niet beter te zijn, qua koeling, ken de prestaties niet van beide), misschien zit er wel verschil in de LED’s.
Even vergelijken dus, en bespreken met de verkoper van m’n huidige.Edit to add:
hebben ook dezelfde K-waarde en type CREE-XM-L2 LED’s, zitten alleen anders geplaatst op de lamp, wat natuurlijk zich kan vertalen in een totaal ander lichtbeeld.Vanavond kunnen installeren, aardige gewichtsbesparing uiteindelijk.
Out with the old
In with the new
Foto’s van het lichtbeeld volgen nog, moet ik even een goede setting voor vinden.
Wat ik wel al kan zeggen is dat ik er erg blij mee ben, het lichtbeeld is veel egaler ten opzichte van m’n Xenon-set (met Xenon en halogeen had ik van die grote verschillen in helderheid op de grond, vlekken licht). Ik had er 8000K Xenon in, en dat vind ik minder mooi dan de 6000K/6500K van deze LED lampen. Meningen verschillen uiteraard.
Recentelijk m’n kentekenverlichting gemaakt van een 50CM LED strip en het mooie is dat deze H4 LED’s nu precies die tint wit hebben, en zo ook m’n stadslicht.
‘Groot licht’ is ook wel ff een stap vooruit! Bij de Xenonset veranderde de reflector van de lamp van stand om groot licht effect te creëren, makkelijk met seinen dat het direct werkt (i.t.t. Xenon die kortstondig moet opgloeien etc.)..maar nu met LED komt er dus nog een extra bakkie licht bij, en het direct kunnen seinen blijft behouden (zou binnen 0,01s op max output zitten).Zonet wat cools binnen gekregen, morgen installeren. Moet een beetje met de tijd mee qua verlichting, en aangezien alles bij mij al LED is (knipperlichten, achteruitrij, achterlicht, remlicht, stadslicht, kentekenverlichting, binnenverlichtingen blauwe LED strips voetverlichting (en plasma tellerplaten)), gaat de xenon ook de deur uit.
Weg met alle ballasten en draadtroep. Lekker clean, compact, alles-in-1 LED Hi en Low beam!:
Specs:
LED: CREE XM L2
Kleur: helder wit 6000K-6500K
Materiaal: Aluminum met ingebouwde ventilator
Lumens: 3000 p.s. 6000 totaalVan wat ik er tot nu toe van heb gezien online, zou dit Xenon “verslaan”. Ben benieuwd king: .
Forté Motor Flush, 1 fles per 2 liter motorinhoud.
Top End Treatment en Seal Conditioner met de nieuwe olie op max zetten. -
AuteurBerichten