Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goede avond, Ik heb al jaren China clone Op-Com op mijn laptop, versie van 08/2010. Vriendin heeft sindskort een Karl, maar deze kan ik niet uitlezen omdat mijn versie opels tot 2010 kan uitlezen. Wie zou mij kunnen helpen aan een nieuwere versie? Alvast bedankt
Allereerste welkom op het forum :thumb
Zoals vaker gezegd, hang er eens een Opcom aan, en kijk eerst welke foutcodes de auto opgeeft. Tip, vermeld even je woonplaats/regio in je profiel, misschien is er wel iemand in je omgeving die je auto even kan uitlezen.
10 januari 2016 om 17:11 In reactie op: Centrale vergrendeling van achterklep werkt niet goed #18307598Ik heb dit ook gehad. Als je de bekleding aan de binnenkant van de achterklep er af haalt, zie je het slotmechanisme zitten. Ter beveiliging zit er origineel een kunststof L-vormig beugeltje + veer aan het slotmechanisme vast. Deze heb ik er af gehaald(2 jaar terug) en sindsdien werkt mijn slot weer perfect.
Ik heb dit ontdekt door de achterbank plat te leggen en in de kofferbak te gaan zitten en iemand anders de kofferdeksel dicht te laten doen. Ik ben toen net zo lang aan het proberen geweest totdat alles weer goed werkte ;)
10 januari 2016 om 13:19 In reactie op: Centrale vergrendeling van achterklep werkt niet goed #18307596Wil de klep dan helemaal niet meer open of blijft ie hangen? Dus dat ie wel van het slot af is, maar niet open wil?
Vanavond bij warme motor de auto even uitgelezen. Ik kon geen waarde vinden waar Lambasonde bij stond. Wel Maf-Sensor met een waarde van 1,03 , maar dat is Luchtmassameter. Zie ik iets over het hoofd? :hmmz
Rij gewoon even naar een autosloop. Is veel sneller en goedkoper ;)
Waar moet ik dan naar kijken? Ik kan wel de Opcom er aan hangen en waardes uitlezen, maar dan weet ik nog niet welke waardes wel ”gezond” zijn en welke niet. Doe je dit bij een koude of warme motor?
Ben inmiddels weer een paar maanden verder. De koelvloeistof Temperatuursensor is inmiddels vervangen (origineel bosch). Helaas, het verbruikt blijft schommelen rond 1 liter op 14 km i.p.v. 1 op 15/16. Ik snap er echt niks meer van. Als je de auto uitleest, zijn er geen foutmeldingen. Bandenmaat is inmiddels origineel 165/65/14 en ik rijdt veel snelweg kilometers a 120/130 km/uur op de cruise control. Had nog een goede luchtmassameter liggen, dus als proef omgewisseld, maar geen verschil. Motortje loopt verder nog steeds als een naaimachientje. Nu zit ik te denken aan de labdasonde, aangezien deze sensor ook verantwoordelijk is voor brandstofmengsel. Maar hoe kom ik er achter of deze daadwerkelijk kapot is?
Alvast bedankt ;)Vandaag testrit gemaakt in een Astra Sports Edition met z16xe. Technisch was het een goede auto, maar auto had toch een paar puntjes:
– Optisch helaas toch de nodige gebruikerssporen ( veel roest bij wielkasten, auto kwam uit Den Helder)
– Auto was in gerookt, asbak zat nog vol :puke
– MID scherm pixeluitval, bijna onleesbaarOp zich viel me het erg mee, zo’n 1.6je in een Astra, maar voorkeur gaat toch uit naar een 1.8. Had nog niet in een Sports Edition gereden, maar vond het erg fijn rijden, dus rustig op m’n gemakje op zoek naar een mooi exemplaar ;)
Allemaal bedankt voor de reacties :thumb Ik neig toch een beetje naar een z18xe, 1 op 13 vind ik erg acceptabel voor een auto van bijna 1150 kg met 125 pk.
Roest valt dus wel mee, dat is mooi ;) Het olie-verbruik is dus even een aandachtspuntje.Aapje, auto is een half jaar terug uitgelijnd. Remmen heb ik inmiddels naar gekeken, die lopen niet aan. Het motortje loopt verder als een naaimachine, afgelopen weken mee naar Italië geweest en gaf geen krimp ;)
Over die temperatuursensor, kan ik met de Opcom uitlezen of deze is overleden?
trashmetal, ik heb zelf een Opcom, welke temperatuursensor bedoel je? Die links op de motor zit boven de multiriem?
MarkVectra93, auto krijgt keurig volgens het onderhoudsschema van Opel zijn beurten. Heb de Corsa vorige week nog een kleine beurt gegeven( luchtfilter, interieur filter, oliefilter + olie 5w40). 30.000 km geleden zijn de bougies vervangen, deze hoefden deze onderhoudsbeurt nog niet vervangen te worden.
wim-v6, mijn auto heeft cruise control, en die gebruik ik ook zoveel mogelijk.
Zijn weer een paar maanden verder. Heb sinds 2 weken een ander setje velgen onder de auto met 165/65/14 banden, dus originele maat. Het verbruik is helaas na 3100km(vakantiekilometers) nog steeds 1 op 13,5. Hoe kan dit? Ik zou het nu echt niet meer weten :swear
Ga even naar een sloperij. Schroef daar een schokdemper er af en meet de boel even op ;)
Heb zelf vorig jaar ook een astra g kiekert +sleutel gebruikt. Werkt perfect, en van goede originele kwaliteit.
Tip; koop geen imitatie sleutelbaard, dat is troep. Bij interesse kun je me mailen voor een adresje welke redelijk goedkoop een originele sleutelbaard kan leveren, (mits jij je sleutelcode hebt).
@crossagek wrote:
mijn corsa vandaag op de foto en film laten zetten door autoweek :angel
Vet, waar zijn de foto’s gemaakt?
Vermeld even in je profiel waar je precies woont. Ga eerst je auto (laten) uitlezen en dan pas iets vervangen. Het kan inderdaad je krukassensor zijn. Heb ik ook gehad, als ie warm was, wou die niet starten, als ie koud was wel ;)
Byjugo, ik rij momenteel voornamelijk alleen maar lange (snelweg) ritten, dan vind ik 1 op 13/14 slecht voor een 1.2tje ;)
Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue
Er staat bij Henk van Olst in Nunspeet een nog erg nette metallic lichtgroene Astra G Bertone Coupe. Heeft een frontale aanrijding gehad, maar nog erg goed bruikbaar voor onderdelen.
Ik heb helaas geen setje wielen liggen met 165/65 bandjes, dus dat gaat hem niet worden, maar bedankt voor de tip ;)
Nee dit past niet. Kan wel op een Astra G of Corsa C.
We zijn inmiddels 2 weken verder. Thermostaat vervangen heeft zeker geholpen, de motor is nu veel sneller warm. Het verbruik is momenteel 1 op 13,5km ( was 1 op 12,5). Is dus nog geen 1 op15, wat ik eerst altijd haalde. Is dit verschil volledig aan de bandenmaat te verwijten of kan er nog iets anders defect zijn? Rij tussen de 15 en 20 duizend kilometer in het jaar, dus qua benzinekosten scheelt het nogal.
Ben er inmiddels dus ook achter dat de snelheidsmeter momenteel 3 kilometer afwijkt(gemeten met gps).
Ik ga morgen de thermostaat vervangen. Baat het niet, dan schaad het niet. Laat binnenkort wel even weten of het geholpen heeft.
En hoe vervang ik zo’n thermostaat? Is het een lastige klus?
-
AuteurBerichten