Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou de Omega is weer klaar, helaas heb ik zelf (door lichamelijke klachten) niet echt veel mee kunnen helpen, en dus weinig kunnen leren.
Wat is allemaal gedaan en natuurlijk wat heeft het gekost:
– kop gevlakt en afgeperst
– nieuwe koppakking + trekbouten
– nieuwe klepdekselpakking
– distributieriem + multiriem vervangen
– waterpomp + spanrollen vervangen
– 8½ liter koelvloeistofInclusief arbeidsloon kost mij dit…. € 930,- :cry
Is een boel geld maar je hebt er geen nieuwe auto voor, enne de gedachte dat ik bij de officiele Opel dealer dik het dubbele kwijt geweest zou zijn verlicht de pijn enigzins.
origineel gepost door Botho
krijg net mail terug. je inbox is te klein..??? vaag heb geen enkel item in mijn Inbox staan :wtf
Inmiddels heb ik heb toch van de site gekregen, iig bedankt.:thumbup
Kan iemand dit PDF-bestand naar mij mailen….RapidShare…:thumbdown:thumbdown:swear
Ik ga binnenkort de kop eraf halen deze laten vlakken en afpersen om te zien of mij nog meer kosten boven het hoofd hangen. Ik kan pas in maart terecht dus zolang met de wagen van mijn vrouw (waar overigens 2 jaar geleden ook een gescheurde kop in zat… zou het aan onze rijstijl liggen :hmmz ).
Ik houd jullie op de hoogte.
Nou ik heb zojuist een CO-test laten doen (was eigenlijk niet meer nodig aangezien de koelvloeistof uit het reservoir spoot!!)… en ja hoor… ik heb een uitdaging… de koppakking is zo lek als maar kan zijn…damn…
Gelijk maar de autohobbyclub gebeld met de mededeling dat ik aanstaande zaterdag niet de distributieriem kom vervangen maar wel wat extra onderdelen wil bestellen en een andere afspraak wil maken om…zucht… ongeveer het hele blok uit elkaar te halen…
Hmmmm… word ik niet vrolijk van…
Heb jij ook een CO-test laten doen? En zo ja, wat wees dit uit?De olie ziet er perfect uit, heb ook de test gedaan met een aansteker onder de oliepeilstok, mocht er koelvloeistof bij zitten dan gaat dit knetteren… dat gebeurde dus niet, conclusie: geen koelvloeistof door de olie.
Morgen een CO-test laten doen en dat kan ik (hoop ik) een lekke koppakking uitsluiten.
Bedankt voor je reactie…
Waar kan ik de warmtewisselaar en de 3-wegklep vinden bij dit motorblok? En kan ik op de één of andere manier testen of deze onderdelen idd defect zijn.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het systeem ontlucht dmv de motor 30 minuten stationair te laten lopen en de dop van het reservoir eraf, dit heb ik overigens meerdere keren gedaan.
Daarna een stuk gereden en weg was de vloeistof.
-
AuteurBerichten