Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even momentje geduld hebben tussen contact aan en starten. Kan zijn dat de brandstofpomp even tijd nodig heeft om de benzine naar je motor te pompen. Doet de mijne ook. Als je een paar tellen wacht totdat je het gezoem niet meer hoort van de brandstofpomp, gegarandeerd eerste keer raak.
Pfff, zie zo’n setje maar eens te vinden dan. Is er een manier waarop ik kan vaststellen dat de ECU niet meer goed is?
Kan iemand mij een antwoord geven op mijn vraag? Kan ik de ECU gewoon vervangen door één van de sloop? Moet ik hier nog iets voor programmeren? Zo ja, kan dat met een opcom? HELP!! :(
Juist, denk nu echt dat mijn ECU niet meer goed is. Vandaag op de heenweg naar mijn plek van bestemming niet 1 keer een storing gehad. Terugweg de storingen weer terug! Kan ik gewoon van de sloop een andere ECU erin steken? Dan denk ik dat ik dat maar eens ga doen.
Heren, ik heb vandaag met mijn nieuwe opcom even uitgelezen, dit komt eruit nadat ik de motor op een constant toerental houd waarbij het MM lampje aanspringt:
P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
(02) – RegelmatigP0505 – Luchttoevoer voor stationair draaien, spanning hoog
(01) – AanwezigP0650 – Indicatielampje, spanning laag
(04) – Niet aanwezigP0443 – Brandstoftankventilatiesolenoïde, onderbeking in signaal
(04) – AanwezigWat is nou de veroorzaker! Injectorklep 1, ga ik vanuit dat dat gewoon een injector is, maar bij LPG heb je toch aparte injectors?
Toen ik net naar huis reed bleven mijn TC en ABS lampje branden… daarna contact uit en weer aan, lampjes weg? Krijg inderdaad het idee dat de ECU naar de pest is.
Heb inmiddels een op com besteld, komt morgen binnen.
Tja persoonlijk zou ik het weer niet zoeken bij valse lucht, omdat het alleen voorkomt bij een constant toerental. Als ik het toerental blijf veranderen gaat het lampje niet aan. Nog een keer uit laten lezen word alleen wel een dure grap joh, durven ze gewoon 40 euro voor te vragen :shock:
Deze is vervangen, er zit duidelijk een nieuwe pakking tussen. Ik moet ook zeggen, de eerste keer dat ik m liet uitlezen gaf hij een stuk of 10 storingen aan, maar het bleek dat de monteur de stekker van het gasklephuis niet terug had gezet, waardoor de auto ook niet goed liep. Na het aansluiten van die stekker en het verwijderen van de storingen was hij nog een keer uitgelezen. Daarbij gaf hij 3 storingen. Twee daarvan konden verklaard worden door het omschakelen naar LPG werd mij verteld, maar die EVAP klep wist hij zo niet.
Deze is op peil, maar dit inhouden doet hij ook op benzine.
-
AuteurBerichten