Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2015 om 14:16 In reactie op: Temperatuurmeter in dashboard doet raar. Opel Agila 1.2 2001 #18270832
Helemaal niemand die hier meer over kan vertellen??
[rquote=1854544&tid=141379&author=KadAstra-EF][rquote=1854536&tid=141379&author=supervinnie40][rquote=1853916&tid=141379&author=skip]werkt je display midden op je dashboard dan niet meer??[/rquote]
midden op dashboard?bedoel je dat kleine display waar ook de tijd, en de buitentempratuur wordt weergegeven?
die werkt wel (enigszins), maar als ik op de aan/uit knop druk gaat de datum heel even weg, en komt dan weer terug.zolang ik de aan/uit knop ingedrukt houdt verdwijnt de datum, als ik hem loslaat verschijnt de datum weer.
andere knoppen hebben geen effect.[/rquote]Volgens mij zitten er lampjes (1,2 watt) in dat display. Zijn die lampjes kapot mischien ?
Groet, Rik[/rquote]
waren toevallig wel kapot, maar die had ik al vervangen voor ik dit topic opende.
@stillekracht; het zou kunnen, maar zou het display dan wel reageren wanneer ik de aan/uit knop indruk?
ik krijg niets te zien, maar als ik de aan/uit knop indruk (en/of ingedrukt houdt) dan verdwijnen de letters op het display.
laat ik de knop los, dan verschijnt de datum meteen weer gewoon.
(achtergrondlicht blijft gewoon branden.)[rquote=1853916&tid=141379&author=skip]werkt je display midden op je dashboard dan niet meer??[/rquote]
midden op dashboard?bedoel je dat kleine display waar ook de tijd, en de buitentempratuur wordt weergegeven?
die werkt wel (enigszins), maar als ik op de aan/uit knop druk gaat de datum heel even weg, en komt dan weer terug.zolang ik de aan/uit knop ingedrukt houdt verdwijnt de datum, als ik hem loslaat verschijnt de datum weer.
andere knoppen hebben geen effect.volgens mijn boekje kun je de code eruit halen, maar ik zou het boekje moeten nalezen om te zien hoe dat ook alweer moest.
jouw omschrijving heb ik geprobeerd.
auto starten, AS indrukken, op de aan/uit knop drukken terwijl ik AS ingedrukt houdt.
hoor geen piep, en verder gebeurt er helemaal niets.ik denk dat ik voorlopig gewoon pech heb gehad.
misschien is ie wel kapot, zonder scherm is ook dat moeilijk te testen.[rquote=1852978&tid=141364&author=2e-c14nz]dat is idd incl montage en materiaal, is overigens wel voor een 16kleppert, vind het een nette prijs. incl 1 jaar garantie:)[/rquote]
dat is inderdaad een nette prijs, ver onder die van de garage waar ik een offerte vroeg.toch nog even wat aan de hoge kant voor mij deze maand.
misschien voorlopig maar even de auto laten staan dan… :hmmzik heb geen idee wat het is, of kan zijn.
tot dusver heb ik nog geen reacties uit tilburg gehad, dus ook nog niemand waarbij ik terecht kan.is er een nette manier hoe ik de airbag uit kan zetten?
is er ergens een stekker waarmee ik hem heel simpel en veilig uit kan zetten, en weer aanzetten??ben het helemaal met je eens hoor corsaboy, maar ik denk dat je een verkeerd beeld hebt.
ik wil ook echt wel de nodige dingen repareren, daarom ben ik er nu ook mee bezig.
ik heb op dit moment gewoon niet de cash om veel geld uit te geven, maar wil wel die DB-riem gefixed hebben.daarbij zoek ik natuurlijk altijd naar een goedkopere manier.
je kunt de code er uithalen, blijkbaar hadden ze dat bij jouw radio al gedaan.
de mijne doet helemaal niets, hij piept ook niet.zojuist eruit geprobeerd te halen, maar zonder die speciale “klemmetjes” valt dat niet mee….
ik heb voor 120 euro aan materialen in huis gehaald, dan zou het me nog 180 euro kosten.
is nog steeds erg veel geld voor mij.ik weet dat het belangrijk is om de DB-riem op tijd te vervangen, maar het moet geen rib uit mijn lijf gaan worden.
hoe ik de getallen invoer snap ik.
ik weet alleen niet hoe ik het menu activeer waar ik die code kan/moet invoeren.momenteel heb ik geen andere radio, dus ik zal het hier toch nog even mee moeten doen.
de AS knop ingedrukt houden terwijl ik op de aan/uit knop druk heeft geen effect.
daarnaast kan ik zonder scherm niet echt zien wat er eigenlijk gebeurt.
weet niet eens wanneer hij aan of uit staat.[rquote=1852330&tid=141364&author=Fearless]Rij je naar mij…ben je gemiddeld 80 euro kwijt.
Ben je wel ff wat langer onderweg.Wat voor motortype?
een simpel 8 kleppertje doe ik voor de helft van het geld al wel.[/rquote]
tja… dat is een geweldig aanbod.
helaas woon jij (volgens je profiel gegevens) erg ver weg.
daar ben ik dus bijna een hele dag mee kwijt.ik kijk liever nog even of iemand dichterbij woont.
@2e-c14nz
dat is toch wel flink te duur voor.
toch bedankt voor je reactie.ik woon in Tilburg.
(om precies te zijn, in het zuidelijke gedeelte).voor de tilburgers onder ons, tussen veestraat en trouwlaan in.
uiteraard kan ik gewoon naar jou toe komen, de auto rijdt verder degelijk.ik probeer eerst de accu los te maken, en daarna zie ik wel verder.
hoe kan ik het beste iemand van dit forum vinden met zo’n “Opcom” (uitleescomputer) bij mij uit de buurt?
dissapointment…..
ik krijg net een telefoontje van de garage, dat iemand de auto gekocht heeft voor 200 euro meer dan ik geboden had.
jammer…..de zoektocht blijft blijkbaar dus nog even doorgaan…..
ik moet en ZAL een betaalbare, nette, mooie, goede opel corsa in handen krijgen :)(p.s. mijn vragen van mijn vorige post blijven wel staan.)
beste opel leden.
(ik las in de regels dat het niet de bedoeling is dat je voor alles een nieuw topic aanmaakt, vandaar dat ik verder ga in dit topic.)
wat kunnen jullie mij vertellen over de OPEL CORSA SPORT X1.4XE uit 1994?
ik heb het volledige rapport van auto week gedownload, heb het kenteken rapport, EN heb wat geprobeerd te lezen over dit type.
maar jullie kennen de opel van voor to achter, en van A tot Z. misschien dat jullie mij nog iets kunnen vertellen wat ik nergens kan vinden.
misschien zelfs gebruikerservaring/tips die mij kunnen waarschuwen voor mogelijk valkuilen.zoals gewoonlijk hoor ik graag van jullie.
(ik kom steeds een beetje dichter bij mijn nieuwe wagentje, zodra ik hem heb ga ik foto’s plaatsen hier!)
(nou ik eraan denk, is er zoiets als “opel forum kentekenplaat houders?” ik zou graag mijn dank tonen door zoiets op mijn aankomende corsatje te zetten.)daar ben ik dan weer.
ik heb nog geen keuze kunnen maken, maar ik heb nog wel een vraag.sommige corsa’s (B) hebben zo’n “dakje” op de achterklep.
een soort klein spoilertje.ik persoonlijk vind dat heel mooi!
maar is het duur om zo’n ding te kopen?
ik heb een auto op het oog die het niet heeft, en als het niet te duur is wil ik zo’n spoilertje erop zetten.
vind het cosmetisch wel aantrekkelijk.punt is dan wel, is zoiets duur om te kopen/erop zetten?
ik had de ford cougar eigenlijk gepakt omdat dat de eerste auto was die ik tegenkwam toen ik zocht op goedkoper-sportwagen :D haha.
dat hobby’s geld mogen kosten is zeker waar!
als er het geld voor is, dan moet je genieten van het leven.
wanneer het geld afwezig is :), dan zul je toch even je hobby’s moeten laten wachten.@mantadevil: wat betekent “u2u”?
@demeistah: jij hebt gelukkig al voor jezelf besloten dat je het uiterlijk wat belangrijker vindt.
ik heb die keuze nog niet kunnen maken.ik zit namelijk met het punt dat de goedkopere misschien de juiste kleur is, maar misschien veel geld gaat kosten (weet nog niet hoe die eraan toe is), terwijl de auto met de foute kleur misschien wel jaren mee gaat zonder 1 reparatie.
ik heb deze blog geschreven waarop ik vond dat ik goed kon lezen wat mijn corsa me zou kunnen gaan kosten.
http://www.mijncreaties.com/de-echte-kosten-van-een-auto
ik begin toch wel sterk te neigen om dan de veilige kant te kiezen in plaats van de cosmetische kant.[rquote=1845817&tid=140772&author=Andreas.Berger]nog een tip, als je toch wat meer vermogen wilt kan je best kiezen voor een 1.4.i se sport, deze leverd 82 pk, en loopt ook lekker mee op de autobaan, de standaard 1.4. i nz, sz motoren hebben 60 pk, verbruik zal ook te verwaarlozen zijn;)[/rquote]
dat is een mooi weetje om te weten.
echter, de 1.4 sport is NET boven de 850 kilo grens, waardoor die (voor mijn provincie) 71 euro per 3 maanden kost.
de gewone 1.4 is net geen 850, waardoor die voor mijn slechts 54 euro zou kosten.scheelt toch weer 80 euro per jaar.
voor mij is dat bijna een maand eten.bedankt allemaal.
ik heb uitgebreid op marktplaats zitten snuffelen, en ik heb wat hele mooie corsa’s gezien en ‘afgekeurd’.
momenteel ligt mijn beslissing bij 2 verschillende corsa’s.
ik zou graag hier een link neer willen zetten, maar ik ben bang dat iemand via google hier terecht komt, en de wagen voor mijn neus wegkaapt.
simpel gezegd:
auto 1,
heeft erg veel voordelen (technisch en cosmetisch), en is zeer waarschijnlijk een hele goede auto.
hij heeft alleen een foute kleur, en hij is eigenlijk NET te duur (100 euro te duur….).auto 2,
heeft minder voordelen, maar is jonger en de juiste kleur voor mij.
van deze auto weet ik niet zo zeker of hij goed is.
valt heel mooi binnen mijn budget (houdt zelfs iets over).ga ik voor jong en mooi? of voor ouder en (misschien) beter?
[rquote=1845250&tid=140772&author=DeMeistah]bedenk er ook bij dat een tigra een beetje een speelgoed autotje is. zien er leuk uit je kan er ongelooflijk veel pech mee hebben, ik gelukkig nog niet tot op heden.
tigras zijn 2+2 wat wil zeggen 2 volwassenen en evt. 2 kinderen. ga maar niet probereren een volwassene met zijn nek schuin tegen de achter ruit te drukken :jerryveel succes met het zoeken naar een corsa :D[/rquote]
lol, ik ben zelf ook zeker niet de kleinste met 1.95m en het is al een keer voorgekomen dat ik zelf achterin moest (in mijn oude corsa b).
lijkt me een mooi moment voor youtube.alhoewel een corsa volgens mij ook neit zo heel erg veel ruimte biedt, zal het in ieder geval wel beter zijn dan tigra denk ik.
daarnaast is het wel zo fijn als er ook daadwerkelijk iemand achterin kan.als iemand nog aanvullende informatie heeft, of tips wil geven omtrent het zoeken naar een geschikte corsa voor mijzelf, dan hoor ik uiteraard graag van jullie.
voor zover alvast mijn dank voor alle uitgebreide informatie en hulp die jullie geven.
edit: is het verstandig om eerst hier door te geven welke advertenties ik op het oog heb?
of is het geen goed idee om aan te geven wat ik wil gaan kopen op een publiekelijk forum?@demeistah; tja… daar heb je wel gelijk in… niet echt aan gedacht.
@mckammos; dus als ik het goed begrijp is er eigenlijk praktisch geen merkbaar verschil tussen de 1.4i en de 1.2i?
(afgezien van het langzamer optrekken en lagere top).
snel optrekken en hoge top is niet belangrijk voor mij.
goedkoop, betrouwbaar en betaalbaar is wel heel erg belangrijk.dus om even samen te vatten wat ik tot nu toe geleerd heb van jullie.
een corsa is in mijn situatie beter dan een tigra.
er zit vrijwel geen verschil tussen de 1.2i en de 1.4i (afgezien van het optrekken en de topsnelheid).
een corsa B zou de slimste optie zijn.ik denk dat ik nu wel iets meer weet om marktplaats op te gaan.
de keus is dus makkelijk gemaakt; een corsa.
kan iemand mij iets meer uitleg geven over het fundamentele verschil tussen de 1.4 en de 1.2?
ik heb in het verleden een 1.4i joy gehad, en ik merkte dat die op de snelweg toch behoorlijk toeren moest maken om de 120 te halen.
nou lijkt me dat ook wel logisch met een 1.4 motor.
maar zou het dan niet logisch zijn dat een 1.2 motorblok nog meer toeren moet maken om de 120 te halen?
ik rijdt neit vaak op de snelweg, maar ik kan me voorstellen dat de 1.2 voor deze reden ook minder zuinig is dan de 1.4.
een 1.6 lijkt me weer een stuk zwaarder en dus ook weer iets duurder (maar misschien is deze wel zuiniger, gebaseerd op mijn theorie hierboven).of denk ik nu helemaal verkeerd?
hmm, ik zou de indruk krijgen dat een corsa dan economischer is.
1 omdat het risico misschien lager ligt.
2 misschien zijn zuiniger (??)even kijken wat er nog meer wordt gezegd.
-
AuteurBerichten