sorry dat ik zo laat reageer maar ik kijk niet zo vaak op de topics.
Moet me toch echt iets van me hart.
Ik weet niet wat dat voor uitdraai is maar het koppel kan NOOIT gelijk blijven bij stijgend toerental en dat het vermogen dan op die plek al aan het zakken is zoals op de grafiek te zien is…
ik meen trouwens dat risse een c20xe motor verkoopt voor DTM / toerwagens die “maar”244nm heeft en die kost nieuw ca. 33.000 euro !!
dat is de allerhoogste koppel waarde die hij uit een 2.0 ongeblazen c20xe haalt
En dat is dan nog met een compressie verhouding van bijna 12:1 ….
.
Die nm kunnen idd niet kloppen! Daarvoor moet je minimaal trottle-boddies hebben en een zeeer(!) goed uitgekiend spagettie systeem.
Maar de grafiek die je bekeek, die lijn is dus de vermogenslijn….
De koppelkromme is die andere. Wel weer vreemd dat de maximale waarde niet helemaal klopt!
Tijd om te vragen naar zijn kalibratiepapieren….