Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben bezig met de bouw van een VM77, deze weegt 680 KG. Zelfs Donkervoort stopt in zijn snelste uitvoering met 270 pk.
Ik heb er een DTA computer met kabelboom bij. Het programma dat daarop staat zou 280 pk moeten gaan leveren.
Daarvoor heb ik wel een LEH nodig, want een LET is daarvoor naar zeggen van de experts niet geschikt.
Vmax bouwt de LET motoren om, C20LET zuigers erin en de kop met turbo van een LEH. Deze blokken missen dan nog de zuigerbodemkoeling. Deze zuigerbodemkoeling is niet strikt noodzakelijk voor het gebruik in de VM77. De LEH heeft standaard geen balansassen, dat wil ik ook niet omdat voor de inbouw in de VM er een korter carter moet worden gemonteerd van Irmscher. De balansassen moeten er dus zowiezo uit en de olietoevoerkanalen worden afgedopt.
Op zich is deze oplossing dus een goed alternatief, maar ook kostbaarder dan een gebruikt (maar frisse) LEH motor.
Deze kennis heb ik overigens van Frank Janssen, hij kijkt op dit moment voor mij rond. Omdat ik nu bezig ben met chassis, wielophanging en vervolgens de carrosserie pas ga maken heb ik nog een paar maanden de tijd.
Maar mocht het echt niet lukken, dan is het laten bouwen van zo’n samengesteld blok zeker een goede optie.Bedankt!
Seven
Zodra ik wat interessants kan plaatsen doe ik dat, maar mij lijkt dat het wel Opel gerelateerd moet zijn. dus:
eerst een LEH motor.
@pastry : Je weet hoe je me kan bereiken. Als je wilt komen hoor ik het wel.Tja… zou wel willen maarre… hoe werkt dat?
Ik ben van de generatie vòòr msn… je kunt me mailen op:
destefano67@zonnet.nlIk hoor het wel.
groet,
Seven
Rijswijk (ZH), grappenmaker
Ik heb ook gekeken op Internet naar de Engelse VXR versie, deze kom ik niet tegen. Mocht je een link hebben waar ik ze kan vinden (behalve Courteny) dan zie ik dat graag!
Frank Janssen ben ik in mijn zoektocht al eens tegen gekomen. We hebben contact en hij kijkt rond voor me. Een andere optie is een LET blok dat is aangepast zodat het een LEH wordt. Ik ben aan het uitzoeken waar de verschillen dan in zitten.
Hierover heb ik Frank een mail gestuurd. Fijn om te lezen dat Frank kwaliteit levert. In mijn gesprek met hem had ik dat gevoel namelijk ook.
De VM staat reeds in de garage als chassis en ik ben er aan begonnen.
Wat wil je verder weten over de VM? Als je in de buurt woont kom je toch eens kijken?Groet,
Seven
-
AuteurBerichten