Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15w40 denk ik, kan het navragen. Maakt dat uit dan?
Ja alleen een paar seconden bij starten. Houdt vanzelf op. Niet altijd wel vaak. Bij koude en warme motor..
Zou het met het verversen te maken kunnen hebben? Wat doe ik aan een tikkend stotertje, vervangen zeker. Kan ik nu nog even mee blijven rijden?
Niemand?
@Jeroen6574 wrote:
ik heb een X16XEL had ongeveer dit probleem. bij mij was de bobine het probleem, een bougie was nat. via de computer was dit niet uit te lezen maar bij een garage, geen opel garage, zei de monteur dat het klonk als een missende vonk van de bobine. Heb een bobine in DL besteld, verschil bijna €100,-.
Hoe klinkt een missende vonk dan ?? Is dit het geluid wat ik denk te horen van uit m’n dashboard ?
Zie mijn reden….
Heb een nieuw topic aangemaakt, omdat de vorige erg vol en onoverzichtelijk wordt en ik geen reacties meer krijg.
Ik zal het kort, maar uitgebreid proberen te omschrijven en of de een met het ander te maken heeft, geen idee; het gaat om mijn Astra G X1.6SZR uit nov. 1998.Soms (afgelopen 2 weken niet) gisteren weer wel, stottert de auto heel even tijdens het rijden (de ene x heftiger dan de andere x). Als ie dat doet is de motor nog koud of is ie nog bezig op temperatuur te komen. Als de temp van net over de 90 weer zakt naar 85; blijft ie op deze temperatuur en heb ik geen problemen (weet niet of het iets met het probleem te maken heeft). Volgens mij hoor ik als ie hapert ook wat lucht / water borrelen vanonder dashboard (lijkt vanachter middenconsole, maar door m’n rammelbakkie kan ik dat moeilijk traceren).
Als motor warm is en stationair loopt, speelt de toerenteller een beetje tussen 1 en lager en loopt ie dus niet helemaal “gladjes”. Kachel wordt goed warm als ik m vol open zet, maar is lauwwarm als ik m lager zet (lijkt net of er niets tussen inzit).
Verliest geen koelvloeistof of andere gekkigheid. Hij rijdt verder als een zonnetje.
Inmiddels vervangen : lekke koppakking, egr klep, bougies. Gaan geen lampjes branden en uitlezen ; niets.Iemand zei in vorige topic ; bobine ?? zou dat kunnen. Hoor graag jullie adviezen alvorens de hele auto uit elkaar te trekken !
Daar ben ik weer, het is ondertussen natuurlijk wel al weer 1 jaar en een egr klep vervanging geleden :???:
Toch weer stotteren:
Het gebeurd soms, meer niet dan wel gelukkig, altijd bij een koude motor en pas als de temparatuur aan het oplopen is. Als ie warm is gebeurd het nooit. Ook stinkt ie tijdens starten SOMS naar benzine, het is me nog niet opgevallen of het naar benzine stinken en het stotteren tegelijk gebeurd. Volgens mij gebeurd het altijd als ik net uit een bocht kom en dus aan het gas geven ben op t rechte stuk…van 1 naar 2 of misschien van 2 naar 3e versnelling? Omdat het soms gebeurd en maar een paar hikjes zijn, is het zo lastig om precies in de gaten te krijgen onder welke omstandigheden het gebeurd. Verder niks geen rare dingen. Wie o wie kan mij suggesties geven in welke richting ik moet denken?X1.6SZR.. enig idee ?
Tis een Astra G
Niemand ?? Help me ; wat kan het zijn :???:
Is astra g uit 98. Ontlucht ie zelf of kan/moet ik dat zelf doen en hoe? Heb er vandaag mee gereden en hoorde nu weer niets… :shock:
nee :???: auto staat nog bij de garage. Ga m vandaag terughalen ; dan zal ik m’n neus eens in de koelvloeistof stoppen ;)
Duidelijk verhaal, miraltje… Maar mijn astra heeft idd géén airco! En temparatuur blijft net onder de
90
Graden hangen tijdens rijden…. Toch koppakking??En is het normaal dat de kvs omhoog word gestuwd na enkele minuten stilstaande motor, als de lucht eruit is??
Wat is dé manier om te “meten” of het de koppakking is?? Ik kan natuurlijk naar een andere garage gaan en horen wat zij te zeggen hebben.
Dat weet ik dus niet.. de motor draaide niet maar stond net een paar minuutjes uit. Is het dan ook normaal of niet? Beetje dure reparatie als achteraf blijkt dat het probleem dat ik water of lucht hoor, niet is opgelost! Advies is welkom…
Hbs is kvs…
Naar garage geweest… Na ca. Kwartiertje rijden heeft monteur gekeken; koelvloeistoftankje ontlucht en daarna nog een x tankdop eraf… Kwam de hbs omhoog. Niet goed volgens hem en de auto daar laten staan. Hij belde later dat het lekke koppakking is (weet niet waar hij datp baseert) en kosten 750 eurie (ex btw vermoed ik). Het rare is alleen dat alle mankementen die je zou kunnen krijgen bij een lekke koppaking verder niet heb. Op de druk van de Kvs na dan. Kan ik er vanuit gaan dat het écht een lekke koppakking is??
Het interieur filter opvangbakje! Heb uitleg waar ie zit bij astra h, maar zit ie bij astra g opdezelfde plek? De mat is droog, dus die stinkt niet. Nou ja.. muf…
De vloer aan bestuurderskant is vanonder af vochtig… In de auto voel ik niks. Dopjes van de dorpels verwijderd, maar kwam geen water uitlopen. Waar zithet opvangbakje van de g??
Koen bedankt voor je aanbod maar woon niet in de buurt. Ben inmiddels toch maar even langs Opelgarage gegaan; moest het even aankijken, kan ook een “dipje” zijn geweest. Tot op heden gaat het goed. Lampje is niet meer gaan branden en anders toch uit laten lezen…
Turbosix heeft gelijk.. astra g 1.6 uit eind 1998. Zit het bakje dan op dezelfde ingewikkelde plaats???
Okay, dus ik kan ook kijken of het interieurfilter opvangbakje verstopt zit ?? Ben echt een kluns op auto gebied… waar kan ik dat vinden :shock:
Laat me even weten waar ik moet kijken en dan kan ik vanavond gelijk eens kijken of dat het probleem is.Oké dank voor de link; Ik kan even kijken of het uit de dorpel vandaan komt (maar dan hoor je dat toch niet vanonder je dashboard??). En het geluid is ook niet zoals omschreven “kolken”, maar meer stromen (hoe moet je dat nou goed omschrijven). Verder nog tips wat het zou kunnen zijn ?
-
AuteurBerichten